Iklan Condom ! Nak Selamat Mesti Kena Play Safe.

 Hotties playing not safe in the mud.

Kenapa yang lemah,yang buruk dan hina selalunya ditindas. Tak perlu pergi skop yang jauh-jauh. Cuba tengok sekitar kita je. Yang minoriti dipijak kaum majoriti. Sukar nak kenalpasti aku di pihak yang mana kerana aku lebih suka memerhati sahaja. Kadang-kadang aku gelak, senyum sinis, diam tidak bererti setuju, bising tak bererti aku cepat melatah. Nak kata ya pun tidak, tidak pun ya.

Aku sedih dengan pemikiran orang yang sentiasa berasa diri dia di takuk yang paling selamat. You play safe. You choose to be in the safe group to be safe in the way you are now. Thats what you thought. Pemikiran itu amat kesian.. Sadis sekali apabila pemikiran orang minoriti cuba mengikut rentak majoriti yang sebenarnya macam kuku besi tu. Yang baik terpaksa berlakon jadi jahat semata-mata untuk jadi cool dan dihargai. Sick.

Aku ni seperti lalang ke? Mungkin juga kadang-kadang. Atau mungkin aku bersikap macam tu untuk just test the water. Untuk rasa bagaimana rasanya diri diterima dalam lopak berkeladak itu, atau pun lopak jernih di sebelah sana.  Kedua-dua lopak adalah berbeza. 

Apehal nak cerita pasal lopak dan keladak pula ni? Abaikan. Yang penting, lopak mana kau nak berkabung, pastikan hati tetap bersih, bukan berkeladak seperti lopak itu. Faham? Korang faham ke, atau ayat-ayat aku ni terlampau sarkastik?

Comments

  1. cuba pahamkan. tapi macam kurang faham. jadi saya klik mr.potato. hehe

    ReplyDelete
  2. hoyyeh.. sarkastik sungguh..

    seringkali kita meletakkan diri kita kat tmpat yg selamat. itu normal.
    seringkali juga ohh kita menjadi si pengikut bg yg hebat di mata ramai. itu juga normal.

    kesimpulan. jdlah manusia normal. hahahhahaaa.. weng2 sudaaa~ hahah~

    ReplyDelete
  3. Adus..kepala otak aku dah kuning dah tadi.. jd clear balik..
    Tak semestinya yg lemah ditindas, kadangkala yang gagah juga ditindas oleh yg lemah.. ditindas batinnya..

    ReplyDelete
  4. sungguh sarkastik
    erk888

    play safe in our life...

    ReplyDelete
  5. paham2...huhu~
    "Ramai yang setuju, tidak semestinya benar. Ramai yang buat, tidak semestinya betul. Orang yang berani berkata-kata, tidak semestinya jujur. Orang yang diam, tidak semestinya bersalah. Yang penting buat sesuatu yang tak mendatangkan gelisah" 4u~

    ReplyDelete
  6. Blogger perlu ada deria ke-6 untuk ‘read between the lines’ :p

    ReplyDelete
  7. klik milo

    ooit.kau tahu tak memang playsafe dengan join majoriti.

    kalau minoriti lu join. lu jangan jadi lemah. lu kene jadi kuat.lantang.berani dan seumpamanya. jangan berada di takuk yang lma la

    sila palatkan diri anda

    ReplyDelete
  8. saye blurr skjp cikgu! xper aboi klik xpax

    ReplyDelete
  9. slalunya camtu la. nak senang kena la ikut majoriti. kalau tak susah la sendiri.

