Tak Perlu Bangga SeMalaya Jika Kawan Macam Tahi.


Saya dan BFF saya. Smile! >:-(

Let say korang mempunyai ramai friends yang korang panggil BFF aka best friend forever tu. Bilangan BFF yang ramai buat korang rasa gah dan untouchable. Korang rasa terlampau sayang dgn those BFF’s because they all sentiasa accompanied korang ke mana saja korang pergi and dengar masalah korang heart to heart. But now lets together look at the back side of it. Pernah tak korang punye BFF’s yang dibanggakan sangat tu mengumpat korang? Pernah tak BFF’s korang tu mengutuk korang? Pernah tak BFF’s korang tu memalukan korang? Pernah tak BFF’s kesayangan korang tu tikam korang dari belakang?Kesian...

Dan disebabkan itu, aku pelik. Kenapa korang nak banggakan sangat dengan BFF’s tu? I tell you, its so pathetic man. When you tell the whole world you have BFF’s and at the back you cry because at the same time they really torturing you.

Its way different with BFF's yang betul-betul menangis bila yall menangis, gembira bila yall gembira, menyokong yall bila yall jatuh, and akan sacrifice everything bila korang in need. Perkara ini tidak akan menjadi pelik bila korang rasa bangga mempunyai BFF dan tak salah kalau korang nak hebohkan satu Malaya.

Dari pandangan aku, semua ni macam rantaian makanan, in case korang pernah belajar Sains.

Laily suka Sarah. Sarah benci Laily. Nora sayang Puteri. Puteri Tak suka Nora dan Laily. Bila Puteri dan Sarah hang out together, mereka akan mengumpat pasal Nora dan Laily.


P/s : Ini cuma pendapat aku. Tak tahulah korang semua macamane. Aku bangga dengan kawan yang appreciates aku. Thanks Friend.

Comments

  1. ok guys dah boleh komen, sorry for the inconvenience!

    ReplyDelete
  2. hai.mmg pon kdg2 bff 2 annoying byk, tp sbb annoying tu la kite stick kat dia kan?

    ReplyDelete
  3. lame x dgr berita! hahaha.. ala, sahabat sejati tu hanya boleh diperoleh dari yang btul2 sahabat yang .. yang.. ntah.

    ReplyDelete
  4. ohoho...
    yup. mmg btol ah.
    kalo bff cam cibai, aku kot yang bengap utk terus ada di situ.
    baek angkat kaki sebelum makan hati. haha.

    ReplyDelete
  5. apsal gmbar profile lu seksi ? haha

    ReplyDelete
  6. bEtUl TU:)

    kawan cam HAMPEH TAK PERLU kita banggakan:)

    ReplyDelete
  7. aku bangga dengan bff aku
    walaupun jauh tapi yang tu la yg sapot aku
    yg dekat yg depan mata ni yg wat aku sedih n suka cakap belakang

    ReplyDelete
  8. lol pnh mmng pnh pon. lntk dorng la. sndiri ingt k. btw aku bngge dpt kawn cam ko. eh?. haha. =)

    ReplyDelete
  9. ah kau org lidi gamba seksi la ape la..haha...pening aku bace rantaian makanan siti,laili,puteri and sape je lah yg berkaitan.

    kawan mkn kawan mmg sux.stuju ngan monyet tuh.

    ReplyDelete
  10. yer,,,ader yg semak...ader yg macam2 perangai........

    ReplyDelete
  11. rm...4 me..fren only a fren but bff always bff..coz i luv 'em coz not all my fren are bff..ngeh3...ape yg aku mepek ni?...ko pi mne ea?,,,,lu u da...~

    ReplyDelete
  12. aku tasuke org tikam blakang aku..try la tikam depan..uhhuhuhuhuhu....

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. To @ cybernetic88 : Kelakar je bila tgk orang sebuk dgn BFF, tapi belakang cerita masing2 nangis sebab perangai kawan dorang tuh..

    To @ {lumut} : Kawan makan kawan aku tak kesah sgt. da ramaiii..tapi kawan baik makan kawan baik seniri mmg menyakitkan siol!

    To @ mOhd irWAn : terpaksa menerima semua jenis ragam..yela kan, kita pun bukan perfect mana..

    To @ rAtu saLju™ : pening juga. tuh.. huhu aku faham..bff sukar dicari..tapi kawan beribu2 dtg dan pergi kan ?

    ReplyDelete
  15. TO @ Niza : BFF kalau annoying, bukan digelar BFF ler namenye...mane ade BFF yang merimaskan?

    TO @ orang lidi : Kot ye pon habeskan la comment ko tu.. sahabat sejati bukan senang dicari.

    TO @ miEz haNeM : Kawan yang betul2 boleh menolongkita waktu susah senang je boleh dianggap bestfren..

    TO @ Noorlaila Mohamed Nor : Kenapa la BFF seniri nak kutuk sesama BFF kan? patutnya terima la semua kelemahan dan kelebihan yang ada..baru syok berkawan.

    ReplyDelete
  16. To @ alvin : Hehehe...aku takut dua2 la alvin..tikam depan ke belakang ker..sama sakitnye..lagi2 kalau guna pisau yang real tu..=)

    ReplyDelete
  17. aku xde kwn baik aka BFF. kwn ngn sumer, xde rapat sgt, xde la jauh sgt..bese2 je

    ReplyDelete
  18. yepp.
    BFF ada, wujud.
    tapi kita sndiri yg kena pndai appreciate mereka.

    sbb BFF pun manusia.
    takde mane 24/7 nak duk keliling pinggang.
    dgr bebelan kita. umpatan kita


    so, syg kwn anda. dan jgn melebih2

    ReplyDelete
  19. aku bnci org hipokrik.
    aku bnci kwan jenis tikam blakang.
    tapi aku syg kwan2 aku..
    hihi..

