Aktiviti Menggambar, Pendidikan Seni Visual.

Macam biasa lah, aku bukan ada idea sangat nak ajar budak-budak ni apa time subjek pendidikan seni. So, aku selalu rajinkan diri tengok dekat internet untuk hasilkan seni kraf yang baru dan pelik-pelik.Kali ni aku buat aktiviti menggambar , menghasilkan gambar pokok menggunakan pelbagai teknik iaitu gunting tampal (kolaj) .

Tajuk : Tanya Sama Pokok
Bidang : Menggambar
Step : 
  1. Nyanyi lagu : Tanya Sama Pokok : Versi Yuna (cari dalam internet)
  2. Menari dan membuat gaya pokok
  3. Soal jawab dan mengenal bahagian-bahagian penting yang ada pada sebatang pokok
  4. Kenalkan bahan dan alat yang diperlukan dalam menghasilkan gambar pokok
  5. Tunjukcara menghasilkan gambar pokok oleh guru
  6. Murid menghasilkan gambar pokok dengan bantuan guru
  7. Guru beri hadiah kepada murid yang menghasilkan karya yang terbaik



Gambar-gambar ceria budak-budak aku buat seni kraf ;)


Cool tak? Pernah tengok gambar pokok guna tangan? Tak pernah kan...hehehe..chow dulu.

Comments

  1. syok jadi budak2...xpyh pk apa2...hahha

    ReplyDelete
  2. kalau buat tajuk lukisan 1malaysia agaknya mereka lukis apa?

    ReplyDelete
  3. 1st time owh tengok pokok dilukis guna gambar tangan. kreatif!;)

    ReplyDelete
  4. i can see that they're having fun ^______^

    ReplyDelete
  5. comel n kreative..macam ni baru bebudak ada interest nak belajar..takkan nak pakai buku teks yang dah usang tu...he..he..

    ReplyDelete
  6. cool...err sebenarnya kreatif...jarang terfikir nk buat macam tu..tp mereka telah pun buat dgn jayanya..syabas..

    ReplyDelete
  7. cool okeh!
    aku teringin nak tengok ko mengajar weh

    ReplyDelete
  8. wow...kretipnyer u sebagai cikgu...cikgu macam ni la yang semue org suke....bagus bagus bagus

    ReplyDelete
  9. aku suka jadi cikgu pendidikan seni!

    ReplyDelete

Post a Comment