Dajjal Pendusta Pembinasa Umat Islam (Ya Allah Selamatkanlah Kami)

Bismillahirrohmanirrahim. Semoga apa yang aku sampaikan dapat dimanfaat oleh semua. Dan jika aku salah, silalah tegur. Please spend your 10 minutes to read this entry.

2 minggu aku baca tentang dajjal . Now it comes into my dream lately. Gosh..

Hendaklah kita percaya bahawa kiamat itu pasti berlaku. Sebelum kiamat tiba, dunia akan didatangi oleh Al- Dajjal iaitu penyamar atau pendusta yang akan muncul dari muka bumi untuk menyesatkan umat Islam.

Persiapkanlah diri kita dengan iman, dan taqwa. Dajjal atau lebih dikenali sebagai Antichrists akan keluar apabila di hujung zaman nanti. Sila baca entri ini, berkongsilah idea, dan berilah pendapat yang bermanfaat. Semoga kita sama-sama dapat sesuatu yang berguna melalui entri ini.

Mengikut kiraan para ulama, ianya mungkin terjadi pada tahun 2012. 2012, iaitu lebih kurang 3 tahun dari sekarang. Sesungguhnya Dajjal amat susah dipatahkan sehingga Imam Mahdi turun membantu kita. Perkara yang pasti terjadi kelak ialah : ...



  1. Dunia didatangi Dajjal yang akan menyesatkan manusia, umat Islam.
  2. Dajjal akan memerintah bumi selama 40 hari.


    1 hari = 1 tahun
    1 hari = 1 bulan
    1 hari = 1 minggu
    37 hari berikutnya = Hari –hari biasa
  3. Dajjal akan mengaku diri sebagai Tuhan dan mengumpul pengikut2 nya.
  4. Dajjal akan bertanya, “Kau mahu syurga atau neraka, jika kau pilih syurga, kau akan dapat sebaliknya”
  5. Dajjal akan mengelilingi seluruh pelusuk bumi, dan tidak akan berganjak dari satu daerah melainkan telah menetap selama 40 malam di daerah itu.
  6. Dajjal akan menaiki keldai, dan kelajuan Dajjal adalah seperti hujan badai , seperti angin ditiup kencang


Dalam pelbagai sumber yang telah aku godek, Dajjal tidak disebut di dalam Alquran, tetapi banyak disebut di dalam hadith – hadith oleh rasul, dan para ulama kita yang terdahulu.


Mengikut hadith, sebelum Aldajjal yang sebenar keluar, akan terdapat 30 dajal – dajal kecil yang akan muncul demi menyesatkan manusia. Dajjal akan mengaku dirinya nabi, penyuluh ke jalan yang benar. Kalau kita lihat balik, ramai juga di kalangan manusia yang telah mengaku sebagai Tuhan, rasul, nabi, dan sebagainya. Contoh yang paling kuat diingatan aku ialah : Ayah Pin, dan Sai Baba (Korang even boleh fikir sendiri orang mane yang dah banyak mengaku diri dia berkuasa)


Dalam bacaan yang telah aku buat, aku dapat rasakan bahawa Al-Dajjal itu sudah dekat benar dengan kita. Cuma kita alpa...


Mengikut teori aku , [ Bapa (rosak) + Ibu (rosak) = Al Dajjal (binasa) ]
Lihat serba sedikit tentang kewujudan dan asal usul Aldajal yang pasti wujud nanti ialah :

Bapa Dajjal : Seorang yang tinggi, daging di badan tidak teratur, hidung panjang seperti paruh burung.

Ibu Dajjal : Seorang yang berbadan besar, tanganya panjang, dan teteknya besar.

Kelahiran : Selama 30 tahun tidak dikurniakan anak, akhirnya dikurniakan anak lelaki yang bermata satu, perangai buruk, jika tidur mata akan turut tidur, tetapi hatinya tidak.

