Seluar Jeans Koyak Jadi Trend


Jalan sana koyak.
Jalan sini rabak.
Jalan sinun kopak.
Fesyen makin lama makin rosak.


Aku pasti ramai remaja di luar sana gemar memakai seluar Jeans. Bagi aku sendiri, aku lebih gemar memakai seluar slack kerana ianya lebih ringan dan selesa. Namun, harini isunya ialah berkenaan pemakaian seluar Jeans koyak rabak yang menjadi fesyen anak muda kini. Gejala ini dah lama menular dalam negara kita, namun di negara barat ianya menjadi trend atau fesyen yang diikuti oleh orang ramai. Kalau dalam negara Malaysia ini, yang selalu memakai seluar Jeans koyak rabak selalunya lelaki. Suka atau tidak, trend ini juga banyak digunapakai oleh lelaki dari indonesia. Koyak sana sini. Kadangkala Jeans koyak itu berjurai-jurai dan labuh sehingga mencecah lantai. Kadang-kadang si pemakai akan terus beli di kedai, tidak kurang dengan yang mengoyakkan sendiri seluar Jeans mereka. Walaubagaimanapun, seluar Jeans koyak rabak bukanlah menandakan taraf atau kelas sosial seseorang itu, tetapi ianya hanyalah simbol fesyen.
Pengakuan berani mati Minah Totet.
Minah Totet : Aku pun ade juga pakai seluar jenis koyak ni.
Aku : Berlubang ke?
Minah Totet : Ade la sikit...
Aku : Euw..gelinye...cantik ke?
Minah Totet : Entah aku suka.Comel.
Ok, sila lihat dan beri komen tentang Jeans koyak rabak ini ... :



Pendapat korang tentang fesyen seluar Jenas koyak rabak

















Aku sure, ramai kawan-kawan kita ada memakai seluar Jeans jenis koyak rabak ini. Apa kata sumbangkan sedikit idea dan pendapat korang pula. Tak kisah berkongsi bukan?


Ikhlas dari kepala ke lutut, neo si lampu neon.




Comments

  1. aku tak pernah try pon..huhu
    tapi aku ada satu..
    tue pun pasal sluar tue koyak sendiri haha..

    ReplyDelete
  2. comel ape kejadahnye neh..
    baik pakai spenda superman.lg comel.haha

    ReplyDelete
  3. euuu..
    macam orang miskin je la~
    pesyen kebenda kok gitu gaya koyaknyer~

    ReplyDelete
  4. aduhai~

    kalau ya pun nak pakai yang koyak rabak, aku percaya dorang boleh pilih yang minima punya koyak (at least kalau nak style sangat)...

    tapi kalau dah rabak cam yg 1st photo, itu kita panggil wtf fashion~

    ReplyDelete
  5. xlawa pon pki jeans koyak2 ..apelar diorng ni kan..nak sgt nmpak daif kot..

    ReplyDelete
  6. i'm a jeans lover..
    tapi x delah pki yg koyak cam tue..
    klu lusuh tue ok lgi but koyak or berlubang..
    seriusly big NO......

    ReplyDelete
  7. Aku suke kalo koyak sket2. Satu dua ja kat lutot. tapi kalo dah rabak nampak kaki tuh. Haih, tampal la ape patut.

    *Ax pernah try lagi.. hahahaha*

    ReplyDelete
  8. Aku suke kalo satu dua je koyak kat lutut. tapi kalo dah rabak tuh, g la tampal ape patut.

    * suka jer.. x pernah try pon... huhu*

    ReplyDelete
  9. fesyen kejadahnye la suar koyak2 ni..
    cm da x bertamadun je ak tgok..
    ak x suka koyak2..bek x yah pakai pape kalau nak koyak sana sini

    ReplyDelete
  10. Kat mall, jeans koyak lg mahal dr jeans yg x koyak. nsb baik aku x kaya, kalau x, x pasal2 aku pkai tudung tp jeans koyak rabak. tutup atas buka bawah. aww!~

    ReplyDelete
  11. maap.
    aku pling xsuke tgok jeans koyak..
    cm xckup ken pon de..
    pe la nk tru gya mamat endon..
    dieorg xckup duet la nk bli ken penuh..
    bkn nk wat fsyen..
    addooi..

