Saturday, January 30, 2010

Iklan Condom ! Nak Selamat Mesti Kena Play Safe.

 Hotties playing not safe in the mud.

Kenapa yang lemah,yang buruk dan hina selalunya ditindas. Tak perlu pergi skop yang jauh-jauh. Cuba tengok sekitar kita je. Yang minoriti dipijak kaum majoriti. Sukar nak kenalpasti aku di pihak yang mana kerana aku lebih suka memerhati sahaja. Kadang-kadang aku gelak, senyum sinis, diam tidak bererti setuju, bising tak bererti aku cepat melatah. Nak kata ya pun tidak, tidak pun ya.

Aku sedih dengan pemikiran orang yang sentiasa berasa diri dia di takuk yang paling selamat. You play safe. You choose to be in the safe group to be safe in the way you are now. Thats what you thought. Pemikiran itu amat kesian.. Sadis sekali apabila pemikiran orang minoriti cuba mengikut rentak majoriti yang sebenarnya macam kuku besi tu. Yang baik terpaksa berlakon jadi jahat semata-mata untuk jadi cool dan dihargai. Sick.

Aku ni seperti lalang ke? Mungkin juga kadang-kadang. Atau mungkin aku bersikap macam tu untuk just test the water. Untuk rasa bagaimana rasanya diri diterima dalam lopak berkeladak itu, atau pun lopak jernih di sebelah sana.  Kedua-dua lopak adalah berbeza. 

Apehal nak cerita pasal lopak dan keladak pula ni? Abaikan. Yang penting, lopak mana kau nak berkabung, pastikan hati tetap bersih, bukan berkeladak seperti lopak itu. Faham? Korang faham ke, atau ayat-ayat aku ni terlampau sarkastik?
 

Designed by Alieff Artwork