Saturday, May 29, 2010

Cara Masak Ikan Tiga Rasa Yang Sedap !

Ikan Masak Sambal Tiga Rasa? 
Takde hal...cuma serahkan pada yang expert okay.
Sediakan semua bahan-bahan di atas, bawang (kisar,potong) dan juga cili (kisar).
Gunakan juga sos cili, dan sos tomato untuk tambahkan kemantapannya tuh.

Aku guna dua-dua bawang kisar dan potong sebab, 
kalau guna bawang potong nanti nak makan baru ada rasa rangup-rangup bawang...

Kenapa aku panggil resepi ni Ikan Tiga Rasa?
Sebab resepi ni ada rasa pedas, masam, dan manis...
 Jangan lupa masukkan bahan seperti gula, garam, pak aji pun boleh...

Ikan pilihan untuk hari ini? Ya...ikan bawal ! 
Ikan bawal memang sedap untuk apa-apa jenis menu, betul tak?

Aik, 2 ekor je ke...cukup ke untuk seisi keluarga? 
Ala, kongsi-kongsi lah jangan lah jadi tamak haloba...tak baik...

Aik? Tau-tau je dah siap...betul ke aku yang goreng ni...hahaha...
Sama je cara nak masak ikan ni dengan Ayam Togel Masak Sambal yang aku dah masak dulu...
Pandai-pandailah korang buat k!

Setiap kali aku masak je, aku nak tahu orang cakap benda tu sedap okay! 
So, mesti gunakan kaedah paksaan. Hahaaa...Along, ikhlas ke thumbs up tuh? 






Photobucket
 

Designed by Alieff Artwork