Mengantuk, Hujan, Pandu Laju Punca Kemalangan Maut - Wahai Blogger , Berhati-Hati Ketika Memandu

Ku jua tak sempat mengenali mu dengan lebih dekat...
Berhati-hati ketika memandu waktu hujan, kepada korang semua yang aku sayang...

Sayu dan sedih lagi bila baca paper metro tadi...Ajal tu tak berbau kan...bila mana Allah nak amik nyawa kita...Dia amik jer...Sebab tu lah, kita kena sentiasa beringat...lakukan amal selagi masih diberi peluang hidup. Arwah meninggal sebab tak dapat kawal kereta dia masa hujan...Kemudian kena rempuh pula dengan kereta Waja...

Jadikan peristiwa ni sebagai peringatan bagi semua pemandu kat jalan raya...pandu cermat ye, hati-hati bila bawa kereta terutamanya bila time hujan. Ingatlah orang yang tersayang. 

Kat sini aku nak pesan kat korang para bloggers semua...Kalau aku pergi satu hari nanti...aku pohon ampun pada korang semua kalau aku ada buat salah kat korang. Aku ni hamba Allah yang banyak kekurangan dan kelemahan. Maafkan aku ye, sepanjang perkenalan kita kat alam maya ni...

Aku sedih la...hurm...

Comments

  1. Hati2 ketika memandu..pernggan terakhir kaw sedih laa weyh!

    ReplyDelete
  2. sedih kot..walopon aku tak rapat dgn dia..dia ade gak komen2 kat sini kan..cam senang je orang tu hilang dari dunia..

    huhu..maafkan aku ye kalau aku ada wat salah kat ko! ;)

    ReplyDelete
  3. ERMMM...akan sentiasa berhati-hati ketika memandu

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum, Innalillah...semuga rohnya dicucuri rahmat...

    ReplyDelete
  5. tips semasa memandu semasa hujn..jgn sekali2 psg lampu hazard(kecemasan)..lmpu hazard hnya utk kecemasan shj..rmai pemandu wt cm ni..jika hujn terlalu lebat jgn memandu, berhnti ditmpt slmt & teruskn pjlnan stlh hujn reda..
    pasti tayar msih ada bunga..klu tyr botak sila ganti dgn segera..time hujn bleh jd hyroplanning..jgn laju mse memandu..jgn suka brek mengjut..kemungkinan bleh terbabas..cara terbaik, brek perlahan2..
    malang tidk berbau

    ReplyDelete

Post a Comment