Helah Bela Diri Sang Lelaki / Aku Tak Puas Hati!

Helah Bela Diri Sang Lelaki
_Aku tak puas hati_

si bf and si gf , who will win?

Ohoh, kalau korang tanya aku, forsure i would say that boys will win. Actually, they dont win the fight , they just manipulating stories , give some pathetic reasons to get away from being blamed. I know i sound unreasonable over here because gurls are quite same too. But heh, sapa makan cili terasa pedas.ok.

Lelaki bijak berkata-kata lagaknya seperti seorang peguam - Berperang mulut dengan lelaki yang licik munkin cara yang kurang sesuai bagi awek yang pasif. Berfikirlah sebelum melontarkan kata2 antonim terhadap si lelaki. Biar kata2 itu lembut namun tajam seperti pedang perang!Hiriskan hati dia, kemudian perahkan limau diatasnya!

Lelaki bijak memanipulasi keadaan dengan mengelirukan si mangsa - Kalau si lelaki yang buat salah atau curang, dan aweknya mengamuk sakan, lelaki selalunya menyalahkan awek nya balik. Katanya "Sapa suruh U tak angkat call I?Kan I dah call ex I..salah U la tu, sapa suruh buat macam tu?Akibatnya, si awek pasti keliru, dia atau si lelaki yang bersalah dalam hal itu?

Lelaki bijak memujuk rayu seperti romeo memujuk juliet - Bermadah cinta konon, aku pasti lelaki seperti ini banyak melayan novel2 jiwang. Jiwang keparat. Tolonglah jangan guna ayat novel kau tu untuk membela diri.Gaya itu sudah lapuk.

Lelaki bijak menawan hati wanita dengan titisan air mata palsu - Amboi, mentang2 lah dia tahu yang perempuan akan teruja bila tengok dia menangis, mula lah air mata palsu tu menitik2. Pasti itu bukan ikhlas dari hati. Tak suci. Tak bersih. Hati kotor. Si lelaki yang suka menangis untuk mengambil hati wanita perlu dihukum sunat 18x.

Lelaki bijak memulakan strategi dengan menggunakan physio therapy - Jika pujuk rayu tidak dilayan, mulalah tangan merayap ke ape ke mencapai apa yang dapat dicapai supaya boleh membelai si mangsa sehingga si mangsa tunduk kepadanya. Wahai si awek2 cun di luar sana, sila jangan mudah memberi lelaki "membelai2" dirimu dengan sewenang2nya!Korang dapat ape? Hampes! Lelaki dapat ape? Puas!

So, beb. Chillax. Handle this with care ok? Make sure you win the race, dont let them screw u!


Ikhlas dari kepala ke lutut, neo si lampu neon.

Comments

  1. rasa mau lempang jer kalau lelaki buat perangai camtu~

    ReplyDelete
  2. oh oh, betul lah!!.. lelaki mmg licik..

    ReplyDelete
  3. x paham.. apsal nk pandang bende negatif je? jatuh la saham aku camnie.. ye la.. pompuan kan sume baik2 belaka xde wat silap.. huh..
    :P

    ReplyDelete
  4. hurm, ur sound sexist...
    actly those things general la...
    even gals pon wat pe...

    anyway, slamat hari patah hati...

    chill!

    ReplyDelete
  5. adesss...nape blog ni xde chatbox...
    huhuhu susah nk sembang2...:,(
    sape nama kwn neon tu..mesti my senior kat ipoh...