    ReplyDelete
  20. To @ Sweet ants : Same gak dgn aku..kawan yang baik pun bukan boleh selalu ada dgn kita. so kene berdikari selalu.

    ReplyDelete
  21. To @ Maryam K : Sayang dan terima baik buruk BFF kita. Tak payah la nak mengungkit-ungkit..tu yang penting


    To @ misz benida : Baguslaa harapnya dey yall pun syg ko mcmana ko syg dey all ok? muahhx =)

    ReplyDelete
  22. aku dulu ada jg kwn baik..tp baik di depan buruk di belakang..aku ada dgr dr kwn2 yg lain yg bff aku ni suka sgt ngumpat aku masa aku xde kita bkn mainla backup dia masa org dok kutuk2 dia..selidik punya selidik dia ni rupanya ada sifat dengki org xleh lebih dari dia kalau lebih sikit mesti kena umpat punya..cilakak punya budak..sekarang ni aku dh xde bff sbb aku dh x percaya sgt dgn org brkwn boleh tp jgn cerita semua rahsia kita.

    ReplyDelete
  23. btol gak ckap ko.....
    xder yg perfect

    ReplyDelete
  24. besela kwan..ade kbaikan n kbrukan..kite pun cmtu..:)

    ReplyDelete
  25. tbe2 aku pon pk balek kawan2 bek aku ske ngumpat aku tak??heh..tapi aku pasti de sorg tu mang setia ngan aku..aku nanges die pon nanges beb..=)

    ReplyDelete
  26. To @ Ariey : Kesian ko..aku pernah gak gaduh dgn kawan rapat aku..kire nak putus aa gak..tapi last2 dia mintak maaf, and aku kc chance kat dia ubah sikap..


    To @ mOhd irWAn : Memang takde yang perfect, tapi sekurang-kurangnya kita jage hati kawan semana yang mampu..


    To @ fitriah : I Agree..tapi aku lebih suka cari kawan yang banyak dorongan positif dari negatif...

    ReplyDelete
  27. Hoyeah!
    Sudah boleh komen.

    Ah, kadang2 kita terpaksa menerima perkara begitu, menzahirkan hati demi sebuah ukhuwah.

    Walau apapun, ku mahu kamu tahu aku akan setia bersama kamu walaupun jarak memisahkan kita. =] Neo, kita kawan dah dekat setahun sayang!!!


    Bila agaknya dapat jumpa kamu~

    ReplyDelete
  28. mintak dijauhkan dgn org camtu.. bff tu nak kena declare gak ker ek.. contohnya camni..

    "mulai hari ni.. kita bbf.."

    ReplyDelete
  29. ades...lama tul tak dapat tinggal jejak kat tmpt che neo ni..hehehe... pekabar ko Neorul?

    ReplyDelete
  30. BFF pun tak perfect. kalau ngan family pun kadang2 buleh timbul salah faham inikan BFF ye tak?


    tapi kalau dah BFF tu BFF jugak, so try to see the bright side of it lah. otherwise, u dont have any BFF lah sampai bila.

    ReplyDelete
  31. aiyarkk..terase gak!! my so-called-bff slaloo tpoo i.. sdey2.. rase cam daa tade kwan daa..

    ReplyDelete
  32. aku orsng yang sangat menghargai persahabatan ... semasa aku xcdent , ibu aku ckp "cuba akak tgk , akk pergi mn2 jerk , akak ad rmi kwn baik . dr kecik smpi bsr , akak ad kwn2 yg terima akak seadanya" ... menanges aku masa tuh ... dh lh tgh sakit , nanges plak tuh , dh mcm bdk2 ... hahaha kalau aku jumpa neo in person pon aku akn appreciate beliau ... neo kn twin aku dlm alam maya nih , hoho ...

    walaupn ak nih b'tudung , bestfriend ak ad yg freehair , moral trk & mcm2 lg ... tp trk2 d'org , ak x ikut tau sbb kita ad prinsip kita sndr ... kira mcm kita b'dakwah s'cr halus gitu ... lg 1 , ak x kesah org nk ckp apa kt ak , ckp lh ... yg penting , ak x nyusah kn idop d'org & ak dpt pahala free2 gitu ... hahaha ... b'kwn nih mcm2 ragamnya , t'pulang kt diri sndr utk nk kwn mcm mn ...

    pergi mana2 , pndi bw diri ... jgn b'lagak klu blh sbb kita kena slalu sedar yg apa2 yg kita ad , kita pinjam jerk dr tuhan ... smpi ms , kita akn pulang blk sumer kt tuhan ... klu nk tipu , jgn smpi kwn tahu sbb klu der tahu dr org lain , mmg akn b'perang ... moralnya , x yah m'nipu & b'pd2 dlm b'kwn ... kwn yg slalu happy dgn kita , x s'mestinya dia ad ms kita sedih ...

    *klu neo sedih , ak blh susah hati d'buatnya ... smpi blh fikir cemn nk wat der gelak blk nih ... unik gila hbgn ak & neo nih ...huhu

    ReplyDelete
  33. aha.
    kenapa gambar monyet ngan pisang?

    saja nak pertikai.
    hehe.

    ReplyDelete

Post a Comment