Dajjal (seperti yang aku lukis) – dan Rasulullah telah bersabda ;

  • Mata kananya buta, seperti anggur busuk. (diriwayatkan oleh , Ibnu Umar)
  • Rambutnya kerinting. (diriwayatkan oleh ,Nawwas bin sam’an)
  • Lelaki pendek, berjalan seperti kengkang orang berkhatan (diriwayatkan oleh ,Ubadah bin Shamit)
  • Leher yang luas dan badan yang bongkok (diriwayatkan oleh ,Abu Hurairah)
  • Memilik syurga dan neraka.Syurga adalah neraka, dan Neraka adalah Syurga bagi Dajjal (diriwayatkan oleh ,Huzaifah)
  • Diantara mata ada tertulis Ka Fa Ra - KAFIR,dimana semua muslim dapat membacanya (diriwayatkan oleh , Hudzaifah)
  • Para Nabi memperingatkan tentang FITNAH DAJJAL. Diingatkan bahawa Dajjal itu berbadan besar dan pendusta.(diriwayatkan oleh , HR.Bukhari)
  • Dajjal lebih besar dari Nabi Adam A.S.(diriwayatkan oleh, Imran bin Husain)
  • Tidak mempunyai keturunan. (diriwayatkan oleh , Abu sa’id al khudry)
  • Akan muncul di belah timur bertempat di khurasan (diriwayatkan oleh, Abu Bakar Ash Siddiq)
  • Dajjal keluar dari daerah Yahudi, bersamanya 70,000 orang Yahudi (diriwayatkan oleh, Annas bin Malik)
  • Dajjal tidak dapat masuk Makkah dan Madinah kerana Allah telah mengharamkannya, tetapi Dajjal akan mengelilingi dunia.
  • Dajjal akan berkata
“…maka aku akan keluar dan mengelilingi dunia.tidak ada satupun Daerah kecuali aku masuki dalam waktu 40 malam,kecuali Makkah dan Thayibah karena keduanya diharamkan atasku. Setiap aku akan memasuki salah satunya, maka akau di halangi oleh malaikat-malaikat yang ditangan-tangan mereka tergenggam pedang-pedang yang terhunus menghalauku dari keduanya…”(diriwayatkan oleh, Fatimah binti Qais)
  • Peringatan Rasulullah doa berlindung dari Dajjal :
اللهمإني أعو ذبك من عذاب جحنم ومن عذاب القبر ومن فتنة المحيا والممات ومن فتنة المسيح الدجال

Ya Allah sesungguhnya aku berlindung kepada-MU dari adzab neraka Jahannam,dari azab kubur, dari fitnah kehidupan dan kematian dan dari kejahatan fitnah al masih ad-Dajjal



Aku harap, daripada masa yang korang ada, sila luangkan masa 10 minit korang untuk video ini. Aku harap korang lihat, dan fahami. Kebenaran yang kita cuma ada sedikit shaja masa lagi ... sebelum hari kiamat tiba ... subhanallah ...




p/s : Ianya sedang berlaku... sumber - Dajjal 1, Dajjal 2, Dajjal 3,Dajjal 4
Ikhlas dari kepala ke lutut, neo si lampu neon.

Comments

  1. menurut buku yg aku baca yg bertajuk "DAJJAL AKAN MUNCUL DARI KERAJAAN DI SEGITIGA BERMUDA"karya mohd isa dawud..dajjal telah ada sejak zaman nabi musa lg..dan kini dajjal berada di segi tiga bermuda hanya menunggu masa ketika semua umat islam tidak lagi mahu menyembah Allah maka dia akan muncul..sedikit masa lg aku akan cuba untuk membuat review tentang buku ini..

    ReplyDelete
  2. @ ariey ...... kerajaan segi tiga bermuda.. segi tiga bermuda atau Tongue of the Ocean tak salah aku kat amerika..laut atlantik.. dajal ni makhluk yang akan membinasakan kita.. takutnya.. ariey, cepat2 review pasal buku tu.. k. but is it true 2012? alot people said bout that now.

    ReplyDelete
  3. moga kita dijauhkanlaa dr fitnah almasuhuddajal ni..

    huu

    btw,

    camat berposa sis!

