Tahun 2009 Layak Digelar Si Tahun Sedih



Rata-rata bloggers yang aku kenal, banyak yang jatuh terduduk terlentang terkangkang kesedihan pada tahun 2009. Salahkah aku menggelarkannya Si Tahun Sedih? Sama seperti mereka, aku juga jatuh dan dilenyek - lenyek seperti nangka busuk. Hebat diuji dan dieksperimentasi oleh Pencipta kita yang nak tengok prestasi kehidupan kita. Buku rekod banyak bertanda dengan pen merah atau pen biru? Corot, baik atau cemerlang? Aku merosot betul, malu !

Tahun 2009 adalah Si Tahun Sedih. Ramai yang telah pergi dan tidak kembali lagi, ada pasangan yang putus tunang, ada suami isteri yang bercerai,-berai ada yang kena buang kerja, ada yang merempat, ada yang tidak berduit, ada yang ditipu dan ditikam, itu belum kira bencana alam sana-sini. Pendek kata, macam-macamlah yang berlaku dan banyak yang pahit dari yang manis. Ramai yang menangis dari yang gembira.

Tahun 2009 adalah Si Tahun Sedih. Namun syukur, kita masih diberi peluang untuk menikmati kemanisan hidup di Tahun 2010. Perkara yang mendatang adalah penuh misteri dan tak diduga mungkin lebih mencabar. Panjatkan doa semoga Tahun 2010 berisi dengan perkara yang manis-manis belaka, semoga esok sentiasa lebih baik dari hari ini. 

Jadi benarkah Si Tahun Sedih layak diberi pada Tahun 2009?

Comments

  1. jangan la sampai macam tu pula. Yang dah lepas kita ambil pengajaran

    ReplyDelete
  2. yeke..taon bru bru ja 2 ari mna taw akn epi..hehe

    ReplyDelete
  3. topeng darthvader tuh....

    aku pon nak jugak

    ReplyDelete
  4. 2009 memang si tahun sedih untuk aku

    harini 2 jan 2010, masih hari si sedih utk aku

    ReplyDelete
  5. 2009 - the most beautiful year for me...until today la...

    broke up and then...fall in love again...beautiful..

    ReplyDelete
  6. walaupun 2009 banyak kenangan sedih yang dihadapi, namun jgnlah kerana itu, terhapus semangat untuk menempuh dugaan yang mendatang. teruskan bangkit, maju kehadapan. jangan lagi menoleh kebelakang. jadikanlah perkara yang telah berlalu sbg pembakar semangat utk mencapai kejayaan pada masa hadapan.

    ReplyDelete
  7. http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

    Selamat taun baru 2010 selamat taun baru cina... happy new year

    sorry lama sangat tak singgah blog ko... ape pun aku tetap bersama blog ko... aku akan tetap mengunjungi blog ko... moga ko terus maju jaya taun hadapan...

    Jangan berputus asa yang pasti 2009 banyak meninggalkan pengalaman & pengajaran cukup bermakna yang tak boleh di beli ngan wang ringgit...

    kegagalan bukan langkah terakhir kita... biar jatuh beribu kali namun yang berharganya satu kematangan...

    ReplyDelete
  8. http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

    Selamat taun baru 2010 selamat taun baru cina... happy new year

    sorry lama sangat tak singgah blog ko... ape pun aku tetap bersama blog ko... aku akan tetap mengunjungi blog ko... moga ko terus maju jaya taun hadapan...

    Jangan berputus asa yang pasti 2009 banyak meninggalkan pengalaman & pengajaran cukup bermakna yang tak boleh di beli ngan wang ringgit...

    kegagalan bukan langkah terakhir kita... biar jatuh beribu kali namun yang berharganya satu kematangan...

    ReplyDelete
  9. aku sedih gak kot..masa baru masuk 09 aku da break wawawa..pastu masuk '10..abang hensem haishhh hahahaha..ok optimistik sket..i think im gonna love 2010 :)

    ReplyDelete
  10. tahun 2009 bukan tahun sedih untuk saya yeay!!~
    2010, pun harap2 hepy je..amin~

    ReplyDelete
  11. i stuju jugak la ngn u..mmg ade sedih..tp terselit gak kegembiraan..

    ReplyDelete
  12. tahun 2009 aku tak sedih. :P
    tatau la kenapa.

    exam SEM 1 and 2 aku okay.aku boleh naek tahun macam biasa.

    aku break dgn bf lama aku bulan Jan,and alhamdulillah dapat yang baru.haha.

    aku boleh balek Malaysia.

    so far,okay lah!HAHA. :)

    ReplyDelete
  13. salam..memang tahun sedih tuk semua...

    ReplyDelete
  14. Forget about the sadness.
    All the best for 2010. :)

    ReplyDelete
  15. tahun sedih?

    erm... tahun ujian kot...

    samelah kite cik neon...

    "jangan jadikan kelemahan kite sbg halangan, jadikan ia sebagai kelebihan..."


    maksudnya... biarpun xleh buat... buat jg. Buat sungguh2... :)

    ReplyDelete
  16. Tahun 2010 gembira la kot. haha

    ReplyDelete
  17. yaa...aku stuju taun 2009 taun sedey..ehehh~

    ReplyDelete
  18. aku pulak si peng"azam " malang yang masih mengalas azam 2009 :-(

    ReplyDelete
  19. thank God. Tahun 2009 untuk aku adalah tahun yang baik.

    ReplyDelete
  20. Semoga segala kesedihan tu dikuburkan bersama masa yg telah berlalu.

    ReplyDelete
  21. 2009 memang tahun air mata.
    harap 2010 ta lah.
    happy new year!

    ReplyDelete
  22. x la. thaun 2009 tahun yg paling best!

    ReplyDelete
  23. lifesaver, good for you beb ;)




    zaty, betul tu ;) 1



    dakwan, mari sama2 pergi ke kubur ;(





    fifa, alhamdulillah..







    rubah, hurm sama je la kita..








    pinat, yes..betul...2








    snow, ohh you too? ;( 3...








    mute, syukur...







    meo, terima kasih meo..kata2 yang hebat..







    stefanie, orait..try my best..






    nassier, yup sedih ;( 4...









    shapika, ko mmg best laa!











    hisham, yeke? hurm bagusla ade yang gembira... 5..








    suraya, baguslaaa ;)










    aez..huhuhu semoga berjaya dgn bro tu ;) 6......






    afzainizam, betul tu..kejatuhan buat kita lebih gagah..









    kayz, terima kasih..sy akan cuba yang terbaik..







    3zz3 , how can u say that's beautiful? erk..





    yeast, huhu ebtul weh... 7...



    heatzik, yela amik laa huhu ;)






    liabulat, insyaaallah mana tau ;)




    ariff, aku akan cuba!






    arriz, ko plak ngape huhu.. 8...

    ReplyDelete
  24. betullah si lampu neon! thn 2009 ni byk perkara yg buat kf kechiwa huhuhu..=(

    emm xper biarkan skrg dh 2010.hee

    thumb -up

    ReplyDelete
  25. 'tahun 2009 adalah si tahun sedih. namun syukur,kita masih diberi peluang untuk menikmati kemanisan hidup di tahun 2010'

    point to ponder

    ReplyDelete

Post a Comment