Apa Kau Tak Reti Nak Bersyukur Ke? Meh Haku Ajar...

So what.

Jam den sekarang ni menunjukkan 1.40 pagi. Hati aku tak getar sedikit pun dengan kabaran pensyarah akan datang observe mengajar esok. Pedulik hapa aku. Last aku dengar dia cakap, dia kata aku mengajar teruk. Oh yeah, mungkin aku perlu sedar bidang perguruan ni tak layak untuk aku. Pedulik hapa aku. Bukan aku yang terhegeh-hegeh register minta perguruan ni. 

Ish, neo...bersyukur la dengan apa yang ko ada.

Beb, kalau ko jadi lecturer...supposely ko support aku untuk wujud rasa nak jadi lebih maju. Bukannye bagi ayat sinis pedas ko , buat aku luntur semangat aku nak mengajar lah weh. Aku rasa nak tukar opsyen laa...aku suka budak-budak kecik. Apa kata aku convert jadi cikgu Pra-Sekolah pendidikan khas? Boleh la plak...! 

Ish, neo...bersyukur la dengan apa yang ko ada.

Comments

  1. setuju sgt2 !!!!

    mengapa saya setuju ???

    sbb begini... mcm mana lecturer nak bagi kita push forward kalau dia tak nak berikan kita semangat ???

    adakah sekarang ni, lecturer n guru lebih mementingkan duit daripada keikhlasan mengajar ??

    sometimes i sedar ada lecturer sedemikian n sian kepada students yg di hina...

    takpe la.. neo.. sabar je la.. sometimes i tak tau situasi u.. so maybe lecturer pun ada sbb nak marah or ada sbb sengaja nak marah..

    kalau mmg lecturer u sebegitu mcm di atas then teach that lecturer a lesson by showing him u mmg leh buat punya !!!

    dont give up k !!!

    ReplyDelete
  2. tenang saja..pikir aper yg terbaik buat kamu

    ReplyDelete
  3. gua paling benci kalau pensyarah ni kerja nak down kan student je

    ReplyDelete
  4. sbr beb..tu br lecturer, klu dah keje sok mmg akn jmpe lg org2 gitu..just amek yg positif aja..cheers! ^_^

    ReplyDelete
  5. huu..belajar smpai ke negeri cina..

    eh x leh pakai..blaja smpai ke planet pluto..huuu

    ReplyDelete
  6. sabar yer.. biasa lah tu.. kadang org nk nasihat kite.. tapi cara tak kene.. jadik mnjatuhkan pulak..

    ReplyDelete
  7. salam ukhwah,
    first,rilek...
    bila ada org sindir atau tegur,jgn amik yg buruk,amik pe yg die nk smpaikn...die sindir,xbagi smgt,pdulikkn die...die pown bukan bgus,but guna inisiatif sendiri untuk mmajukn lagi diri,lebih baik dari pd die..
    ok,jgn cpt mlatah,dugaan bukn dtg skali..
    tu jer kot madah bicara aku..
    heheh..adioooss..~!

    ReplyDelete
  8. mmg agak geram gk klo d komen begitu pe2pn nk sedapkn ati angp pe yg d kate itu sbg smgt utk trus mju wlupn ati skit..pe2pn jgn mdh give up go go go hehe..;-)

    ReplyDelete
  9. maybe lecturer tu sekadar nak mencabar student nyer...rileks k..jgn putus asa..

    ReplyDelete
  10. ko cubit jek mulut cikgu tu sampai lebam neo...

    *aku tukar link blog. hehe jgn marah eh. peace ;p*

    ReplyDelete
  11. arghh.jadi cikgu nih memang besar dugaan..
    dugaan anak2.
    dugaan lecturer.
    hoho~

    ReplyDelete

Post a Comment