    ReplyDelete
  4. @ ariey .... you mean, dajjal dah lahir lama dah? cuma sekarang dia di- train untuk menjadi pembinasa dunia like that? kalau mcm tu berapa dah umur dajjal..dah lahir dari zaman nabi musa...?

    ReplyDelete
  5. @ miss gaza ........... amin.. semoga kita diselamatkan dari kebinasaan dan kecelakaan Dajjal..tanx =)

    ReplyDelete
  6. Ya Allah...
    Aku takut sangat-sangat kalau baca benda-banda camni..
    Insaf sangat ngan dosa-dosa yang aku da buat...
    Semoga kita semua diselamatkan dari Dajjal ni.
    Memang dunia dah akhir zaman....
    Sempat ke aku bertaubat ni...
    Selalu je nak insaf..
    Tapi tu la... kadang2 bila da terlalu leka ngan duniawi...
    Lupa segalanya....

    ReplyDelete
  7. @ eni ......... terima ksih sebab baca... kita sama2 insaf..aku harap kurangkanlah dari buat2 benda yang mendatangkan dosa..renung kelemahan diri, perbaiki..dan lakukan suruhan Allah..aku takut juga...

    ReplyDelete
  8. moga2 dijauhkan dari fitnah dajjal..

    ReplyDelete
  9. Pada pendapat aku...
    Dajjal merupakan satu bentuk metafora. Boleh jadi sebuah negara / organisasi / sekumpulan / haiwan / android(robot)...

    Cuba baca teori dari kalendar Mayan , tarikh terakhir dalam kalendar dorang ialah pada Disember 2012.. ada omputih menganggap itu merupakan tarikh kiamat..

    Allah itu maha berkuasa dan mencipta segala yang dilangit dan dibumi... daripadaNya kita datang , kepadaNya lah kita kan kembali...

    ReplyDelete
  10. fitnah dajjl fitnah durjana..nauzubilaah..

    ReplyDelete
  11. erm.. awk... nape lukis gmbr cenggitu.... mcm xsesuai dgn imej je

    ReplyDelete
  12. @ petak ......... siap sedia lah.





    @ fitriah .......... same. im afraid too..

    ReplyDelete
  13. @ budak hutan ........... tanx for sharing sesuatu yang berguna remy. dajjal tu mungkin apa sahaja, tapi makhluk yang hidup. kalau diberi pilihan, aku taknak hidup zaman dajjal tiba nanti..tak sanggup rasanaya..






    @ JMR .......... nauzubillah, amalkanlah baca doa pelindung dari dajjal durjana..







    @ meo 188 .......... dajjal ada disebut dalam banyak hadith...ape yang aku lukis, cuma bayangan aku setelah aku baca banyak maklumat.itulah hasilnya. dan dajjal itu besar lebih besar dari nabi adam..nauzubillah..

    ReplyDelete
  14. aduyai~

    sangat menakutkan~

    jangan biar dia muncul Tuhan~

    ReplyDelete
  15. @ zara .......... kita pasti tidak dapat mengelaknya dari muncul zara. ianya pasti berlaku...

    ReplyDelete
  16. aku dengar gak pasal 2012 tu
    dan h1n1 tu dikira salah satu petanda hujung zaman dah
    takut dowh

    baca fakta2 ko ni
    lagi aku takut

    ReplyDelete
  17. @ laila ..... aku bukan berniat menakutkn ko. tapi perkara ni ramai yg tak sedar lg......

    ReplyDelete
  18. semoga kiter dijauhkan daripada malapetaka ini..

    ReplyDelete
  19. :)

    thx info ni. hmm.
    semoga kita dapat amik pengajaran.

    ReplyDelete
  20. @ along arman ........ amin..






    @ fix ........... aku pon takut, jadi insafi lah diri k..







    @ ije ........... terima kasih, same2 kita renungkan. amik pengajaran. siap sedia dgn semua yang dah tertulis oleh Allah..

