Saturday, June 12, 2010

Projek Mural : SK Lelaki Jalan Batu.

Dah jadi kebiasaan, setiap kali guru praktikal masuk ke sekolah...mesti jadi mangsa buli buat mural. Okaylah, kami bukan di buli...tapi kami menurut arahan yang diberi dengan ikhlas hati...(ayat ni macam semacam je).

Setelah berhempas pulas memikirkan tema dinding sekolah ni, kami pun dapat idea buat tema mini zoo yang meriah macam kindergarden ; ) Zirafah merah mewakili aku silampuneon, Gajah biru mewakili Pais, dan Lembu pelangi mewakili Pejal. Hihi...ada bakat, tunjuk bakat !

Mission mencalit taik hidung dekat dinding sekolah ! Jom ramai-ramai !


Pais : Weh, neo...ok ker kalau kita buat gajah ni kaler biru ?
Neo : Weh, lek arr ni kan tugas kite...kite belasah je pakai semua kaler !
Pejal : Hehehee....(senyum dan gelak sendiri)


Pais : Kang kena marah lak dengan Guru Besau...sbb kaler gajah kaler biru...ish aku takut lah neo.
Neo : Ekeleh, ko ni...aku relek je kaler zirapah kaler merah ? Unik tak ?
Pejal : Hehehe...saksikanlah lembu ciptaan ku...(cakap sengsorang lagi)


Pais & Neo : Ahhh.., belasah jela kaler ape-ape warne pun...kita yang buat dia...
Pejal : Weh..yang korang membebel-bebel ni pehal? Tengok lembu aku kaler pelangi...takde hal pon! Hahaha!
Pais & Neo : Watthehelll...? Ape ko buat ni Pejal ? Kembali lah ke pangkal jalan !


Pejal : Ah..., bising ah korang ni...aku punya lembu belaan, suka hatilah aku nak kaler ape! Hahaha...
Pais : Lantak ko la pejal, asalkan ko bahagia...
Neo : No komen Pejal, no komen...hahahaha lembu pelangi !
Pejal : Cisss !


Kak Lala : Semua tengok belakang hehehe, jom interframe !
Guru-guri praktikal skema : Baiiiiiik mengikut arahan ! Cheeese ; )



Arahan :  Cikgu tengah mengecat ni. Tak dapat mengajar selama beberapa hari ni. Mintak maaflah yer murid-murid...ambik buku sorang satu ni, mentelaah lah sehingga anda faham isi kandungannya dan buat sinopsis lepas tu hantar ! Kalau faham, bagus...kalau tak faham sila buat-buat faham ye ;)

Chow !


 

Designed by Alieff Artwork