    ReplyDelete
  10. Dalam satu perlumbaan basikal, sekelompok pelumba dilepaskan dengan kibaran bendera.Ada ratusan bersaing untuk satu penghargaan.
    Ada yang yang bergerak dalam kumpulan ramai, ada yang berlumba sendirian.
    Yang ramai itu orang2average.Yang umumnya bukan kumpulan yang tewas,tapi tak cukup bagus untuk jadi menang.
    Yang bersendirian/kumpulan-kecil itu ada dua.Samada pendahulu perlumbaan jauh dihadapan,atau orang yang dah kena tinggal2-3 tiang dekat belakang.
    Who and where we are?
    Think and decide.
    Jangan jadi pengikut meng-’khinzir’-buta jer. Ikut kena ada ilmu,supaya jalan ada lampu (neon).Kalau jalan dalam gelap,takut sesat bila terlepas tangan orang di hadapan.
    Jadi pemerhati,dan berbicara bila perlu.Kita jangan jadi orang yang rugi kerana tidak berpesan-pesan kepada kebenaran.
    Salah atau tidak tindakan kita itu,bergantung pada tingkah laku kita dengan aturan-Nya. Selagi ilmu yang sedikit ini percaya yang kita betul, per(ali)setan jer lah dengan kata dan pandangan orang. Cakap jer;
    “err aku bukan orang kebanyakan kalaupun aku bukan orang berada”

    ReplyDelete
  11. penuh emosi..huhu..org yg ditindas kena melawan,baru la xditindas..kecik2 cili padi

    ReplyDelete
  12. aku cuba baca dengan terbalik tapi tak paham jugak. tapi aku klik tanpa banyak soal.:D

    ReplyDelete
  13. shoutmix kamu dah ban pak dogol la neon..

    aduss..

    ReplyDelete
  14. sarcastic indeed. but very realistic. I love this.

    ReplyDelete
  15. sarkastic sama ngn sarkis x? ak cube berada di tgh2 line...

    ReplyDelete
  16. err...cuba nak faham tapi...x faham2 jugak laaaa..huhu

    ReplyDelete
  17. wa memang suka tgk gambr2 entri lu. hehe

    ReplyDelete
  18. gmbr seksi haha.

    ermm.. many books you can read on that. jgn asik baca blogroll aje nurul hehehe.

    ReplyDelete
  19. khairi, gambar tu for fun jer..tajuk pon sekali hahaa


    orang lidi, ko terhibur ke? hehehe


    red, alamak asal ko tak paham huuuuuuuuuuu



    zulhilmi, hehehe im speechless tuuuu


    ibnmasir, aku jua suka berada di tengah2 line...tapi aku lebih selesa berada dalam kelompok minoriti



    larasephia, thanx... ;)



    pak dogol, mintak maaf la yer...;(




    pak air, alamak..dalam keadaan tertonggong da try lom??



    milimilo, baiklah mak.. ;)




    Aj nismihan, thanx beb..bermakna sungguh komen ko buat aku. sedih gak bila diperlekehkan oleh orang2 besar..rasa diri amat kecil.tapi bila fikir balik , tak salah berjalan dgn kelompok kecil jika kita bijak mengatur langkah.

    ReplyDelete
  20. zaimi, nak senang tak semestinya kene jadi pak turut..



    aboi , nape part mana yang blur tu hehehe..tanx..



    zara, gambar tu biasa je kot..






    paraxixth, aku play safe dalam dua2 tempat. kadang2 keliru gak aku ke arah yang mana..




    kujie , betul tu ;)






    ana mujahid, betul tuu terima kasih..best la ayat ;)





    deus, hehehe susah wo nak main plar safe, taknak hipokrit




    nazz, yeke? tak pernah plak aku tgk yang gagah ditindas huhu





    sayfool, aku nak g sarkas laaa ko nak ikut?






    mililara, alamak..ko lalang ke? hehe





    nursarah, sorilaaa aku wat ko tak paham huhu

    ReplyDelete
  21. aku paham tapi kurang paham.. so aku perati gambar je neon.. hehe

    ReplyDelete
  22. mello, hehehe gambar tu tak lucah ok ;)

    ReplyDelete
  23. cam mello..
    aku paham yg ta bape na paham..
    nengok gambo lagi bertambah ta paham..adeyh~

    layan n aku klik kik kik

    ReplyDelete
  24. shazali, hehehe tgk gamba pun tak paham gak? susah ni hahaha

    ReplyDelete
  25. kaum majority penuh kuasa...kaum minority..terpaksa jadi kuli sahaja

    ReplyDelete

Post a Comment