Isteri Mengidam.


Pernah dengar kes orang mengidam? Bak kata si celik pandai, tahap kepekaan deria rasa dan bau jadi extra sensitif bila pempuan mula pregnant. Ini semua disebabkan perubahan hormon. Benda ni dikatakan bila-bila je boleh terjadi. Aku tak boleh explain dengan lebih lanjut sebab aku belum lalui nya lagi. ;) Aku harap kalau aku jadi wifey esok, janganlah mengidam pelik-pelik yang boleh susahkan hubby nanti.

Antara wishes sang ibu yang mengidam pelik-pelik :
  • Memegang hidung harimau
  • Menggigit bontot keling
  • Mengidam pengilat kasut kiwi
  • Mengidam minum air buih sabun
  • Mencium seluar dalam
  • Mengidam bau ketiak suami
  • Mengidam nak khawin lain
  • Mengunyah gelang getah or rubber ban
  • Makan sabun mandi dengan vicks
  • Meminum air dari dalam toilet bowl
  • Mengidam nak makan selipar
  • Nak hadiahkan teddy bear yang besar
  • Nak makan gel rambut
  • Nak makan ulat mulung Sarawak
  • Nak makan tanah
  • Nak makan daging ruse puteh
  • Ketagih meratah serbuk kopi
  • Mengidam mintak gigit telinga suami
  • Mengidam nak jilat tingkap KLCC tingkat 45
  • Mengidam nak gigit divider jambatan pulau pinang
  • Mengidam minum minyak Petrol - new
  • Mengidam minum minyak kapak - new
Bila terbaca list-list ni, mesti rasa macam ridiculous kan? Tapi ianya kes yang betul-betul berlaku. Apa yang penting? Si hubby kenalah turutkan kehendak si wifey ni. Dengar citer, kalau si wife tak dapat benda yang diidamkan tu, nanti bila baby dah keluar esok, air liur baby asyik meleleh je. Adakah ini fakta atau auta?

Ada caranya untuk mengatasi masalah mengidam ni, mula-mula kenalah amalkan makanan yang seimbang, ambil makanan yang kalori rendah je macam oat atau yogurt itupun tak boleh diambil secara berlebihan tau. Kalau rasa mengidam tu tak hilang-hilang, digalakkan pergi jalan-jalan ambil angin ke, tengok wayang ke, atau bersenam. Paling penting, kena ada sokongan kuat dari semua orang terutamanya hubby tu kenalah faham situasi bini dier.

Amcam kalau you guys jadi hubby? Nak ikutkan kehendak wife atau tak? Slurrp!

P/s : Kenapa aku masih boleh double post sedangkan esok ada exam? watthefec.








Comments

  1. uishhh.
    kalau aku mengandung nnt jgn lah mengidam yg pelik2 mcm kt atas tu.

    ReplyDelete
  2. hahaha..
    tu la..
    mmg plik..
    kalo pompuan xpe..
    ni laki2 plak yg lbey..
    ade ke ptt.
    heh

    ReplyDelete
  3. btul2..
    tp lagik plik kalo laki yg lbey2 ngidam..
    cmno tuh..
    hahaha

    ReplyDelete
  4. sgt la dasyat list mengidam yg ko wat tu
    takut akuu
    eh ko pn ada paper lg ke?
    sama laa kita
    haha

    ReplyDelete
  5. .klu istri mengandung, tp suami yg mengidam cmne?
    .mengidam kahwen lagi plak tu
    .huhuhu~

    ReplyDelete
  6. xde la sampai ngidam pelik2...so far skng ni aku slalu ngidam nak makn mee mamak n kebab je..tapi..apakah aku sdang mngandung?..not yet..wuahahaha

    ReplyDelete
  7. aku percaya apa yang kau tulis kat list tu..sbb aku penah dgr kawan aku...bini dia mengidam nak gigit divider jambatan pulau pinang..ada satu kes lagi..bini member aku mengidam nak jilat tingkap KLCC tingkat 45...aku harap kau lagi ngeri nanti...

    ReplyDelete
  8. iks..bhy tol ngidam gitu..ada lak nak kawen lain..hahah..mintak jauh la..

    ReplyDelete
  9. takut aku yang bakal suami ni baca..hu

    ReplyDelete
  10. hahaha..menangis la laki kalo bini mgidam nk kawen len...sengal2
    lotih jugak kalo pi mgidam nk cium tgkap 45 klcc....macam2 hal..hahah

    ReplyDelete
  11. u tak list yg ni...

    dari my cikgu...

    mengidam minum minyak Petrol !!!
    mengidam minum minyak kapak !!!

    ReplyDelete
  12. mak aihh..tkutnyer dgr ngidam bkan2 tew..ish bhaya2

    ReplyDelete
  13. Mengidam nak khawin lain? Haahahahahaha! Kepala banat dia!

    ReplyDelete
  14. gile ke org ngidam nak geget bontot keling? ko ade pengalaman dgn org mcm tu ke ha?

    ReplyDelete
  15. wah tersentap aku bila ckp air liur leleh bila bnda yg kita idam kn tak tunaikan,aku masa kecik selalu je leleh liur.haha malu siot.

    ReplyDelete
  16. klau aku, aku pesan kt bini aku awal2 jgn dok nak mgidam bnde2 plik..mgidam yg senang dcari sdah..

    ReplyDelete
  17. mestilah ikut! tapi kalau dia over, kita nasihatkan dia balik. After all, isteri perlu disayangi dan isteri juga perlu dgr cakap suami!

    ReplyDelete
  18. mak aku cte ade org kmpg aku ngidam mkn batu bata.
    sekali dtg umh dia dok layan jilat2 batu bata merah.haih~ mual tekak tgk

    ReplyDelete
  19. :D eheee lelaki ada ngidam tak?



    =]

    ReplyDelete
  20. aku setuju ngn intanurulfateha..

    ReplyDelete
  21. oyaya!!
    nnek aku pena kata, org mengidam ney kadang2 bukan krana diri yg nak, tapi ajakan dan mainan syaitan kalau, mgidam tu nak yg pelik2, mmbahayakan dan lagi teruk nak makan BENDA HARAM. sebab penah terjadi org mgidam makan babi, nak minum arak...hmm.. banyakkan beribadat, ngaji supaya jauh dari gangguan setan mase pregnant tu!!

    ReplyDelete
  22. cikgu aku pernah ngidam minyak petrol..
    nak tanak laki dia kna bagi gak la..tak tahan dengar dia merengek..

    xdpt byg dowh cm ne rasa petrol..huhuh

    ReplyDelete
  23. oh tidak!
    sian hubby aku nnti!
    ahaha~
    ;P

    ReplyDelete
  24. mase bini aku pregnant dia ngidam benda yg senang je.. cam steambot,jagung rebus & buah²an..
    huhu!
    nasib tak mintak benda pelik2 cam kat atas tu..
    kalau tak mampus den..

    ReplyDelete
  25. dr mane la amek list2 tu..huhu..
    hopefully aku idak lerr cenggitu..ish3~ (-_-")

    ReplyDelete
  26. haha..nseb bek xde mgidam nk mkn kapur kasut..
    ble prempuan mgandung,hormon dlm bdn jd xstabil..sbb 2 la deria rs jd brubah..

    ReplyDelete

Post a Comment