    ReplyDelete
  21. yup! siyez..
    dajjal bnd yg mnakotan kte bg kte yg care..
    aku nye pndpat sme cam bUdakhUtAn..
    pncritaan pasal dajal seakan2 makhluk..
    tp sbnrnye,mrupakan sklompok mnusie,ngare n etc..
    sbb 2,ad org ckp..
    sbnr nye,dajjal da ad da skang nih..
    cntOh: yahudi,amerika..
    dorang akn sntiase ad agenda utk mnyesat kan mnusie zaman skang ni..

    tp...
    xsure la ape yg d kaitkan dgn 2012 tu,,
    hopefully,kte sume bsedie utk 2 sume kan..
    huuuuu

    tObat2!!

    ReplyDelete
  22. @ ilham becks ......... ada penyokong remy, maknanya mungkin juga dajjal itu seperti apa yang dibayangkan robot..kerajaan..atau organisasi. yang penting MEREKA sedang bergiat aktif untuk menjatuhkan umat islam..semoga kita sentiasa bersatu padu, tidak berpecah, dan bebas dari penyesat Dajjal itu.

    p/s: takmau jumpe dajjal.takot..

    ReplyDelete
  23. tp mengikut buku yang aku baca dajjal itu mmg manusia bkn etc..etc,sbb dia mempunyai ayah dan ibu dan lebih mengejutkan dajjal bersahabat dgn ahli sihir amerika david copperfield..dan kelebihan dajal dpt prg ke sesuatu tempt dgn sekelip mata kerana kenderaan itu adalah piring terbang..dajjal sudah hidup sekian lama krn kelebihan yg diberikan oleh allah dan dajal tahu kelebihan besi yg x tercapai oleh akal kita..di dalam al-quraan juga ada menyatakan kelebihan besi dan besi itulah yg dijadikan piring terbang iaitu ufo..

    ReplyDelete
  24. @ Ariey ......... well, pendapat budak hutan dan ilham becks sama, mungkin dapat sumber atau bahan bacaan masing2 yang berlainan. tapi kalau mengikut hadith2, memanglah dajjal itu manusia kerana dia dilahirkan tetapi tidak melahirkan.

    p/s ... ada juga baca tentang sifat besi dajjal itu. tapi tidak tahu menahu ttg kaitan UFO dengan dajjal. mungkin? siapa tahu..dunia semakin maju..teknologi semakin hebat..

    ReplyDelete
  25. takut atau tak..itu bkan persoalan.. yg pntingnya ialah kta kena berse dia...kta tau y dajjal bakal muncul,

    so tindakan yg pling bijak ialah mempersiapkan diri utk berperang dgn hasutan, godaan yg akan menyesatkan kita..tp mcm yg kta lihat skrg umat islam makin byk yg sesat..makin hancur..kebykkannya masih blum sdar..so tggungjwb kta utk amalkan AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR kpada umat islam yg len....

    ReplyDelete
  26. @ kojack de alooha ........ tanx for the comment. baguslah tu, ade kesedaran. seriously, macamane aku tak takut cos, aku da kerap mimpi. awwch. baiklah, mari kita perbaiki diri!im in process to change..

    ReplyDelete
  27. BeckS~ sependapat kita yeak :0

    dan pada pendapat aku selain dari kemunculan ke'dajjal'an ni , tak boleh tidak ,ada kaitan jugak ngan kemunculan yakjuj dan makjuj selepas dajjal yang 'mati dibunuh' oleh Nabi Isa A.S...

    wallahu alam...

    ReplyDelete
  28. kau google the arrival dan sampai kat blog aku eh? hehe. sorry for the inconvenience. but if you want to know more bout dajjal. sila download full set The Arrival di torrent. susah nak cari. maybe dalam 1minggu ni kalau aku tak bz aku akan try upload semua di youtube channel aku.

