Heineken Drinks And Nuffnang

Iklan ini haram di klik atau tidak?


Awal pagi dah membuat aktiviti blogwalk. Cuma perjalanan terhenti pada blog tertentu dan kegiatan aku nak klik terbantut sebab ada iklan arak dari Heineken. Aku ragu untuk klik iklan buat pertama kalinya. Ya aku berhenti untuk klik jika terlihat iklan ini.Setelah bertanya dan berbalas komen dengan kawan-kawan blogger sebentar tadi, aku dah berjaya update survey nuffnang aku. Aku ni leka, terlepas pandang bila orang suruh buat survey ni. Salah aku juga, tak baca soalan survey betul-betul. Nasib baik sempat update sebelum iklan Arak keluar. Gembira sekarang. ;)

Berkenaan dengan nuffnang pula,..




Pagi ini juga aku terkejut, dengan perubahan baru nuffnang. Semakin cantik dan kemas. Senang untuk nuffnanger semak hits , keyword, dan statistik harian. Selain itu, nuffnang juga ada menyediakan maklumat berbentuk carta pai sebagai bukti rakyat dari negara mana yang telah menjelajah blog kita. Pelbagai servis yang disediakan oleh Pihak Nuffnang banyak membantu para blogger sekarang dalam mengetahui kesesakan trafik di laluan blog seluruh dunia. Terima kasih nuffnang, kerana dirimu begitu berharga.Maka silalah beri aku buffered earning sikit untuk entry kali ini ya pakcik robert nuff.


Comments

  1. ntahlah.. nak klik pun serba salah. tak nak klik sian pulak kawan, nak klik takut pulak subahat.

    ReplyDelete
  2. wah neo lucu tajuk entry tu haha.... kwn me tu yg ada buffered heineken..sian dia

    ReplyDelete
  3. eii..ada ek iklan ni?? amboi nuff ni..nak pesongkan umat islam melalui mende ni lak ke?? apa ek status duit yg dpt tu?? tp..kalo nak citer bab status halal haram ni, rumit gak ler ek pasal pendapat dh macam2..
    mcm alkohol kat perfume tu ler. ada yg kata alkohol bahan kimia yg bukan dari bahan hewan2..adalah dibolehkan dipakai ketika solat..hmm

    ReplyDelete
  4. aah. nuffnang sekarang dah semakin improved.
    i rase u kene update survey lah. sbb kan ade survey yg tanya pasal kita sanggup ke nak iklan kan iklan arak. kat situ kite leh jawab yes or no.

    ReplyDelete
  5. mase kite isik borang kt nuffnang kn die ade tnye kite nak tak letak iklan arak atau rokok. mybe awak cakap yes. patotnya no. g cek balik kt akaun nuff

    ReplyDelete
  6. sewaktu pilih iklan kita ada di suruh buat pilihan. kalau tak silap seri ada iklan arak dan iklan rokok. terus terang seri tak ambik iklan arak jadi memang tak klik iklan arak.

    ReplyDelete
  7. dan maafkan aku sbb tleka..
    pakai klik jer tanpa tau apakah itu Heineken..
    arak eh??
    hahah, sengal kan aku nih!!

    ReplyDelete
  8. kalau dapat duit dari iklan arak tu, haram la..

    ReplyDelete
  9. oh xperasan... nnt bro usha nuffnang kojab

    www.broframestone.com

    ReplyDelete
  10. To 911 : Memang serbasalah klik..jadi aku tak klik ar..huhu, aku akan klik mende lain la..;(


    To farra-eng : Tajuk entri tu nak gembapk, je aku da tukar pon, karang tak pasal otai flag aku. banggla desh betul ar hahahaha

    eh mcmane dgn kawan ko yg da dapat earning tu ayoo..nsb bek aku sempat update ;)


    To dianna : Waaa suka la dgn servis nuffnang sekarang. Eh diana tanx ye, saya dah update da survey. huhu da tak takut ;)


    To CINTAMANISZ Lite : Huhu taktahulah ape nak kata, habis tu nak buat macamana lagi kan? Iklan arak dah terang2 tak sesuai dgn blog yang mencerminkan org islam. Buruk plak name islam nnt.


