Servis Hangat Uncle Tukang Kasut

Photobucket

Semua kasut tu kasut aku + kakak aku. Usia kasut tu lebih dari 2 tahun.Kalau rosak masih ada di rak. Sayang nak buang.

Aku bukan anak menteri, hidup mestilah berjimat. Kalau kasut rosak, mesti kena buat temujanji dengan pakcik tukang kasut. Kiranya, kalau jumpa pakcik tukang kasut tu, dia dah kenal sangat-sangat lah muka macam aku ni. Tapi sayangnya diskaun tak pernah dapat.Namun, aku bersyukur sebab tanpa ada pekerjaan mulia seperti Si Tukang Kasut, sapa pulak la nak menyelamatkan kasut aku yang rosak-rosak ni.

Servis 1
Tumit sebiji = RM 3
Sepasang kasut = RM 6.00
Servis 2
Sebelah tapak kasut = RM 7
Sepasang kasut = RM 14.00

Kalau nak dua-dua servis , RM14.00+RM 6.00 = RM20.00
Itu baru sepasang, kalau aku hantar 5 pasang kasut untuk servis semua sekali  = RM 20.00 x 5?

Apakejadahnya? Kaya uncle tukang kasut. Biasalah , jaminan kasut perempuan paling lama boleh pakai 1 tahun lagi-lagi kalau yang bertumit tu. Kalau macam aku ni, kehulu hilir naik rapid KL, kejar bas rapid KL, mestilah naik rosak kasut aku. Ada sepasang kasut yang aku beli dulu, aku pakai sekali je lepas tu buang. Kenapa? Tengok sendiri dekat sini.

Yela, aku tahu korang bukan macam aku. Korang berduit dan kaya raya. Kasut rosak tak payah pergi jumpa Tukang Kasut, boleh terus beli baru. Duit susah nak cari zaman sekarang ni.Urgh.

P/s : Kalau nak berkualiti dan selesa, kena pakai jenama scholl tapi style macam Pah Bedah pula.

Comments

  1. pmpn mmg gila kasut kn..
    kasut lak tajam kt depn..lau sepak org jhat konfem tembus perut dia..

    ReplyDelete
  2. hehe...tapi tukang kasut susah nak jumper skarang nih.selalunya ada kat kaki lima.tapi diorang susah nak meniaga kat kaki lima sebab slalu kena rush ngan DBKL.tuh yg susah nak carik tukang kasut tuh.ker ada kedai repair kasut tapi aku yang tak tau nih?hehe...

    ReplyDelete
  3. Kasut2 rosak tu, buang ajelah! Hih hi hiiiii ...
    Err ... apa kata join kontes Hidup Berani Untuk Gagal. RM5 sudah pasti. Mungkin menang banyak lagi ... Jom!

    ReplyDelete
  4. aku sllu pkai smpai da xleh nk pakai...so klu jmpe pn mcm da xdpt dselamatkan..hehehe

    ReplyDelete
  5. Hoho.. Yep yep.. Scholl itu macam fesyen veteran sket.. Tapi sdap pkai.. Hehehe.. Harga pn sedap kan? Ngehehe.. ;p

    ReplyDelete
  6. keja cikgu ni banyak bis duit dekat kasut dan baju kurung saja..
    hehehe

    ReplyDelete
  7. nak jadi tukang kasut ko boleh ke..nak kaya..
    kasut lelaki mahal..

    ReplyDelete
  8. wahhh..terkesima tengok koleksi kasut anda.cantik cantik ;)

    ReplyDelete
  9. huhuhu... kasot pompuan mmg cenggitu! xd ke kasut yang tahan lame + cantik? kalo stakat but mcm pua chu kang tu mcm sadis lak nk pakai g keje!
    hahaha...

    ReplyDelete
  10. gler byk kasot kau!!

    huhu~~ingtkn ade jualan kas0t kt sini td!!

    hehehe~~xyah repair

    bli bru je senang




    ^SyASyA^

    ReplyDelete
  11. pakai ja kasut sport. baru ranggi

    ReplyDelete
  12. kau kawin la ngan tukang kasut..nanti dia tak cas masa kau nak repair kasut..
    aku pun tak da kasut...kira kau kaya lah ada kasut..

    ReplyDelete
  13. tukang kasut aku ialah daddy aku sniri
    jimattt
    haha sebab beliau memang terer repair segala benda
    selagi boleh buat, akan digodek jugak

    bukan mcm aku
    bunga hilang sebelah pun aku tak pakai dah

    ReplyDelete
  14. ku pun sayang semua2 kasut ku~

    kalau rosak tumit ke apa ke, ku pergi baiki~

    ReplyDelete
  15. aku doakan ko akan jadi kaya raya nnt..satu hari leh beli kasut byk2..aminnn...tp dh kya, jgn lupa aku lak..ok girl?

    ReplyDelete
  16. aku doakan ko akan jadi kaya raya nnt..satu hari leh beli kasut byk2..aminnn...tp dh kya, jgn lupa aku lak..ok girl?

    ReplyDelete
  17. kasut pompuan ag murah then kasut laki aku rase..

    ReplyDelete
  18. *hanya berselipar jepun sahaja.. selesa.. berangin ;)

    ReplyDelete
  19. uihh.. banyaknye koleksi kasut. bleh bukak bundle nih. :-P

    p/s: jom melawat, follow me n share link di TKSB.
    http://wanshah87.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. kat rumah byk kasut...pregnant..terus simpan je..

    ReplyDelete
  21. perempuan dan kasut...mmg tak dpt dipisahkan.

    :D

    ReplyDelete
  22. banyaknye kasut ko...meh satu aku nak wat tyme ka2wen...ok?

    ReplyDelete
  23. perghh..byk nye heels..sneakers tade??hoho..

    aku pon tak kaye..pakai kasut murah je..slipar jepun lagi..huhu

    ReplyDelete
  24. i agree dgn posting satu kwn kita.. now susah nak cari tukang kasut sbb kena halau dgn DBKL also sbb some kedai kononnya nak jaga standard halau org seperti mereka..

    mereka tak sedar ke uncle kasut ni important n lets make things interesting.. mereka mencari rezeki halal compare to others yg nak pentingkan kekayaan...

    also tgk uncle kasut tu... tak rasa kesian ke kita sebagai manusia.. dia mana ada duit nak sewa kedai besar2 yg kita tgk di shopping complex ???

    dia ada sebuah bekas yg sometimes mcm bekas ikan.. n then dlm tu ada peralatan yg tak high standard atau mmg basic (basic bermaksud benda tu mmg dah murah tapi kedai baiki kasut mahal charge awk kata mahal n high quality)

    also some baiki kasut ni org OKU.. saya pernah lihat satu yg OKU baiki kasut... respect saya dia cari rezeki halal.. n kadang2 adakah kerajaan membantu mereka?? tgk Jepun mereka bantu siap bagi barangan high tech...

    also mereka can be said as a boost to tourism sbb saya ingat masa saya di bangsar (zaman saya budak2) mmg ramai org baiki kasut tapi sekarang dah tak de... =(

    p/s: teringat cite pakcik kasut dgn peri (elfs)

    ReplyDelete
  25. chokio_nia, ada slipar jepun pun kire kaya la tu. sy pakai selipar malaysia jer. xmampu nak gi beli jauh². hehehe.. guro jerk. :-P

    p/s: jom melawat, follow me n share link di TKSB.
    http://wanshah87.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. gua kasut ada bpe je..tu la hr2 pki....pg bwk gak kt cobbler

    ReplyDelete

Post a Comment