    ReplyDelete
  12. WAAHHH!! semakin baru blog ni! aritu gune menda laen kalu nak komen. ni dah jadi macam biase balik. hehehe..

    jeans memang best.. koyak pun biarlah aurat terjaga. hehe.

    kalu pompuan x yah lah koyak2.

    ReplyDelete
  13. seluar jeans aku ada 1 yang koyak kat lutut.. tapi bagus la seluar tuh..sebab pasal dia..lutut aku x koyak..hahaha :D

    ReplyDelete
  14. "...aku tak suker kritikan yang membunuh.
    aku tak suker komen yang leh buat gaduh."

    Topic ni best.
    Ini suma trend. Diorg dah decide apa yg diorg nak. Diorg pon taw apa agama diorg suruh/larang. Tapi tetap gak ikut trend.

    Berbaloi ke?

    ReplyDelete
  15. aku pun ada seluar jeans koyak.. byk gak la.. dlm 3,4 helai... tapi aku dh sedekahkan kat mak aku suruh buat alas kaki...

    ReplyDelete
  16. tringin juga nak pakai jeans koyak. tp nanti susah bila nk smyg.
    xkan nk bw kain pelikat ke hulu hilir.
    Lagi pun xtutup aurat kat.

    silap2... kalau koyak tue terkoyak besar nanti terkeluarlah 'telo' kite. malulah dgn cik neo.

    ReplyDelete
  17. kahk hak hah kah!!!hahaha..klaka org yg bsn besau tu pkai koyak2..hihi....

    ReplyDelete
  18. aku pelik gila aku punya asik koyak kat tempat tertentu yg amat rahsia je!!
    jeans kan kuat tapi asik koyak juga kat tempat yg rahsia tu!!
    besar tu memang besar tapi besar mana pow seluar tu tetap akan koyak!
    hai..~

    ganas sgt makan banyak sgt kut!

    ReplyDelete
  19. seluar elok2 bg koyak la,hak3...

    x elok di pandang org,dh la nmpak aurat

    ReplyDelete
  20. jeans koyak rabak ini ...cool!
    aku ade jeans yg koyak2 kat peha n lutut.
    btw,1st pic tu suck la.agak2 lah kalau kau nak pakai yg koyak pun. ;P

    ReplyDelete
  21. Slm Dik..

    Suka pakai seluar koyak ada 2 maksud pertama kerana mmg miskin tak mampu beli seluar baru.. maksud kedua mgkn kerana akhlaknya juga dah koyak..kena jumpa ustaz utk tazkirah mcmmn caranya nak jahit akhlak yg koyak nie rasa2nya..

    ReplyDelete
  22. aku ade jeans koyak. tp segan nk pkai sbb nmpk cam niskin bebenor...padahal org pkai ke ulur ke hilir. sok aku nk pkai la jeans koyak tu.bru je nk anta tukang jait, x jadi lah!

    ReplyDelete
  23. uish,mane leh pakai jean koyak2, kang nampak aurat plus cm selekeh la.. :)

    ReplyDelete
  24. tak suka gak pakai sluar jin.. rasa berat jer.. tgk yg koyak rabak tu cam fesyen yg terover lak.. sket2 koyak sudah..

    ReplyDelete
  25. ermm, I ada 2-3 helai jeans yang koyak ni.. macam trend lah kengkonon. Ntah nape I beli.. saje ikut trend kot.. alahaii si lampu neon ni.. memacam issue die ;) hihik ape khabar kamu disana?

