Si Guru Menuntut Ilmu Batin [Praktikal di SKTS]

Perkara : Praktikal 2 bulan [29 Jun 2009 - 21 Ogos 2009]
Nama Sekolah : Sek. Keb. Taman Segar [Kuala Lumpur]
School timing : 7.20 a.m - 2.00p.m
Waktu mengajar : 10-12jam seminggu
Subjek/Matapelajaran : Belum diketahui [Semua boleh]
Pergi/Balik sekolah : Carpool di waktu pagi dan mengejar RAPID di waktu petang



*Sekolah tersergam indah di atas bukit,memang segar dan nyaman*

*SKTS, aku harap dapat memberi pengalaman indah bagi aku*

*Kantin sekolah yang penuh makanan yang murah - murah*

*Sebjik masa zaman aku sekolah rendah dulu-dulu*
*Perhimpunan seawal 7.20 pagi, hari pertama ku*

*Murid - murid yang bakal aku ajar, budak - budak khas*



Hari pertama merupakan hari yang membosankan kerana aku dan kawan se-praktikum yang lain masih belum diberi jadual. Sudah ku survey budak-budak khas [istimewa] yang ada disitu, overall semuanya nampak well behave. Ada seorang budak khas yang diluar kawalan tadi telah menerpa ke arah kawan ku dan memeluk dan mencium dengan muncung yang agak panjang sebagai tanda "welcome".

Aku semakin busy . Macam hell. Awal pagi tadi paramedic datang seawal 5.30 pagi dan bawa atuk pergi. Aku runsing, hati berdebar waktu di sekolah tadi sebab atuk aku masuk HIGH DEPENDANCY WARD, dekat HUKM. Baru keluar HUKM pada bulan lepas, dan masuk balik bulan ni. Mengikut kata doktor, peluang untuk atuk aku untuk sembuh dari kansernya agak tipis. Jadi kami semua harus bersedia dengan pemergian atuk. Kami juga sudah buat solat hajat dan mendoakan supaya pemergiannya dipermudahkan oleh Allah s.w.t. [Aku makin sedih, aku macam terngiang-ngiang atuk batuk-batuk disebelah bilik aku.]

Di kesempatan ini,aku nak ucap terima kasih dengan nada terharu pada insan-insan yang selalu support aku di sini [mashi, ratu, ubey, dan zara & hana] . Terima kasih kerana bagi aku banyak moral support behind the scene. Maaf talian maxis tidak lagi available. Sila rujuk pada nombor sekian 019 6699***...


Ikhlas dari kepala ke lutut, neo si lampu neon.

Comments

  1. woot!

    selamat bertugas sayang!

    aku akan sokong kamu!!

    wewit!!

    ReplyDelete
  2. tahniah!
    aku doakan semua akan baik..
    sabarlah..

    ReplyDelete
  3. hye..
    salam ziarah..
    selamat bertugas yer..
    ;)

    ReplyDelete
  4. ceit.. ak target jadi commenter pertama.. x dpt jgk.. mengalah kat zara dlu..

    ak rasa mesti ko bosan nanti, 10-12 jam je.. mana cukop.. ak jadi full time maths tcher pn da serius bosan.. hu3..

    Asal nama sek cam pelik.. selidik dow.. Taman segar.. ikan segar.. pelajar mengantuk.. hu3..

    Aku doakan kesejahteraan atuk ko.. smoga Allah permudahkan segalanya.. jgnla runsing.. kita semua pn akan berkumpul satu tpt yg sama gak nanti.. heh

    ReplyDelete
  5. wah, cikgu jg... :D

    best of luck & love!!!

    transform!

    ReplyDelete
  6. kO NGajA penDIDIKan kHAs KE?

    ke GANti JE?

