Bela toyol


Inilah bahana kalau tak jujur menjawab exam. Ha-ha. Aku pasti ramai antara kita yang mahir melakukan taktik kampung macam aku buat ni kan? Baik mengaku..Inilah hasil bekalan aku tatkala menggelabah di pagi hari exam.



Dikesempitan ini aku nak bagitau , Punca Kemalasan Stadi :

1. Godaan Internet. Aku mesti melihat blog di setiap saat. Walaupun aku tau takde ape - ape yang terjadi dekat blog ni pun. Paling tak, aku akan scroll page aku 2 -3 kali sebab nak pastikan post tu memuaskan hati atau tak.

2. Godaan Makanan. Aku yakin. Bila waktu aku bukak buku jer, perut aku mulai bekeroncong seperti ala - ala joget lambak. Bila bukak nota jer, teringat air minuman sejuk dalam peti ais..dan junk food yang hendak dikunyah-kunyah. Lepas tu mula lah melilau cari makanan nak isi perut.

3. Godaan Tidur. Aik, bukak nota je dah menguap? Memang itulah aku. Belum habis 3 muka surat, aku rase bosan giler. Lepas tu terlintas kat fikiran.."Baik tidur dulu, dapatkan energy. Malam karang bangun dan stadi". Bila aku tidur..dah tak bangun dah lepas tu. Sure.

4. Godaan Movie. Exam week pun sempat aku khatamkan movie yang ade dalam external. Wow. Sambil-sambil selak notes, mestilah nak hiburan kan?So aku tak tau la ape yang aku baca tu masuk ke tidak.

5.Godaan berkhayal. Ok,aku mengaku. Aku memang suke day-dreaming. Kadang-kadang fikiran terbang melayang nak jadi puteri raja la, nak pakwe hensem la, nak jadi orang kaya la, nak beli kereta caldina la.Lepas tu senyum sorang-sorang. Stadi tah kemana. Notes berterabur bawah katil.

6. Hari exam. Aku selalu bertawakal. Berserah. Aku doa " Ya Allah, bg la aku ingat ape yang aku stadi dalam class selama ni ".

p/s : Aku kene berubah. Tapi bila? Sampai abis degree la kot. Setahun je lagi.

Comments

  1. saye tak penah buat camtu....saye cume buat note paling kecik letak dalam pensil case....ikat dgn eraser....kreatif tak?selamat mencuba...eheheh..

    ReplyDelete
  2. hahaha...

    ape nih bawak toyol...

    ta baek...

    cuba lihat ini http://tinyurl.com/p2gcqj

    ReplyDelete
  3. neo to hafiez : oo buat bahan bantu meniru..da pernah buat da..tapi kali ni nak insaf sket...but gaye kampung je..

    neo to incik keiroro : tak baik ke? takpela aku bukan skema sgt hahaha..

    ReplyDelete
  4. kahkahkah! aku xmain toyol2 ni. aku main tukar paper je trus ngn geng sekepale. tp,kene warning awal2 ngn bdk2 skema lah.kang2diorg kepochi lak.muahahaha

    ReplyDelete
  5. Mase sekolah2 dulu memang penah buat r...
    tp bile da masuk matriks, then masuk u... hehehe....
    xbrani weyh nak wat camtu da...
    tawakkal je...
    redha je la boley jawab ke tak...
    takot wooo nak bela toyol,
    tertangkap, sia2 je kena gantung study...
    xmo2...
    huhuhu

    ReplyDelete
  6. ahaks! cuba berzikir..
    mesti tade da godaan² yg tersenarai diatas..
    hahahaha!

    ReplyDelete
  7. neo, jgn meninggalkan bahan bukti dibelog..
    kang naye klo ade org ngadu..
    huhu
    precaution better than cure weh!
    :P

    ReplyDelete
  8. neo to lizz : bosan gak bile hidup ni dikelilingi dgn budak2 skema ni kan..cesss!

    neo to eni : ko kene bijak merancang mase depan ko! hahaha moral of the story, pandai2 la ko memilih kawan hahahaha

    neo to wanella : yeyyy ade geng hahaha

    neo to mohd ahmad ferk : akan ku coba nasihat mu wahai sahabat...tankyou ko vuat aku terharu..

    neo to tixx : arrr tettt*** ape salah nye wey..dulu mase pensyarah kita kecik2 diorang pon meniru gak hahahaha

    ReplyDelete
  9. oh, toyol kamu sungguh bergaya!

    ensem mcm tuan dia juga.

    hebat! tapi sila berwaspada.

    *noti2* ^_^

    ReplyDelete
  10. klu x lulus tataw arr nk ckp !!

    ReplyDelete
  11. neo to capiqa : bergaya, hensem? waaa toyol aku pon dapat pujian ker? segannye...

    neo to khalifah fedi : errr tett* taktau laa susah nak ckp leh lulus ker tak...wakakaka

    ReplyDelete
  12. x main tulih kt tapak tangan je..
    ptt ko tulis smpi ke siku..
    hahaha...

    ReplyDelete
  13. Lol.. kalau dah salin banyak tu takkan boleh lupa lagi kot..

