Happy Gurujees, neo


*teringat dulu kene cobit dgn cikgu kimia sampai perut jadi kaler biru - aku dah ampunkan cikgu tu*

"Selamat Hari Guru" ucapan khas untuk diri sendiri dan semua guru di seluruh negara.Majulah Guru Demi Anak Bangsa!!*big applause,thank you*. Big appreciation for my lecturer, Cik Meskinah Hj Taib coz she had treated us the Nasi Kerabu with budu, and a nice chocolaty cake. *cheers*. I solute u cik mes, selalu belanja kami, semoga u dimurahkan rezeki oleh Allah s.w.t. Since i got no money to treat u back, i only can say thank you very much la ~. Anyway, cikmes selalu belanja kami sebab nak pancing kami datang class hari sabtu kan? Ala..ngaku je la =) *shut up neo!*



Hm, pagi - pagi lagi dah dapat text dari mashi, wishing me Happy Gurujee Day. Thanx a lot. Tak sangka selain mulut v, ade jugak orang lain yang nak wish aku *terharu dengan mulut v dan mashi*. And for the first time in my life, i baru dapat rase itu "budu". Yeah, tercapai hasrat yang ku pendamkan - nak rasa budu. Yeah, pretty much like cencalok *my favorite pembuka selera*, but i can tell that budu is much more salty. Aww. Makan nasi kerabu? Memang aku tak reti la bernasik kerabu ni. Pelik kot. *neo, ur the only one cakap bende tu pelik,org lain kata sedap oke?*Or, mungkin aku tak makan makanan penuh junks kot?You know, the kelapa parut, mangga parut, halia parut, campur ulam-ulam. I prefer to have nasi kerabu without the parut-parut stuff. *simbah nasi with the budu* Dan rase nasik kerabu tu sgt masin ditambah pula ada telur masin? Aww. Alhamdulillah. Kenyang juga.



Bila dah makan dan rasa agak pelik, aku text si ubey :
Me : First time aku makan budu,masin siot.
Ubey : Ko gune straw mcm minum coke ke? Org letak lada,limau nipis,Ph2 amik ulam,cicah. Makan ngn nasi.
*pakar pemakanan kot?*

Ok, oklah. Enough with stories. Sekarang ni, cuma nak habiskan exam cepat - cepat*bz study the DEXTER movie*. After that samela macam Tixx, aku ade program pergi MSN ( Majlis Sukan Negara ) pada 27 Mei. Bila aku nak pergi rumah wazi ni? Dah janji dan bersumpah akan dtg 27 Mei! *takmau pergi MSN la mcm ni*

BAD memory : Dan, oh. Harini. The worst thing ever. Gaduh dgn emak. Aww. Rosak mood.

Comments

  1. neo to peijan : terharu la , segam silu pon ade..anyway tankiu laa =)

    ReplyDelete
  2. ko cikgu ke??
    kahkah..teruk siot aku..
    Happy Guru Day!!

    ReplyDelete
  3. neo to aisyah : wakakaka takpe bakal guru jer..huhu tankiu =)

    ReplyDelete
  4. selamat ari goooroooo neot daling!!

    ReplyDelete
  5. hak3. pakar pemakanan. euwww. selamat hari guru lagi sekali untuk kamu. nti ko kawin dtg la kelantan. aku blanje kek limpah budu

    ReplyDelete
  6. neo to ajang : tankiuuu la my laling ajang mumuuuuahhx

    neo to ubey : hahahahah kek limpah budu? aku makan kalau hasil dr tgn ko..=) tankiu.hehehe

    ReplyDelete
  7. selamat hari guru juga..tak tau pon cikgu..kekeke.ader rancangan best tu post lerkk

    ReplyDelete
  8. haha. manis, masam, masin. pedas. pergh. baru betul citarasa melayu

    ReplyDelete
  9. neo to fadhlah : wakakaka tak tau ker? hee takkan aku nak gtau satu dunia kot? hahahah lgpon lom pass degree lg, title bakal guru jer skang ni pon

    neo to abang budu gegey : sedap, cume cara aku tu tak betul wakakaka..rase cam nak cari budu lagi =)

    ReplyDelete
  10. neo to kerel : tanx=) hadiah takde ke? ahaha

    ReplyDelete
  11. slmat ari guru utk kamu..
    jd la seorg cikgu yg baik k.,heheh

    ReplyDelete
  12. neo to azizan : huhu baiklah! tanx for the support=)