    ReplyDelete
  29. ya Allah...takut aku bila baca ni semua...

    dajjal tu pasti muncul, kite yg masih hidup ni perlu brsedia...kuatkn iman...

    aku harap akidah n pedoman aku x terkeluar dri landasan yg btul...xsggup rasanye mati dlm keadaan sesat...~

    thnks utk entry ni...:)

    ReplyDelete
  30. @ budak hutan .......... more new info..memang salah satu dari tanda kiamat adalah dengan kedatangan yakjuj dan makjuj, but aku taktahu plak yang die tiba bila dajjal dihapuskan oleh nabi Isa.. wallahualam..aku kene buat banyak bacaan lagi..tanx kerana buat penambahan =)







    @ Haqim Zolkefli ......... takdela, aku tak search dajjal and masuk blog ko ler. aku drop blog ko sebab blogwalking =) hehehe... anyway, same2 kita search ttg perkara ni, biar dapat maklumat yang lebih jelas....







    @ sha 89 .............. aku juga takut, yang penting sekarang ialah persiapkan diri untuk menhadapi dunia gelap. dunia pasti bakal menghadapi kemusnahan teruk. tak taulah zaman kita, atau zaman anak cucu kita nanti. wallahualam..

    ReplyDelete
  31. hanya tuhan saje yg tahu !!!

    ReplyDelete
  32. semakin hari membuatkan aku semakin takut utk memikirkan pasal ni...

    btw, thnx 4 da info

    ReplyDelete
  33. macam2 hal skrg ni
    kimat dah nak hampir tu satu kepastian
    yg pntg

    amal ibadah kena tambah

    ReplyDelete
  34. yup Che neo , dikatakan juga selain daripada Dajjal , Yakjuj dan Makjuj ada lagi kemunculan makhluk digelar Dabbaratul Ard...

    ReplyDelete
  35. yaAllah,rase nak nangis je..sangat menakutkan..walaupun dah lama dgr pasal bnda ni,tp jd mcm takut sgt bila baca artikel ni..amal xpnah cukup..kena muhasabah diri balik ni..
    smoga terhindar dr fitnah si dajjal ni

    ReplyDelete
  36. haisyyyyoooo.

    moga kita djauhkan segala malapetaka yg membawa kt ke neraka.

    ReplyDelete
  37. @ khalifah edi ............. hanya tuhan saja yang tahu..tapi tugas kita untuk belajar, kaji, dan meneroka supaya dapat petunjuk yang betul..







    @ khairil........... kiamat nak tiba dah kerel..dah tak sempat rasenye nak berseronok2..insaf..








    @ joegrimjow .......... mari solat terawih...jangan lupa kene juga buat solat taubat..sebelum terlambat..

    ReplyDelete
  38. @ budak hutan ........... yakjuj makjuj rupanya makhluk yang sama mcm kita..keturunan Adam juga. tapi berbangsa yahudi..terima kasih pasal buat post tentang yakjuj makjuj..bertambah info..








    @ milimilo........... harap2 kita semua dah ada kesedaran sekarang..siap sedia lah dgn peringatan ni...







    @ Angelosanora ............ memang sgt jahat..dia akan hancurkan umat Islam..mcmana la duni nanti..hancur teruk..tak sanggup aku nak pk..








    @ miss loly .......... amin..sama2 perbanyakkan amal dari sekarang..

    ReplyDelete
  39. siyes ke 2012 neon?

    macam dah dekat gler je~

    OMG!

    ReplyDelete
  40. huhu...takutnyer..huhu....
    haa, klw nk slmat, kne wat pahala byk2...jgn wat dose tau..hehehe

    ReplyDelete
  41. Entry yang menyedarkan dan agak menakutkan.

    Lampu, maaf aku lama tak singgah blog kau. Teramat busy di bulan Ramadhan ni.

    Salam merdeka buat kau.

    ReplyDelete
  42. @ eipul ......... 2012, tu dalam kajian, ramai da mengatakan ttg dajjal keluar 2012..search la kat mane2..







    @ ray junior ........... yup, elakkan buat dosa..tapi kita manusia..tak terlepas dari buat dosa...banyakkan bertaubat..







    @ grunge ............ ok, aku paham ko bz. takpe, same2 sedar dan insaf k..kiamat nak dekat..