    Cte r ngAN akU

    aK bkAl ngAJa PK

    haHA

    LALALA :D

    ReplyDelete
  7. aku memang ori pendidikan khas ler hehehe...penat den belajo bertahun2

    ReplyDelete
  8. mcm mnarik je.
    mngaja kanak2 istimewa.
    ^_^

    gudluckla in ur prektikal
    CC bru je pas praktikal

    btw ttg ur atuk tu..
    mmang sdih..CC pon pnah mengalaminya..
    tp bykkan bersabar..
    doa untuk dia banyak2..
    bace surah alwaqiah xsilap CC untuk permudahkan pemergian nye..

    ReplyDelete
  9. cikgu juga..mana pergi guru lelaki haa?

    ReplyDelete
  10. lps ni jadi cikgu betul2 dah la neon..

    dapat gaji yg byak.. adess.. esok lusa dah blh kahwen dah..

    insyaallah.. hahaaha

    ReplyDelete
  11. wah...
    x da jd cigu laaaa..
    hbs la neo...
    dl ko bli cikgu...
    skrng ni rs kn...
    dyorng plak buli ko...

    ReplyDelete
  12. Erk, sudah mula bertugas? Wah, pasni leh la aku pow ko. Ishhhh, aku dah lama tak baca blog ko, tetiba jer baca, agak pening untuk aku hayati penulisan ko kali ni. Nanti aku ulang baca dan faham.

    ReplyDelete
  13. selamat berpraktikal. selalu senyum tau. =)

    ReplyDelete
  14. selamat menjalankan latihan praktikal amali..hehheh

    ReplyDelete
  15. gud luck babe...
    moge segar2 selalu disane...
    hehehe...
    ;)

    ReplyDelete
  16. ape2 pun, sabar ye cikgu neo...
    semuanya dugaan...

    ReplyDelete
  17. slm.

    baru dpt ber-on9 ekoran perangai aku yg agk cam setan kt umah ni lalu membangkitkan amarah mak bapak aku menyebabkan aku pasif sbntar dari mendekati streamyx ini.

    owh.
    pasti ko punya kesbrn yg tinggi.
    bkn sng meh nk mendidik mereka.
    praktikal baik2..

    untuk atuk kamu..
    smoga yg terbaik utk beliau.

    tke cre! n tenkiu for besday wish tu..

    ReplyDelete
  18. terima kasih pada yang menyokong aku. tanx giler. huhu~~

    ReplyDelete
  19. aku doakan atuk ko kembali sehat seperti sediakala..
    doktor tu cuma kate ikut ape yg dia belajar je tapi Allah yg tentukan suma tu..
    harap ko tabah..

    ReplyDelete
  20. neo
    slmt menjalankan tugas kamu dgn baik ye

    gud luck

    ReplyDelete
  21. hahaha.

    jgn smpi jd gler sudah..

    ReplyDelete
  22. wow..nice job lor...gud luck to u...;)

    ReplyDelete
  23. cikgu!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  24. Slmt berpraktikal.
    Jadi cikgu yang bertanggungjawab ye cik neo.

    Aku makin benci dengan cikgu yang jadikan kerjaya mereka sebab nak dapat gaji semata-mata.

    Aku percaya dulu cikgu mampu membentuk murid yang bertamadun walaupun tak pandai dalam akedemik. Tapi sekarang tak lagi, cikgu-cikgu dah tak peduli pun dengan anak murid.. ponteng sekolah pun dah tak amik peduli.



    Mengenai atuk ko, banyak-banyak la berdoa, semoga dipermudahkan segala urusan.. Amin~.

    ReplyDelete
  25. TANX TO ALL COMMENTATORS!

    Doakan aku berjaya buat semua kerja dgn lancar, dan doakan moga aku dapat markah baik utk praktikal kali ni hoyeh tanx again beb!

    ReplyDelete
  26. owh , 3 no blkg h/p ko ak m'ngetahuinya ...
    saper2 yg nk , blh roger ak k ...
    hagagagaga lady gaga ...

    atuk dh makin baik kew mcm biasa ???

    hopefully he's fine

    blk U , ak pinjam byk novel ... kekeke

    ReplyDelete
  27. IP mana ni? IPIK ke IPTKL?

    ReplyDelete

Post a Comment