Saturday, February 05, 2011

Suami Ada Kekasih !

 Senyaplah kau. Jangan bagitau bini aku, aku ada awek kat tempat kerja. !

Lelaki tolonglah sedar diri, kalau da kahwin tu buatlah cara macam dah kahwin! Aku jadi nak mengamuk bila kawan aku cerita pasal Mr.Roy yang dah kahwin beranak dua...tapi masih lagi berlagak muda pasang scandal dengan awek dekat tempat kerja. Mentang-mentanglah bini dia tak tahu!...

Beb, cerita-cerita macam ni buat aku sendiri takut nak kahwin ! Lelaki sekarang banyak yang tak boleh harap...bini masih cun bergetah dekat rumah, tapi masih lagi liar nak cari awek extra ketat kat luar.  Tolonglah wey, apa rasionalnya ko buat perangai macam tu..Selagi ko tak kantoi, selagi tu ko rasa megah berkepit dengan ramai awek-awek bergetah sebab bini ko tak tahu kan? 

Otak lu mana? Lu letak kat buntut ker...

Bagitahu rasionalnye ko nak ber-scandals dekat luar. Tak cukup handalkah bini ko layan ko? Bini ko tak reti masak dan tak bagi ko makan ke kat rumah? Bini ko tak bagi ko anak ke? Bini yang dulu ko sanjung-sanjung tu dah tak cun ke? Ko memang tak reti bersyukur punya lelaki...ko baru dua tiga tahun kahwin dah buat taik...

Aku lagi naik menyampah kalau kawan-kawan lelaki yang dah tau kawan dia buat scandal tapi bersubahat  sebab nak cover kawan punya pasal. Kenapa korang perlu cover perbuatan jahat kawan korang tu? Selalunya lelaki akan cover kawan dia alasannya sebab taknak masuk campur hal rumah tangga orang. Boleh diterimakah alasan seperti itu?

Aku, penuh emosi.
 

Designed by Alieff Artwork