    ReplyDelete
  13. igt lg yg ko cite tu. kene cubit ngn cg kimia smpai lobam. huk2. tgk hasil hari ini. ko pakar menyediakan makanan2 yg berkimia. guna bahan2 kimia kat muka. terima kasih byk2 kpd cikgu kimia ko

    ReplyDelete
  14. hahahah aku ade pernah citer ke? SADIS SIOT!tapi yang pasti cikgu kimia aku tak patut buat anak murid dia camtu..die tak belajar psikologi kanak-kanak.!hm..tak amik subject edu kot.tapi aku doakan dia aman sejahtera selalu wakaka

    ReplyDelete
  15. camat ari guru untuk kamu...
    teruskan mendidik anak bangsa...
    aitceh.. awat ayat aku skema???
    hahaha~

    ReplyDelete
  16. Neo!

    happy teacher's day!

    neo..ko dah tukar no pon ke?

    sila sms or miss called aku..

    012-6385171

    please!!

    aku rindu kamu!

    ReplyDelete
  17. neo to zara : aah la zara maxis aku tu lame da tak topap, sudah kene bann aarr..nnt aku miskol ko k..=) windu ko gak wey

    ReplyDelete
  18. selamat hari GURU! teruskan menabur bakti dengan memberi ilmu sebanyak mungkin kepada anak bangsa yang tercinta!

    ReplyDelete
  19. ish.. hehe. psikologi kanak2. ko da besar kot mse tu. baligh da kan

    ReplyDelete
  20. neo to lady naz : i wish the same for u..

    neo to ubay buduu: setiap guru kene amik kursus psikologi pendidikan. untuk cara mengajar yg berkesan.

    ReplyDelete
  21. neo to meo meowww : opocot terkojot den!

    ReplyDelete
  22. ooo. haha. jom kite report kementerian. cikgu tu ngajar x berkesan. gugurkan dia. sesi balas dendam

    ReplyDelete
  23. neo to ubey : pasrah je la. aku kalo boleh taknak pukul2 anak2 murid. nak aplikasikan ape yg aku da belaja. gune method yg da belaja. huk3x. tapikan wey, aku garang sebenarnye..


    ade beran? haha

    ReplyDelete
  24. hello sis, blh bg emel tak?? hehehe.. ada hadiah utk komentar biskut. sila baca post tbaru ye.

    ReplyDelete
  25. neo to biscoot : pergh biar betol ni. tettt*

    ReplyDelete
  26. haha. ko belai2 pipi ak murid ko. usap2 rambut. sure x kojol student ko

    ReplyDelete
  27. neo to ubey : aku akan buat perkara tu kat pakwe aku jer. hahahahah usap2 belai2...hahahaha

    ReplyDelete
  28. waaaa ...
    ak t'lmbt bc entry nih ...

    ReplyDelete
  29. NEO TO MASHI : tula dahla entri ni khas tok ko. hahahah lambat! kene denda rm 1 setiap kali klik url aku!muhahahagaagg

    neo to fezal Mohd : weehee, memang sodap pon. kasikla hadiah kat aku =)ko dapat pahala.

    ReplyDelete
  30. neo to meo : wawawaaa tuan punya blog kawen lambat lagi arrr hahahah

    ReplyDelete
  31. cayang!!!!!!!! slamat hari pra guru..alalalal

    ReplyDelete
  32. neo to mashi : ko ni, aku kawenkan ngan ubey kang. hahaha

    neo to ratu : heheheh pra guru..wakakak tankiuu =)lambat giler ko wish! nak kena denda ek?

    ReplyDelete
  33. alamarkkk
    jelesnyer. wugi tak datang claz sabtu lepas. Cokolat cake tu buat alu leleyh je!

    ReplyDelete
  34. neo to gozqai : ko takk dtg ker? hahaha agak rugi la sebab ko takpat rase itu budu waaahh holiauu

    ReplyDelete
  35. wah ari guru pun ada kek, best2...

    ReplyDelete
  36. neo to adol : heheh nak bagi kek tiap2 hari pon takpe haha

    ReplyDelete
  37. semoga menjadi cekgu yg cemerlang!
    hehehe!
    jgn gado ngan mak lagi..
    hahaha!

    ReplyDelete
  38. neo to mohd ferk : tankiu...ala gaduh dgn mak tu bende yang sAlu jadi yang tak pat dihalang la...huhu

    ReplyDelete

Post a Comment