Cemburu Tanda Sayang, Hatiku Bagaikan Melayang

Cemburu gila nak mampus rasa hati bila tengok korang sana - sini meluah tentang hati perasan dalam blog. Kalau aku nak luahkan ape yang terbuku dalam hati ini, bukan ada yang sudi nak dengar pun. Yang ada mungkin mengumpat di belakang aku balik, dan esok esok mesti tempiasnya kena pada batang hidung sendiri. Orang boleh senyum secantik Lisa Surihani, tapi belakang kita orang boleh mencaci seburuk Jin Ifrit. Benci semua itu.

Perasaan berkecamuk,bila disimpan semuanya jadi kematu dalam hati aku. Sabar, yang penting sabar. Mak aku selalu berpesan " Biar orang buat kita, jangan kita buat orang ". Kalau dulu masa kecik-kecik ayat tu masih boleh diterima. Kalau dah besar panjang macam ni, aku tak pasti pula. Bagi aku, sabar ada tahapnya, jika ia melebihi paras bahaya aku mungkin ambil tindakan sendiri. Tak mungkin lagi membiarkan diri dipijak, disepak, dibaling sebab aku tak mahu diri jadi macam sambal belacan.

Biskut itu makin rapuh dalam air teh cameron panas,
Tsunami teh yang dikacau menenggelamkan biskut yang rapuh,
Biskut gula yang larut dalam teh panas lalu ku sedut-sedut,
Teh panas menggelegakkan tekak namun ku teguk jua,
Panas tapi sedap. Sakit tapi sayang.


Aku dah cakap aku tak reti bermadah. Ah, tidur awal je la malam ni. Moga esok aku hilang ingatan dan tak rasa sakit macam ini lagi. Aku mahu mimpi syurga yang menjanjikan banyak jejaka-jejaka muda, kacak, tampan yang berbau seharum kasturi  indah mewangi bukan busuk seperti ... (sambung sendiri)

Comments

  1. HEHEEHE..
    lemang pun nak mencurahkan isi hati nie..
    huhuhu..nasib baik masih bleh baca blog neo yang sudah bertukar nama nieh..tak per... takper.. nama jer tukor..orang nye sama...:)

    ReplyDelete
  2. wohh3~
    tersedak2 ak yg nga makan beskot kering bercecahkan air masak semata2~ hahahah...
    ak pon xley dengar la luahan ko.. ley baca je.. sabo ye neon!~ =D

    ReplyDelete
  3. okeh bleh bce entri aku sal sbar nnt..hehe..

    ReplyDelete
  4. ciannyer kamu xleh nk meluahkan luahan perasaan kamu yang terbuku dan kematu dihatimu.

    eh.. jap2.. bukan ke entry nie juga merupakan luahan perasaan kamu sebab xleh nk meluahkan perasaan kamu kat blog kamu?

    so kamu telah meluahkan perasaan kamu yang tak boleh meluahkan perasaan di blog kamu, kat blog kamu sendiri.

    aku rasa pening la dgn comment aku.
    betul kan?

    ReplyDelete
  5. cemburu tu tanda buruk sangka kepada pasangan..sbb tu aku tak berpasangan atau berkelamin sampai skrg sbb takut si dia buruk sangka kt aku wakaka

    ReplyDelete
  6. huhuhu~

    aku nak meluah tapi kadang2 agak abstrak barangkali~~

    ReplyDelete
  7. madah coretan moden yang tetap menyentuh hati...
    salam kenal...
    blog yang menarik...

    ReplyDelete
  8. Muahahahahaha~

    cik Neon, sy pn xreti brmadah.... tp puisi luahan atey kamu dianalogi dgn beskut tuh....

    comeYyy~~~~

    sangat!!!

    ReplyDelete
  9. haha relek relek...

    single bes pe?
    aku lg ske jadi cm ko..
    bebas je leh buat pape je..
    weh..pe status stdy ko? dah keje ek?

    ReplyDelete
  10. peh. madah ko tu baik ko paten cepat2 sebelum ada org curi..haha..

    blog yg kemas. niiiiice...!

    ReplyDelete
  11. kire ok la tuh madahan ini. semoga kamu kuat hadapi selain kuat membebel.

    ok...

    ReplyDelete
  12. aku jeles sbb aku tak pndai nak bermadah

    ReplyDelete

Post a Comment