    ReplyDelete
  26. hehe macam nak pegi keje teruk2 ke, sesuai kot ?
    tapi kalau nak hang out, agak malu lah. :P

    ReplyDelete
  27. jeans pompuan baju kaler maroon tu takleh tahan...
    dah koyak, buang je laa...huhu

    takpon jahit...

    ReplyDelete
  28. kalau seluar jean koyak, suruh jean jahit blk, mesti free..!!!Warranty beb..!!

    ReplyDelete
  29. jeans koyak ekk.. zaman akak muda2 dulu sker gak pakai.. tahun 90 an.. zaman muda remaja.. tapi kat bahagian kaki seluar je la.. mcm hippies sket..

    ReplyDelete
  30. klu org terdekat dgn aku pakai ni
    aku gunting terus semua
    hahaha

    ReplyDelete
  31. ape punya pesen ler jeans yg sengaja dikoyak2kan ni? Mcm dah takde pesen lain..
    Nak2 koyak tang punggung tu..tak pasal2 nampak selulit, haha..
    Kalo koyak tang lutut tu..biasa ler..mgkn terjatuh motor ke apa..(walaupun sebenarnya disengajakan aje..hehe)

    ReplyDelete
  32. aku ok jek..tp klu kaki x lawa xyh la tunjuk, ya dak?

    ReplyDelete
  33. cian tul pakai jean koyak jin tgk pun sedih jins samsudin lg sedih

    ReplyDelete
  34. kok ye pon pesyen, jgn la smpai rabak..cumil lg kain burok kt umah ktew, de sape2 nk?

    ktew ske y tampal2 laei dr koyak, style carik sket ke, tp juz on d surface xdedah mana2 bahgn tubuh...

    ph0t0 2nd last tu mang xtahan. da la body berketul2, mau tunjuk die pnye otot lak...sadis tol!

    ReplyDelete
  35. wooo...da mcm pengemis da pkai cmtu.. ak ada la suar jeans koyak neh tp koyak sbb ak eksiden dlu...ak smpan ja x pkai pon

    ReplyDelete
  36. apdet weh apdet!! eheehhe.. lame wa tunggu ni!

    ReplyDelete
  37. em dulu masa remaja adalah satu jean koyak sikit tapi mak marah ar... cam kain buruk...... he he dah tapi tak delah koyak cam tu lor... itu baik pakai suar pendek jew......... hek hek hek

    ReplyDelete
  38. KOYAK KAT POKET SEBB HARGA SUAR KOYAK 2 MMG KOYAK GILE BEB

    ReplyDelete
  39. slm... jom blog bru sy

    www.freewebcomic.com

    ReplyDelete
  40. jean koyak rabak?
    buruk!

    kalau just faded jean lagi la.

    tp jeans bukan dinilai pada rabak n koyaknya.
    it value depend on brand n the looks.

    kalau ada brand n look ok la.
    tp kalau looks je pon dah haram+ x de brand..
    really hate it..
    lagi2 kalau org nak tunjuk2 jeans dia cantik,padahal beli pon kt night market, cantik sgt la tu..
    jeans is all about brands.

    ReplyDelete
  41. hahahahaahaha!

    info ni...
    register ni. mcm nuffnang jugak tp kumpul point. point boleh tukar ke duit atau hadiah. http://www.catcheye.com.my/?r=3200

    ReplyDelete
  42. saje je nak tayang kaki dia tuh! wakwkawka!

    ReplyDelete
  43. org cmtu adalh jenis manusia yg xmaju2, sejak dr zaman batu smpi skang tetap pakai cmtu...hehe

    ReplyDelete
  44. xada masalah pon kalo fesyen bergantung kepada individu tu sendirilah tau sesuai @ xsesuai. bg saya kalo koyak sbb fesyen x salah tgk urglah dulu..kalo koyok sendiri@beli kat tepi jalan tu mmglah selekeh tapi kalo mmg koyok beli kat kedai butik tu kira fesyenlah ada makna tersendiri kalo urg xtau xya pakailah huhuhu..

    ReplyDelete

Post a Comment