    To mamma mia! : Yup, tulah salah aku gak, tak baca soalan betul2,tapi dah tukar da. nasib baik sempat huhu.


    To Seri : Yup, saya da say no untuk arak dan rokok ;) huhu


    To ||| PöJìé PööH ||| :Adoi ko lahi takleh blah arr adoi haiiii~

    ReplyDelete
  11. owh okies.. mahu g check balik survey itu ohh..

    ReplyDelete
  12. haha tak pernah jmpe iklan heineken ni.sure takmo click.

    nway slmt berkenalan :)

    ReplyDelete
  13. To .millalara. : Sila cepat2 check sebelum terkeluar itu iklan yer huhu


    To Cik Qemm : Yeyeye baiklah.Samat breaking the ice too ;)


    To lemangcute@chah : Yeah tick no!!

    ReplyDelete
  14. To saypOOL rafhtello : Baiklah terima kasih ;)

    ReplyDelete
  15. hahhaa. lea dah lama tutup. jom kita tayah besubahat! hehehe

    ReplyDelete
  16. To lea : Takdela sampai tahap nak off nuff ;) nuff banyak bantu dari segi info trafic dan tambah trafic. huhu

    ReplyDelete
  17. best sebab die tunjuk dari maan datangnya visitor
    ;)

    ReplyDelete
  18. heh.better jgn click. eh3.indonesia tu mesti aku kan..haha.perasantan.aku baru abes exam semalam.banyak dah kau update ya.

    ReplyDelete
  19. terserempak gak iklan ni mase hunt nuff ads. aku memang tak click.

    ReplyDelete
  20. URLnya masih tak ditukar

    gila la kau neon hits untuk mona fendi

    ReplyDelete
  21. uikss...
    kena update survey sekarang nih!

    ReplyDelete
  22. kalo iklan arak kt yg ISLAM ni xyahla nk klik

    kt sepakatlah sume yer.. :)



    ^SyASyA^

    ReplyDelete
  23. To LORD ZARA 札拉 : Nasib baik da update huhuhu ;)



    To joegrimjow : Ta betulll huhu tapi visitor aku org malaysia je ramai haha


    To k.A : Ok saya tamau klik lorh. Patutla ko tak komen, ko baru hbs exam rupenye. hehe.



    To adaNiff : Ho iklan ni da berleluasa, ta pernah lagi la aku nampak iklan ceni.,ni first time hhuhuu


    To rAy jR...@...Aliff : hehehe jangan fokus kepada graph itu ok ;)



    To Melz : huhuu ape ko cakap sal url, hahaha aku tak tukar URL pon laa...;( mona fendi sape tak suka, aku pon jatuh cinta

    ReplyDelete
  24. To Mr. Right : Baiklah mr.aku betul hehehe.


    To dayah aziz : Baiklah saya takmau klik.


    To Aidi-Safuan : Pergi update sebelum iklan beranak pinak hehehe


    To Am Sya : Tu lah, hrp nye same2 paham. tapi baik update survey la..tak elok plak iklan arak kuar kat blog aku ni hahah.

    ReplyDelete
  25. haram la weh klik..da name pon arak..promote watpa..huhu

    jap2..germany tu akukah??haha

    ReplyDelete
  26. To Chokio nia : Hahaha bukan promote arak aaa promote servis nuff , bagus tok naik trafic lor ~~
    eh ko orang german ke? haha ye la tu kot yang seciput tu la ko..ajak la org2 kampung kat german tu berkampung kat blog aku ni haha

    ReplyDelete
  27. aku still xleh bukak analytic aku nk tgk benda ni

    ReplyDelete
  28. nak tgk nuffnang aku jgk la

    ReplyDelete
  29. xnk join nuff sbb terlibat ngn nestle...xsdp ati...

    ReplyDelete

Post a Comment