    ReplyDelete
  43. salam kemerdekaan malaysia..langit di atas kepala tanah sebagai tapak..tanah ni aku dilahirkan..air dibumi ini aku minum.. udara disini aku sedut..hasil bumi disini aku jadikan darah dagingku..maka wajiblah aku pertahankan ini bumi yang ku pijak tak akan di punyai orang lain selain dari kami malaysia.. salam kemerdekaan pada anda tulus dari http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/
    salam bulan ramadan &
    salam kenalan dari kami

    Ketika Nabi Muhammad S.A.W mengerjakan haji widak... Haji pertama dan haji terakhir.. Baginda memberitahu.. Ku tinggalkan dua perkara niscaya tidak sesat selamanya iaitu Al Quran dan Sunah rasulnya.. maka inilah caranya kita nak menidakkan tipu daya Dajjal tu.. Maha Besar Allah

    ReplyDelete
  44. bayangan dajjal dlm kepala aku sejak dr kecil bermata satu,bertanduk ala2 otromen,berbulu..

    sama mcm lukisan ko.cuma xda tanduk otomen jer.

    gud article neo!keep it up.

    ReplyDelete
  45. selama yg aku blajar n dengar dr ceramah dn baca dari buku...amalkan 10 ayat pertama surah ak kahfi utk terhindar dari tipu daya dajjal.

    Ada juga yg berpendapat dajjal yg diceritakan dlm hadis itu sbgi ayat2 tersirat. Contoh..mata sblh yg busuk mungkin bermaksud orgnya tidak berlaku adil, memandang sebelah mata akan kezaliman.

    aku juga ada baca, bila dajjal menghentakkan kaki ke bumi...wanita tak kira gadis, atau budak kecil akan berlari2 keluar utk pergi mendapatkan dajjal. Pada masa tu hadis ada mengatakan agar diikat isteri, kakak dan ibu kita di tiang agar tidak terikut dajjal

    ReplyDelete
  46. @ azli .......... salam kemerdekaan azli. berkias2 ayat mu itu hehehehe...=) terima kasih diatas komen mu itu..






    @ Ajue .......... otromen berbulu bertanduk? hehehe nak dekat la tu kot..tapi dalam hadith takde sebut lagi pasal tanduk tu.. hehehe...ko lukis gamba dajjal ko plak la..nak tgk heheh..







    @ Hemy ............ terima kasih, nanti akan ku cari 10 ayat pertama itu..mmg ada terdengar yang umat manusia akan terpengaruh dengan Dajjal hingga mahu menjadi pengikut Dajjal..suami akan ikat isteri dan anak2 dekta rumah kerana takutkan akan Dajjal itu.

    ReplyDelete
  47. Asslamualaikum..

    Izinkan saya uls tentang dajal kerana saya pon sudah lama mengkaji tentang the false messiah ini.

    Firstly, izinkan saya btulkan pandangan saudara yang mengatakan dajal akan muncul pada 2012. Dajal mengikut perkiraan ulama terkenal iaitu Imran N Hosein akan muncul di dimensi kita pada 2021-2022.. tentang hari2 pemerintahan dajal tu korang boleh rujuk sini.. http://holywar-efairy.blogspot.com/2009/07/kajian-hadis-rasullulah-tanda-kiamat.html

    Ok, sebelum kedatangan dajal al-masih ini, Imam Mahdi akan muncul dahulu. dan akan perintah dunia ini selama 7-9 tahun mengikut hadis. Kemngkinan besar pada 2013 Imam Mahdi akn muncul kerana tanda2 kemunculan Imam Mahdi adalah kemunculan plenet berekor (hadis). Dan planet berekor ini kemungkinan Planet Nibiru yang diperkatakan itu. Ini hanyalah teori. Allah maha mengetahui.

    Dajal ini sebenarnya adalah seorang yang genius. Dia telah diajar ilmu2 yang tidak pernah diajar kepada manusia lain oleh Allah melalui Jibrail sebelum dia digelar dajal. Dan dia juga mempunyai umur yang panjang.

    Dajal menguasai dunia melalui secret2 society seperti freemason, illuminati, jesuit, knight of malta, cfr, bilderbrgh group. priory sion dan byak lagi.

