Kelu Lidah Aku , Bila Nak Berbicara Soal Hati Perasaan Ni


Benda yang berkecamuk dalam jiwa aku tak boleh dibendung dengan riak wajah aku ni wey. Apa yang aku rasakan tak mungkin aku dapat ungkapkan dengan kata-kata...Allah je tempat aku berharap, semoga Dia kurniakan kekuatan, ketabahan dan semangat untuk orang yang lemah macam aku ni...

Posting sabah pun takpelah. Lagi jauh, lagi baik untuk diri aku sendiri. Solat hajat dan doa yang berterusan, semoga Allah makbulkan permintaan aku untuk pergi jauh. Jatuh bangun aku pun , biar aku buat sendiri. Tapi sayangnya aku sendiri tak berapa yakin kat mana tahap aku ? Buntu, aku pun tak tahu kat siapa aku nak mengadu...

Khas untuk kawan-kawan seperjuangan, jangan biarkan hati penuh hasad dengki. Bercalar balar pun tak guna, sekian lama kita berjuang bersama...kenapa masih ada lagi hasad dengki, iri hati dalam diri masing-masing ? Hapuskan sengketa, bukan lama lagi pun kita bersama kat tempat ni...esok lusa semua nak tinggalkan zaman bujang, tiada lagi suka duka bersama.

Aku nak minta maaf walaupun belum tiba hari raya. So, kepada semua yang pernah kenal aku...aku minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki. Aku pun tak tahu ajal aku bila, aku just nak get ready je...Chow...

Comments

  1. pssstt...posting sabah pun ok pe..dapat elaun lebih..
    =)

    ReplyDelete
  2. sempena pesta Kaamatan hujung bulan ni..aku pun minta maaf zahir batin... hehehe... selamat Pesta menuai...
    Kotobian Tadau tagazo do kaamatan

    ReplyDelete
  3. Ade pesta menuai? macam seronok je weh..aku nak ko menari2 yang pakai daun nipah dengan tombak tu...leh ke rem?

    ReplyDelete
  4. Xper..demi negara,agama dan bangsa..kan jadi cikgu kenalah berkorban sikit..tabahkn hati yer..

    ReplyDelete
  5. tak mo...seksi... nampak aurat...hehehe

    ReplyDelete
  6. heheh.. samat hari raya ermmm.. samat hari selasa lah..hehehe..
    neo.. samat hari guru jugak..

    macam-macam perangai manusia..
    macam-macam jugakperangai kita..
    keep cool..keep thinking...
    and doa.. hmmm..
    tarik nafas.. lepasss...fuhhh..semoga ada kelegaan...

    ReplyDelete
  7. lepat pisang, huhu..thanks weh semanagt betul ko bagi semangat kat aku..harapan ku pun berbunga ;)

    ReplyDelete
  8. remy, alaaa..jawapan ko sungguh menduka citakan beta...apekah...aku sanggup bayar ko 8 juta rupiah kalau ko wat tarian sumazau tok aku weh..keh keh..dengan kostum yang tradisional la..baru melambangkan budaya jiwa bangsa..

    ReplyDelete
  9. lemangcute, fuuuhh dah tarik napas dalam sedalam dalamnye sis! rasa masih belum lega...takpe..akak kan contoh yang baik..tabah je buat semua perkara..u are my role model la beb..terharu tak?

    ReplyDelete
  10. salam..
    rezeki di mana2
    bawaklah bersabar yek?

    ReplyDelete
  11. ada hikmah atas setiap kejadian itu huhuu..

    ReplyDelete
  12. azuan, apela hikmahnye ek..harus dipikirkan dong!

    ReplyDelete
  13. bawak diri?

    kadang2 kita jugak perlu pergi jauh dari sesuatu yang menyesakkan diri kita an.

    kalo ko rasa itu yang terbaik...
    erm. tapi janganlah jauh sangat.. huhu

    sabah best tapi kat sana byk hantu.
    aaaaaaa~
    ;p

    ReplyDelete
  14. pijah, huhuhu adeke menakotkan aku dgn hantu? hohohoho kat semenanjung sikit hantu ek hhuhu

    ReplyDelete

Post a Comment