URL dan IP Address Kena Banned Di Shoutmix?

Salam sejahtera pada semua blogger yang wujud di alam semesta. Aku nak terangkan sikit mengenai URL dan IP korang yang terpaksa aku block dalam kotak shoutmix tu. Jahat betul la aku ni. Disebabkan nak banned cuma seorang dua makhluk, korang semua terpaksa menerima padahnya. Hehe...

Sebenarnya, siapa yang aku banned sangat-sangat tu? Korang pun tahu kot. Rasa tak senang bila klik niat nak tengok blog orang, tapi bukak-bukak je jutawan klik la, myspace money la, dapat wang la. Bukan tak mahu tolong korang buat duit, tapi biarlah dengan kerelaan aku sendiri. Lagipun, kadang-kadang korang dah bertindak untuk spam. Sekali 8 message suruh klik ads, naik semak juga. Lagi bengang sebab, page "pay per click" korang tu lembab gila cam siput. Sabar je.

Berkenaan URL dan IP yang telah di banned dalam kotak shoutmix, ada syarat-syarat yang syarikat shoutmix telah tetapkan. Kalau korang nak banned satu IP address, IP address yang datang dari kawasan yang sama juga akan di banned. Sebab tu lah, kalau korang tak bersalah pun, korang kena gak la terima padah nya. Contoh :

E.g. If you block 123.45, anyone from 123.45.xx.xx will be blocked.
E.g. If you block example.com, any messages containing matching string like something.example.com or http://www.example.com will also be blocked as well.


Tip 4 - Delete Banned Url dan IP Address Di Shoutmix

Baiklah, kalau korang dah terbuka hati untuk tak mahu banned orang yang ditarget tu. Sila ikuti langkah ini : Log in Shoutmix -> Setting -> Ban Control. Lepas tu, tandakan pada IP address dan Url yang berkenaan kemudian, tekan butang delete. Mudah saja, selamat mencuba.

P/s : aku dah delete banned url tu. jerit jerit lah kat kotak shoutmix tu kalau korang gian sgt hehe..

Comments

  1. saya jugak yg terkena...huhuhuh,,,anyway...thanks,,,dah le guna shoutmixblog nie...happynya

    ReplyDelete
  2. jangan banned ip saye.. hehehe

    ReplyDelete
  3. aku terkena tmpias jgk ni..haha..xpax 1

    ReplyDelete
  4. pttlah b4 this asyik kne banned je. tpkir jgk, asal kena banned ek? haha

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah~

    aku tak kena~

    kalau tak emsti aku nangis kuat2~

    ReplyDelete
  6. aku x banned IP, tp aku banned website je..hehe..geram glerr bukak2 tgk web yg sama..

    ReplyDelete
  7. ye ah .. serabut jer .. tah ape ape iklan laa dia letak

    ReplyDelete
  8. jijah, huhu tau takpe..


    yana, oo boleh ek? nnt aku akan buat hehehe


    zara, hehe nangis laaa pastu wat entri tauu


    ieasya gun, ultraman88, akyda, heheh mintak maaf yer korang..


    ery, hehee takut le tu ;P


    anwar, hye ;)

    ReplyDelete
  9. btul =)
    tau xpe =)
    its up 2 us, hOw v wnt to spport each other....
    bengang seyh..bile klik, 'dpt wang'~...sah2 la org nk klik cOz nk suppOrt tpi bukn ngn cra ni..memaksa ni...gile beno duet klik..

    p/s: klik blog org, den support mereka...tidak mengapa =)..ini di sarankan ..smbil tu dpt kenali blogger =)

    ReplyDelete
  10. nak tau cara kalau betul2 x nk kelik link2 mcm tu?
    guna la google chrome. sbb before kite klik nnt nmpak dulu link yg nk klik kt bwh kiri browser. sgt bagus! boleh prevent dari terklik apa yg kite x nk.haha.oleh itu, kepada spamer2 jgn la guna taktik lama lapok tu lg. dah x berkesan.

    ReplyDelete
  11. .hehehe me budak baek
    .x pena kene banned ;p

    ReplyDelete
  12. nasib baik i x bakar blog u ni...huh!!!

    ReplyDelete
  13. hisyam, hahaha relek aaaa ;)


    intan, hehe ko mmg budak baik.so bile nak belanja aku pizza ?


    hirumi, morzilla pun ade gak bg notify bende centu..cuma leceh laa kalau da terclick tuu



    intan shafiqah, kalau orang tak rela, jgn nak dipaksa kan? huhu

    ReplyDelete
  14. aku nak jg buat mcm tu, tapi mls pla... sian mereka yg tak berdosa... hehe

    ReplyDelete
  15. ish...ish...kerana nila setitik..

    ReplyDelete
  16. kyubi85, hehehe tau takpe nasib bek ko ade kesedaran!




    lifesaver, huhu orang2 tu yang tak bertanggungjawab ;(

    ReplyDelete
  17. anastasyea kalau tak suka dengan sesetengah website .. lebih suka block url website tu je. Kalau guna IP .. nanti tak pasal2 website lain pun kena. =)

    ReplyDelete

Post a Comment