Searching For Hijab Style? | My First Attempt Wearing Maxi Dress |

Hari tu aku puas merayau-rayau sekitar kamdar , nagoya , dan semua kedai kain area jalan tar semata-mata nak cari kain untuk buat maxi. Kakak aku sarankan beli kat kedai je, but mostly yang jual di kedai tak ikut saiz aku. Maklum saja la, maxi dress sesuai untuk orang yang tinggi. Aku yang rendah ni kalau pakai maxi readymade tu  jawabnya memang kain tu akan menyapu lantai. 

So, for the first attempt untuk hijab stlye, aku cuba tempah maxi sendiri dulu.Beli kain yang murah-murah kemudian tempah dekat satu makcik ni harga sepasang maxi RM30. So kedua-dua maxi aku tempah RM60. Aku puas hati dengan jahitan maxi tu sebab ada cutting sikit. Memang lawa dan simple.

Kenapa mesti maxi? Sebenarnya aku suka bergaya simple dan tidak gemar pemakaian yang nampak berat. Aku rasa sesuai sangatlah pemakaian maxi ni sebab mudah, cepat, senang dipakai, senang nak berjalan, dan sopan. Kalau nak pergi class pakai maxi dan cardigan @ coat je dah cukup adorable dah.


Pictures of me wearing my new maxi ;)

First maxi : Black and Gold...erm..cool retro...


Second maxi : Black and purple...yummy blackberry ;)


Cantik tak? Boleh bagi cadangan tak macamana nak cari maxi yang sesuai dengan size kita?

Aku ada koleksi dua helai maxi jer. Lepas ni nak kena tambah koleksi lagi la...

Yup, kira selesa lah pakai cardigan dengan maxi. Memang sesuai untuk cuaca panas kat Malaysia ni...

Yang ni kena buat satu special entry lagi, sebab ada meet up dengan ex-schoolmate ;) Her name is Yusliana.

Ok, chow dulu...salam.

Comments

  1. Cost saving tuh, sebab maxi 3 metre jer sedangkan kurung 4 metre..Good choice

    ReplyDelete
  2. marina, ooh yeke? huhu motivated nak carik kain lagi..cuma penat nak jalan2..thanks ;)

    ReplyDelete
  3. maxi tu pakai kat dalam yeak?
    bukan kat luar? tapi sewius beb... kiutlah... hahaha...

    ReplyDelete
  4. remy, tak caya aku ko komen pasal baju maxi hahahaha..rasa nak tgk ko pakai plak. gaaaha!

    yela..maxi kalau orang tak pakai tudung sexy la kot..mesti ko suke nye haha.

    ReplyDelete
  5. boleh la hadiah kat sye ni nanti :) hehe

    ReplyDelete
  6. seha, woiii carik seniri laaaa! hahaha

    ReplyDelete
  7. pensel kontot, hehehe thank you bebebeh...ko ade maxi tak?

    ReplyDelete
  8. comelnya..aku tak leh pakai maxi2 ni..takut seksi..hahaha

    ReplyDelete
  9. cantek.. nk jugak la buat mcm nih:D

    ReplyDelete
  10. lifresaver, hahaha yeke weh? jgn la pakai yang seksi mexi syg oi~



    aisumichan, hehehe buatla..pastu post kat blog nak tgk ;)

    ReplyDelete
  11. chantek.i pown suka pakai maxi.nmpk elegant gitu.ahaks.:)

    ReplyDelete
  12. arra jasmy, yupp mmg nampak elegant..tapi sekarang maxi da macam2 style..banyak ropol2 sgt aku tak suke..

    ReplyDelete
  13. kalu aku pakai karang ada orang ngorat plak.. hahaha

    ReplyDelete
  14. remy, hekeleh perasan hensem la tu..pigidahhh! hahha

    ReplyDelete
  15. wahh..comel! tak pernah terfikir nak pakai maxi ke tempat keja..jimat masa kain, jimat space penyidai, jimat masa nak iron baju..heheh..bijak.

    ReplyDelete

Post a Comment