Berasmara Dengan Dia , Jangan Kata Aku Kolot!


Aku masih setia dengan buku diari aku. Terpulang jika kau nak kata aku ni kolot, kampung, poyo boleh blah, tapi tak kesah lah. Aku tak peduli.Zaman kecik-kecik dulu aku selalu beli buku diari yang siap ada "key and lock" tu. Bajet safe, padahal lock tu boleh tertanggal dengan senang.Sekarang bila dah tua bangka ni, aku pakai buku hard cover biasa sahaja. "Key and Lock" tak penting lagi, yang lebih penting ialah dimana aku simpan buku diari tu. Hehe..Rahsia. 

Tsunami yang melanda hidup aku semenjak dua ini membuatkan aku makin bergelora untuk mencoret. Dalam masa 4 hari sahaja, hampir 20 muka surat sudah dibalun dan ditenyeh.Lega rasanya bila dapat menghamburkan segala yang terbuku di hati ke atas melalui pensel dan kertas. Seperti berbicara dengan teman paling setia, aku berasmara dengan diari itu, sungguh erotik dan panas.

Perkara yang paling ditakuti bagi seorang penulis diari ialah bila diari sulitnya diceroboh oleh orang lain. Diari adalah sebuah objek yang bersifat "private and confidential" , maka kita haruslah menghormati terma dan syarat itu. Cuba tanya diri sendiri , pernah tak diari korang dicerobohi penyangak, atau korang sendiri telah menjadi penyangak dengan membaca diari orang lain? Jangan buat begitu lagi ya, tak baik tau. Berasmara dana lah dengan diari kepunyaan sendiri!

Comments

  1. kalo yang buat blog sebagai diari plak cmne? kirenye bukan diari la kan?

    ReplyDelete
  2. .dulu i ade diary jugak
    .tp telupa nk simpan, letak bwh bntal
    .lepas tuh mama bace!
    .mama siap tulis at the end of page
    .pesan mcm2 sbb i ade kutuk2 family i
    .malu kot T____T

    ReplyDelete
  3. ahahaha...ak ingt lg zaman skola rendah dlu, bdak2 pmpuan sbuk tulis diari..pastu lwan buku diari sapa paling lawa..adoyaaii ak mmg x cmpur ler

    ReplyDelete
  4. huhu..
    best ape tulis diari..
    mse skola ren ade lorh..
    btol2,msty lwn2 spe pnye lgi lawa..
    hee~

    ReplyDelete
  5. aku pernah tulis diary. tapi 2-3 perkataan je aku tulis..hehehhe

    ReplyDelete
  6. as d only child in family dan dibesarkan dgn seorang ibu tunggal,yes, Diary dah jadi kembarku. Sampai kawen pun still ada diary. Dulu hardcopy,tp disebabkan penyangak yg merupakan adik ipar sendiri,hingga menyebabkan tekanan hebat di kala mengandung hingga baby pun 'membawa diri' setelah dilahirkan selama 2 hari, me semakin tegar berDiary,but now,softcopy online. Secured abis..

    ReplyDelete
  7. pernah ada diary. tp orang bengong suka sangat baca. aku benci siot dengan orang yang suka baca.

    pastu bila aku kutuk-kutuk dia dalam diary tu, dia marah. wei. sape suh baca diary orang. at least aku tak ngeji kau kat orang lain. aka mengumpat.

    * ops lepas kemarahan kat sini pulak. hehehe*

    ReplyDelete
  8. fifa, mmg betul tu..jangan nak salahkan orang kalau dikutuk dalam diari..diari tu tempat nakluah perasan....





    ninie, kalau sekarang soft copy mmg senang tapi kalau soft copy tu hilang, terdelete ke..ape...mesti sadis gilaaa...







    lifesaver, ko tak minat kot hahaha...







    shramli, aku tenyeh ko je la hahaha







    akuzaty, eh akutak pernah plak lawan sape lawa ke tak hihi..







    psycopath, eh yeke? nak tgk ;P






    kojack, eleh entah2 ko pon ade diari ; )










    intan, lainkali simpan kat dalam toilet plak hehe..






    zaimi, haah laa blog bukan diari la kot..sebab da tak rahsia...

    ReplyDelete
  9. true! sy pn masih ade diary sndiri ;) old skool better.walopon glabah nk sorok kt mane.hahaha.

    ReplyDelete
  10. Diari = Kekasih gelapku. Tapi teman tak pernah ada pulak kekasih gelap. Adeih..

    ReplyDelete
  11. Diari?
    Pernah ada NIAT nak berdiari. Tapi, aper citer pulak orang jantan berdiari pulak kan...
    So i go for alternative!
    Tak tulis diari, tapi tulis sajak, tulis cerpen. kasi sumer benci, tension ngan amarah kuar ikut suka dalam kertas putih tuh! yang best, boleh tukar keadaan bagi jadi yang lebih baik...err tak boleh ker kire nih macam diari gak? kalau macam tuh tak der diari lah

    NOTE:
    kalau sesiapa terdelete softcopy dalam komputer/memory card/mpe player/usb/atau mende-mende lah yang simpan memory nih dan nak recover balik, aku ada software yang boleh buat benda nih jadi. sapa nak, massage aku. BUT please dont use for BAD intention!!!

    ReplyDelete
  12. snow, tau takpe..mesti failed sikit bab sorok2 ni





    dakwan, ko takde diari ke? hihi...








    aj nismihan, sekurang2nya koda luahkan pada cerpen ko tu..kira tu pun da dapat bantu kawal emosi ko kan..ok latu tapi bagi aku, tak salah kalau lelakia da diari..apa yang nak dimalukan...

    ReplyDelete
  13. still tlis diari ek ko neon..what a unique way..he2..troskn ye..

    ReplyDelete

Post a Comment