Mencabar Si Tahun Baru Untuk Memadam Segala Kisah Perit



Datanglah tahun baru, hadirlah engkau dan aku akan sambutnya dengan penuh harapan dan akan ku kutip serpihan hati yang bertaburan. Datanglah tahun baru, dengan penuh debaran aku tunggu dan akan ku kuatkan semangat untuk hadapi segala cabaran. Doa dan harapan akan tidak pernah lekang dari mulutku untuk aku pulihkan kembali hati yang remuk. Datanglah tahun baru, sekuat mana cabaran yang Kau akan beri kali ini aku terima dan bersedia..

Perjalanan masih jauh tapi gerobok ini semakin berat, aku perlu buang bebanan yang menyukarkan perjalanan aku. Semoga tahun 2010 bakal berakhir dengan segulung ijazah di tangan ku. Akan ku lakukannya dengan sendiri, berbekalkan sisa harapan dan semangat dari yang sudi.  Akan aku isi borang posting dengan gagah nanti. Datanglah tahun baru, aku terima dengan penuh kesyukuran berselimutkan kesayuan..

Comments

  1. that sound so typical-neon i suppose... and that suond much better now :)
    apa guna kalau ada hidup kalau kita memilih untuk hanya mati
    apa guna ada musibah kalau kita tak pandai menyulam yakin pada hati yang tabah
    keep one step forward (just one step!) and you will see another one step is much easier..

    ReplyDelete
  2. hai

    hope dat kamu dapat pe yang kamu nak..yang lepas tu lepas lah..wat pengajaran dalam hidup..mmoga bersemangat lagi kan..kdang2 kepritan yang kiter dapat mengajar kiter lebih matang,,,

    :D

    ReplyDelete
  3. aku harap tahun baru ni bakal buat hidup aku lebey berjaye..

    neon : buat mase ni aku bz skit la, tu pon gagahkan gak update blog. sorry fren :)

    ReplyDelete
  4. tahun baru,smgt baru..make sure boleh maintain tawu =0

    ReplyDelete
  5. semoga kedatangan tahun baru membawa sinar yg baru dlm hidup kite sume...(aih ayt skema la plak)

    yg penting,tahun baru,sume baru..

    ReplyDelete
  6. bgs3~
    mengalu2kn 2010...
    ak blm feel ag la..
    sbb??

    ReplyDelete
  7. moga tahun baru ini lebih cemerlang

    ReplyDelete
  8. selamat tahun baru wei nurul..
    arap 2010 lebih baik dari 2009..

    ReplyDelete
  9. i support you.. trust me, this comming year will be your great year.. i support you

    ReplyDelete
  10. welcome new year..semoga tahun depan aku akan jadi kaya haha

    ReplyDelete
  11. ariey, aku harapko cepat kaya..tapi janganlupa diri...





    khairi, selamat tahun baru...





    zuwairi, i feel like i wanna trust wat u said.. a great year..i wait for it..






    intan...gudbye sad year...






    luht, aku jua harap sebegitu....






    life saver, insyaallah, amin...






    aki, kenapa....





    pembonceng setia, mungkin bukan semuanya baru...kita masih sama, azam dan keinginan mungkin berbeza...





    ann, hurm...






    milimilo, baik..tp aku belum ada azam lagi...







    adi, hurmm..tapi kene ada juga azam..supaya hidup lebih baik...






    ferk, ko akan lebih berjaya dan jadilah the greatest father ever!




    cik peanut, keperitan itu mengajar kita erti kehidupan...






    aj nismihan, please support me. I need support..;( aku taknak pilih jalan mati! aku nak nak buang semua yang keruh...semoga tuhan tolong aku...

    ReplyDelete
  12. salam..mf lma x on9.nape x msj aku je klu ade maslah? ko ni..x anggap aku kwn ko ke? pe hal ni?..cube cte..

    ReplyDelete
  13. semoge pjg umur dan murah rezki cikgu...

    ReplyDelete
  14. insyaallah.. allah akan tolong awak... byk2 lah berdoa semoga kepahitan akan lenyap begitu sahaja..

    selamat tahun baru dan semoga ceria selalu..:)

    ReplyDelete
  15. moga thun baru dpt mceriakan ko ye neon..

    ReplyDelete
  16. ha'ah la.. apahal wa lame x singgah? maap weh..

    ReplyDelete
  17. Kering tekak baca catatan neo kali nie.. serpih2 kene kat diri sendiri..
    Cuba bagi semangat untuk orang lain..dalam masa yang sama untuk diri sendiri...

    Mesti terus senyum kan neo..

    To you my sis neo..
    Selamat tahun baru.. :)
    Berhenti berharap and JUST DO IT!

    ReplyDelete
  18. tutup buku lama , buka buku baru ..cerita baru, semangat baru...

    ReplyDelete
  19. beruwang, sayu...susah..





    lemangcute, biarkan kesedihan ituberlalu pergi , tp masih terkesan di hati...






    imsosupernotcool, tanx beb...






    org lidi, ko takpat dimaafkan lagi...pancung segere...








    hans, aku tak de azam..cuma nak habiskan belaja dgn baik..dan isiborang posting...





    arizz, mungkin....






    kawie, amin tanx doakan sebegitu...






    aboi, awak pun begitu juga ya.....







    ratu, aku bukan taknak kol..aku taknak susahkan sesapa..lgpun korang pon sibuk ngan hal korang..ko pon nak kawen da..banyak komitmen lain dari dgr hal aku...take care..

    ReplyDelete
  20. yeap aku ada dalam draft pasal 2009 :D

    ReplyDelete
  21. selamat thn baru..
    gud luck in everythings u do...
    chaiyok!

    ReplyDelete
  22. eny, ye selamat tahaun baru eny...





    zella, cayok to u too




    areja, semoga bergembira...





    kerol, aku akan usahakan...






    mels, hehehe ko ni ada2 je...

    ReplyDelete
  23. Tak perlukan tahun baru untuk memadam memori silam, hanya perlukan semangat jewr. Hehehe.

    ReplyDelete

Post a Comment