    ReplyDelete
  6. zara : heheh sila lempang =)

    najmie : licik macam cicak kobeng kah?laju je...

    heidi : actualy, not all guys like that la, =)

    pendeta : wakaka, not so patah hati anyway, just an entry.

    joe : later i put la the chatbox..heheh

    ReplyDelete
  7. alamak cik neon..
    seksisnye entri...
    huhu..bear bercinta baru 2 kali...
    da serik
    hahaha..mmgla bear x ensem..
    tp kan kdg2 gurl pown ade sumtg jgk...
    cerewet..
    n paling syg skali...gurl yg accept lelaki yg langsung x padan ngan dorg...
    bygkan kdg2 muka sket punya cantek
    then pilih lelaki muka cam drug addict...
    camne lak tu???
    then bla 'kna' bru nk salahkan lelaki...
    da dorg yg salah pilih laki nk uat camne..hua3....

    kesimpulannya buatlah pilihan dgn bijak...jgn mudah sgt jatuh cinta...
    pompuan kna jual mahal sket...

    ReplyDelete
  8. joe bear : cewah bercinta 2x? banyak pengalaman ni! anyway, tak kesah la muke keparat ke aper ke, aku rase janji hati berseh beb =)

    yup aku setuju, gurl kene buat pilihan bijak . bijak membeli, menang memakai.

    ewah =)

    ReplyDelete
  9. lelaki hipokrit jg...

    dpn duk lagak mcm caring gile ah ding dong.

    tp blkg, duk main pompuan lain, tackle2 pmpuan lain dan main2 telo jg.

    bkn sy lah.... kwn2 lain.huhuhu

    ReplyDelete
  10. haish..dorang nie pandai main peranan jadi pemboleh ubah manipulasi dalam hubungan,perempuan lah kene jadi pemboleh ubah bergerak balas nak ikut je rentak dorang.

    patutnye,perempuan keras hati sikit.jadi malar.
    baru dorang takot.
    hehe.

    ReplyDelete
  11. @meo : adui tergelak sakan aku bace komen ko. anyway tanx sebab menyokong sket ape entry aku ni.
    actually mmg bukan semua laki centu. but mostly yang aku nampak mcm tu lah gayanye.

    mcm mane nak atasi ye bende ni?

    cctV?

    hukuman buang itu telo?


    @Didiey : perh pempuan jadi malar? bagus tu. baru lelaki tak berani nak main2 tukar belit cerita. cam siot tol arh. hahaha

    erm.. no idea la beb.

    kah kah kah!!

    ReplyDelete
  12. tak pernah paham la yg namanya lelaki ni. harap2 laki aku mmpu memahamkan aku kelak

    ReplyDelete
  13. ooopss! amat KEJAMban btul laki sebegini. banned! banned! sape penah kena jgn sorok2, gtaw jek sume org pasal laki camtuh. hoho

    ReplyDelete
  14. cik chopu : hope so! tapi kan..bukan sume laki centu ke..ade lelaki tu..baik dpn kite tapi belakang kite..YA RABBI..hanya tuhan je tau.

    daffodil : hehehe, betul2! jangan takut berlawan dgn lelaki camni. lelaki camni takleh dibiarkan!

    ReplyDelete
  15. kalo lelaki dh mcm tu so popuan kt luar sana kena lah keras hati sket..

    kita kena memilih even org cakap kita cerewet, pedulikn jer..

    kuasa di tangan anda..

    nk bahagia kita bkn diorg...

    ReplyDelete
  16. gadis kampung spara bandar :

    i agree la with u..bagus ar komen lu beb. yep betul ar..p lantak org kata kite memilih ke ape ke..janji kite bahagia kan? huhu

    tapi kalau memilih sgt,sok2 jadi andartu plak. adoii!

    ReplyDelete
  17. laki mmg bijak b'kata2 ... x d'nafi kn ... ad gak yg langsung x pndi b'kata2 ... haha ... apa2 pn , kata2 lelaki biasanya relevan walaupn cr ckp nya wat kita skit ati sbb kita rs mrk golongan poyo ( sumer mender tahu pd hal ..... )

    Lelaki guna air mata ??? plsss , dgn ak , ko nangis lh klu nk dgr ak tengking ... ak sndr pn susah mahu nangis , ini kn der ... ak sgt kejam ... huhuhu

    laki mmg pndi pn bab2 psyco nih kn ... tp dgn ak , ak dh kebal ... huhuhu ...

