Saturday, January 02, 2010

Tahun 2009 Layak Digelar Si Tahun Sedih



Rata-rata bloggers yang aku kenal, banyak yang jatuh terduduk terlentang terkangkang kesedihan pada tahun 2009. Salahkah aku menggelarkannya Si Tahun Sedih? Sama seperti mereka, aku juga jatuh dan dilenyek - lenyek seperti nangka busuk. Hebat diuji dan dieksperimentasi oleh Pencipta kita yang nak tengok prestasi kehidupan kita. Buku rekod banyak bertanda dengan pen merah atau pen biru? Corot, baik atau cemerlang? Aku merosot betul, malu !

Tahun 2009 adalah Si Tahun Sedih. Ramai yang telah pergi dan tidak kembali lagi, ada pasangan yang putus tunang, ada suami isteri yang bercerai,-berai ada yang kena buang kerja, ada yang merempat, ada yang tidak berduit, ada yang ditipu dan ditikam, itu belum kira bencana alam sana-sini. Pendek kata, macam-macamlah yang berlaku dan banyak yang pahit dari yang manis. Ramai yang menangis dari yang gembira.

Tahun 2009 adalah Si Tahun Sedih. Namun syukur, kita masih diberi peluang untuk menikmati kemanisan hidup di Tahun 2010. Perkara yang mendatang adalah penuh misteri dan tak diduga mungkin lebih mencabar. Panjatkan doa semoga Tahun 2010 berisi dengan perkara yang manis-manis belaka, semoga esok sentiasa lebih baik dari hari ini. 

Jadi benarkah Si Tahun Sedih layak diberi pada Tahun 2009?
 

Designed by Alieff Artwork