    Kalau saya nak cerita tentang dajal mmg xkan habis, untuk maklumat lanjut tentang kajian saya dan kawan2 saya sila berkunjung ke blog saya.. http://holywar-efairy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  48. @ messyremo ........ sama2 memperingatkan..=)







    @ izwan7 .............. memang dah akhir zaman..mcm banyak je lagi urusan belum sempat dibuat..dah akhir zaman..

    ReplyDelete
  49. @ warfeel efairy ............. terima kasih dengn penjelasan tu. saya dah drop blog awk, dan bace.nanti sy akan kunjungi lagi sebab banyak perkara yang saya masih tidak tahu.

    ReplyDelete
  50. to izwan- Kelahiran Rasullulah adalah petanda akhir zaman dan adalah tanda kecil kiamat. dan sekarang sudah lebih 1400 tahun. Masanya kian hampir dan yahudi laknatullah sedang berusaha membangunkan Mount Temple iaitu kuil ke 3 selepas Temple Solomon dan Ezekiel Temple. Tujuan temple ini dibina adalah untuk menyambut kedatangan Messiah mereka iaitu Dajal al-masih..

    to lampu neon- blog yang menarik dan saya akan terus ikut blog ini.

    ReplyDelete
  51. @ warfeel efairy ........... tanx.

    ReplyDelete
  52. Ya Allah!
    Sungguh meremang bulu roma aku setiap kali membaca kisah akhir zaman, kiamat, Dajjal dan akhirat..
    Aku insaf sgt²..
    Tp bila nafsu menguasai diri, aku lupa semua tuh..
    Ya Allah, jauhkan la diriku dan umat Islam dari segala tipu helah Dajjal ini..
    Ya Allah, aku takut sgt²..

    Thanks Neo share pasal nih!!!
    The bestest entry i ever read..

    ReplyDelete
  53. best n bagus Neon info nih...
    suka aku baca...
    naik takut pun ada...

    Tapi mmg betul petanda2 ko bagi tuh..
    aku ada baca gak dulu skit2 pasal Dajjal nih...

    ReplyDelete
  54. entry yg cukup hebat dan bermakne... rajin ek kaji psl nie.. bgs2.. ade ape2 info leh btaw lg ;)

    ReplyDelete
  55. @ phalla ..............tanx phalla..do come again here ok. =)





    @ ||| PöJìé PööH ||| .........pojie..kita ni manusia, kita sering lupa , lalai.. aku pon same..tapi perkara ni kita perlu sedar, sebab ia sedang berlaku..entah2 kita yang akan berdepan dgn pkr ni..bukan generasi akan dtg...







    @ Nine ............ tanx nine..sebab sudi luang masa untuk baca..atleast kita ingat ttg perkara ni dan perbaiki diri ssama2...






    @ cinta lea ixora............. tanx ixora..aku pon bukan arif sgt, aku suka surf webs..jadi baca2 sikit..dapat info sket dan gabungkan..

    ReplyDelete
  56. byk tanda2 kecil hampir kiamat telah terjadi d sekeliling kita..cuma kita x prasan, tahu tapi x tahu utk brtindak cepat..hanya menunggu tanda2 besar lg kiamat utk terjadi..wallahua'alam..
    kiranya anda terbaca ttg freemason dan illuminatist, rencana sdmikian mbuktikan sudah ada dajjal dlm diri manusia yg berkepentingn, di mana mrk ini amat berpengaruh utk menyebarkan New World Order, yg akan mnyesatkan manusia..

    hingga kini, aku prnh trbaca pngakuan ttg org2 berpengaruh kafir yg telah mengubah isi kandung Al-Quran versi moden, dan skrg hanya tggal usaha mncari isi kandung yg terakhir dan dipercayai tertanam di bwh masjid al-Aqsa..wallahua'alam..

    bangkitlah, duni kita menghampiri penghujungnya..x slh kita branggapn sbgini utk meningkatkn lg amalan kita..k

    ReplyDelete
  57. Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kita perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

    ReplyDelete

Post a Comment