    nk + skit ... laki lbh byk guna action dr communicate ... pompuan yg byk communicate , action lmbt ... that's mean pompuan byk bebel dr buat ... huhu

    lg 1 , laki nih jenis buat dulu , pikir nnt2 lh erk ... cth nk beli h/p MAHAL & canggih , men terjah jerk kdi , bila dh beli , br pikir yg mrk akn b'lapar bila hujung2 bln @ hujung sem ... huhu ... pompuan lak pikir dulu br wat ... walau pn tahu akn sengkek , mrk dh siap2 dgn back up plan ... dgn kiss2 parent , bodek2 BF etc ... ahahaha

    P/S : ak & fauzi jd diri sndr ... sng jerk ... buruk2 der , ak ok jerk sbb ak pn lg byk pangai x senonoh ...

    ReplyDelete
  18. mashi : i love your comment la syg =)

    ReplyDelete
  19. haha. penah sorang kawan ije punya bf kol ije. n siap nangis2 lagik mengadu hal cinta dia. erkk. apakah?

    bukan hal besar. tp hal remeh gila. cian kwn ije tu. lyn je la bf yang tuutttt!

    ReplyDelete
  20. neo to ije : euww menjelekkan nye bf beliau tu! siap nak amik simoati kat ko plak. actualy die gunakan ko sebagai tempat ngadu supaya ko bekap die dpn gf die..hampes tol ar!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  21. neo to mashi syg :

    mashi, semoga ko dan bf mu kekal sampai kahwen, akhir hayat. aku ni je yang mungkin tah kemane.kat atas ni memang sume ade gaye si dia.

    sebab tu aku tak bape nak hepi.

    takpela mashi da nasib aku kot. aku tunggu nak chow, tapi tak terchow2.

    ReplyDelete
  22. so offensive la...
    but now i think girls sama ja kot like u wrote above..don't u think so???malahan ada yg lbh teruk..they think they're so pretty..then they have 2 or mb 3 bfs behind us..so.let's check back ur words yeah

    ReplyDelete
  23. wisadunkie : hehe sory kalau terasa =) or i should edit the title for this post. change it to..

    "Sang lelaki yang makan cili terasa pedas"

    hihi.

    ReplyDelete
  24. peridot sepi : huhu kene dgn batang idung si lelaki yang makan cili itu...

    ReplyDelete
  25. nyum nyum.

    aku suka cili.

    *apa kaitan bai? haha

    ReplyDelete
  26. amboi.. marah sgt cik neon terhadap lelaki :)

    ReplyDelete
  27. eipul ... cili pon sodap.! aku suke hahaha



    faizal nizam...hehehe marah centu2 jer..tak membunuh orang pon =)

    ReplyDelete
  28. [Si lelaki yang suka menangis untuk mengambil hati wanita perlu dihukum sunat 18x.]
    reply: kalau dh kena sunat 18x apalagi yang tinggal tentu hilang dah kemachoan lelaki tu haha.

    ReplyDelete
  29. ariey ... hahahah takpe, sape suruh buat dosa. hilang macho = hilang saham.
    hilang saham = padan muka.

    keh keh.penting sgt ke kemachoan bg seseorang lelaki?

    ReplyDelete
  30. hafiz .... yeke? name ko cam lelaki plak dah. huhu. anyway gurl pon dua kali lima kan..huhu

    ReplyDelete
  31. kenapa ek jd gitu..sbb aku kan laki..hahah

    ReplyDelete
  32. JMR .... adoi..ko yang patut explain kat aku kenapa..jgn tanye aku balik lorh aku pempuan. hahaha

    ReplyDelete
  33. ni mesti mengata kf ni hee~

    ReplyDelete
  34. Khalifah edi....ko biar betul weh? ko macam tu ke? mintak jauh arr heh.