    ReplyDelete
  14. neo to zack : hahahah pernah kot aku tulis sampai ke siku..tapi time sekolah dulu la hahah

    neo to naqiubex : aaa kadang2 bleh lupe gak tu huhuu

    ReplyDelete
  15. pehh....
    toyol...
    hehehe...
    zaman sek dlo penah la wat..
    tp skung nie selum msk exam check dlo ank murid nyeerrr...hehehe

    ReplyDelete
  16. ahaha..dulu toyol aku ialah kakilator..aku conteng formula sume kat situ..dulu je ahhh..pastu tak buat dah..sebab tak guna pun apa aku tulis sume tu =.= lololololololol

    esok last paper aku weh!!!wh000t merdeka nanti!

    ReplyDelete
  17. NEO TO MAHIRAH : heheh nasib bek pengawas tak check kat aku hahaha kalau tak mati laaaa

    neo to aezlika : aku pon esok paper last lepas tu cuti 3 mingguuuuuu yeeepeee

    ReplyDelete
  18. jujur aku ckp.
    time college ni aku xpnh lah bt.
    skolah?
    xbrp nk ingt plak
    ade ke x erk.
    mcm ada. mcm x.

    tp kl time kuiz tu.
    dpn2 lect bkk je notes.
    ahahah!

    ReplyDelete
  19. neo to myzatulhanim : quiz tu besela..open book. huhu aku ni sebab terdesak jer..tersedak!!

    ReplyDelete
  20. jgn sampai kantoi yeaa??
    kalau bulih jgn la buat...huhu

    bahaye...

    ReplyDelete
  21. neo to cikgu bani : alamak..tatotnye..tapi da bese kot buat..tettt**

    ReplyDelete
  22. godaan internet terutamanya blog

    bila la aku nk insaf...

    huhu

    ReplyDelete
  23. huhu..time test+kuiz mmg biase buat..
    tp,klu final mmg menggigil kot..
    huhuh..
    neway,gud luck la k! :D

    ReplyDelete
  24. hoho..so far..sy x pena menoyolkan diri..stakat tetuka kertas 2 de la..bincang2x opkos..hehe

    ReplyDelete
  25. neo to lemang : hahaha ni memang aku la..baru tau ker.

    neo to kerel : hahaha ko pon same ker? insaf la wey

    neo to nadiahanum : luck luck luck, ade ong baik ka? hahahah

    neo to chipsmore : bincang2 tu perkara bese la...hhehe

    ReplyDelete
  26. mak ai nie kes berani mati letak toyol kat atas tangan... klu kantoi2 mesti pemeriksa tu potong tangan sebab nak jadikan bukti pendawaan... hahahah.... matju sepanjang final x penah bawak toyol ke pape, sebab tu pointer x brubah-rubah... asyik mendatar je........

    ReplyDelete
  27. neo to meo : cipan? i tak pernah jumper cipan selama i hidup ni wakakak

    neo to pauhputik : pergh jgnla potong tgn i..i janji i insaf hehehee...

    ReplyDelete
  28. dolu print formula atas stiker transparence.....lps tu tepek kat pembaris besi....bwk masuk dewan exam.... subjek tu mmg aku x suka.....tapi bila dapat result....aku btl² XCELEN gilo....A++ ....lps tu aku rasa nyesal plak...oleh kerana nyesal..aku belajar sungguh²..hingga la subjek yg aku tak suka tu....jadi subjek favorite aku....huhuhuhu

    ReplyDelete
  29. terbaekk laa si lampu ne0n dan t0y0lnya!

    ReplyDelete
  30. neo to dotblogspotdotkom : wah aku tabik la same dikau..hebat woo

    neo to sophie : hahahah kritikan yang memalukan utk aku haahahha - pasrah je la

    ReplyDelete
  31. jgn buat toyol slalu..tak baek tox kchtn ;D

    ReplyDelete
  32. neo to mish inz : hahahaha da abes exam da pon hehehehehe

    ReplyDelete
  33. itu pasal lh ak mls update blog ...
    wakakaka

    ReplyDelete
  34. neo to mashi : apela ko ni..update laaaaaa aku setia dgn ko hahaha terutamanya ubey.

    ReplyDelete
  35. neo to asybedazzle : hushhh jgn bising2 nnt pengawas dengar kantoi aku! hahhaa

    ReplyDelete
  36. fuhh....bhya btol wat gitue...
    klau kantoi konfom n x dpat dsgkal lg...
    u can wait outside plez...hu3

    ReplyDelete
  37. bnyk nampak bdak bwak toyol tapi senyap je...

    ReplyDelete
  38. oooo...cemni upa toyol yg org2 slalu sebut2 dulu...huhu...aku ada sejarah hitam pasal orang meniru dlm xm ni.....budak2 kelas aku dulu ada sejarah yg teramat teruk pasal meniru.....& aku sangat x puas ati ngan org2 yg meniru ni...
    apapun, sebelum korang meniru tu...satu je aku nak ingatkan....fikir la, nanti korang dapat kerja kerana result hasil meniru tu...agak2 halal x gaji yg korang makan tu....the whole life you will carried it
    tapi list godaan tu best dibaca...haha, nasib baik aku dh lepas zaman belajar....dulu hampir semua tu aku ada buat kecuali blog sbb masa tu blm ada blog agi...haha...nasib baik...haha

    ReplyDelete

Post a Comment