    ReplyDelete
  35. perempuan!!
    sila jual mahal banyak2..
    jangan sikit2 tau..ho3

    ReplyDelete
  36. azuan .... betul tu..perempuan kene jual mahal. no discount..no less..hantaran pon no diskaun.

    ReplyDelete
  37. hehe somehow, guys memang begitu, dan ada juga girl yang begitu. ape pun, terpulanglah. :)

    ReplyDelete
  38. ellenyna .... same je kan? tapi in my case., i la kene hahaha, siol!

    ReplyDelete
  39. amboIh..ske2 ko jek
    aku ni rlax je..
    xd la smpai thap cipan cm2..
    hohoho..
    tp,nice n3..
    good 4 guys yg bferangai sbg2..
    big clap..
    brani2

    ReplyDelete
  40. ilham becks..... aku berkarya based on my experience la, aku tak main tuduh2 jer. zz. ok kot. mmg ada org mcm list kat atas kan?

    ReplyDelete
  41. yup!
    tp jgn pndg sume laki cm2..
    okkeh??

    ReplyDelete
  42. ilham becks.... kk, not all like that lorh =) for sure ur not one of it kan? huhu

    ReplyDelete
  43. aku rasa aku dah komen
    tapi nape xde ek?

    eh td aku rasa mcm ada post baru

    ReplyDelete
  44. laila... aku rase ko salah komen ni. ahaha baek check balik keh keh. aku belum buat new post lagik ler.

    ReplyDelete
  45. lelaki mmg bijak dlm semua perkara. muktamad.

    ReplyDelete
  46. awat marah sgt ni neo...
    relaks...
    air mata palsu tu kdg2 boleh jadi secret weapon lelaki...
    haha

    ReplyDelete
  47. hm, i penah kene skali, lepas tu i kenekan guys tu balik. hhee :)

    ReplyDelete
  48. @ Yobsumo .... yela, lelaki bijak melakukan semua perkara tanpa berfikir baik buruk.. tapi perempuan lebih bijak melakukan semua perkara denagn memikirkan kesan dan akibat terlebih dahulu =)





    @ bani hasyim ...... aku takdela marah sgt bani, tapi aku perasan lelaki mcm tu la..berdasarkan pengalaman aku, dan kawan2 aku. keh keh. bende same kot. eh bani, betul ke pasal air mate tu> aww..ko buat secret weapon ko ek bani..kantoi aa lu...




    @ ellnya ..... wuhuu mcmana la guy tu kene balik dgn u..agaknye terus nangis balik kampung nagdu kat mak kot hehehe

    ReplyDelete
  49. memang ada lelaki dalam kategori di atas , the player! suka suki dorang jak mau mainkan perasaan gadis... tapi, ada gak gadis yang macam kategori di atas... erk!

    ReplyDelete
  50. @ AM ..... harap2 ko tak tergolong daripada org2 kat atas tu yer hehehe. berdosa tau!

    ReplyDelete
  51. nak kate setuju boleh gak..
    nak kate x setuju pun boleh gak..
    senang citer, sebelom memilih pakwe
    kene siasat betol2 latar belakang dier.. kalo ade2 ciri2 yang disebotkan, reject teros!!
    hrp2 la aq x tergolong dlm lelaki mcm nih..

    ReplyDelete
  52. @ aku ayie ...... marah gak la..dgn insan2 yang centu. takpe sabo je le...




    @ savior knight ....... setuju je la, habis cerita =) hehehehe... yup, tanx for advise..aku pon hrp lelaki2 cam kat atas tu cepat2 pupus...eh ..T___T

    ReplyDelete
  53. Lelaki bijak memanipulasi keadaan dengan mengelirukan si mangsa
    ini paling setuju!
    haritu saya exam,saya x contact bf..
    tapi sy da bgtau die sy nak fokus exam..
    then,lepas exam,sorang prmpuan add sy kat fb,tnye btul ke sy ni EX-GF die..huishh!

    ReplyDelete

Post a Comment