Annoying stalkers


" Orang cina makan babi,
Orang melayu makan nasi.
Kalau hati berhasad dengki,
Senang dapat dosa free."

Aku cekal. Itu pasti. Aku yakin dengan hukum Allah.
***
"Allah sudah menjanjikan kecelakaan bagi mereka yang memfitnah.Dan sesunggunhya, dosa mengumpat adalah lebih besar dari dosa orang yang berzina."
***
Aku hanya mampu melihat. Duduk. Senyap. Tersenyum sendiri melihat gelagat manusia yang pelbagai ragam. Melihatkan gelagat mereka yang tidak pernah berhenti dari bercakap dan melakukan provokasi, aku rasakan seperti melayang. Melayang sambil tersenyum.
***
"Macam daun terap : bunyinya degah-deguh, degah-deguh jatuh ke bawah".
***
Dan, ya. Aku senyum lagi.
***
P/s : They are so pathetic.No matter what they do, or say its better for me to get on my own way. yeah, O.G.K

Comments

  1. sape yang suka fitnah2 tu cik neorul???? orang yang ngumpat nie mintak ampun ngan tuhan, tuhan x leh maafkan sebab dia salah nga orang yang dia ngumpat tu......

    ReplyDelete
  2. neo to pauhputik : aah, betul tu mak incik...

    ReplyDelete
  3. kadang2 mengumpat... memfitnah dah macam jadi hobi seseorang pulak kan...

    ReplyDelete
  4. hahahaha..... name pon mengumpat.. mane ade yang 'sempat' nak sopan kann.. hahahhaa... ^.^

    ReplyDelete
  5. Last mengamuk jerit B*** masa form 2.. huhuhu.. so rude ekk.. so start "memarahi/memaki" dengan perkataan BODOH dan BANGANG.. hehehe still garang .. makna yang mendalam..dan memberi kesan pada minda.. huhuhu
    tak mo maki oranggggggg.. tak baekkkk..

    Mengumpat..huhuhu.. insyaalah.. berazam untuk katakan tidak.... cool sis.. Allah sentiasa sayang pada orang yang benar.. aminnnnn

    ReplyDelete
  6. mmm. kaki2 ngumpat ni da sedar diri ke lum. klu xnk minta maaf personally pn, komen je minta maaf

    ReplyDelete
  7. takkan gua nak mencarut 'woi katil'..sumpah tak sedap bunyi dia..

    ReplyDelete
  8. org tade keje mmg gitu weyh..
    jeles..ntah pape..
    ko wat pandai je wey..
    layan org tak betul, ngn2 ko jd xbetol..

    ReplyDelete
  9. prefer cara sederhana. tak kisah, asalkan selesa. ^_^

    eh, yang penting kamu memang bergaya. so what?

    ReplyDelete
  10. ░♥si lampu neon♥░ said : tanx korang...

    ReplyDelete
  11. aah korang! thanks too
    mwahahaha apakah??

    kenapa ni neola muk? salu moody je aku tgk status ko, uzur syariee ke?

    ReplyDelete
  12. hehe ^^
    mengumpat dengan sopan tu kelakar giler ^^

    p/s: tp jgn amik kisah ngan org nk cakap pasal kita..mulut tempayan boleh ditutup...sabar je la

    ReplyDelete
  13. i luv this comic strip. very indie like... huhuhuhuhu

    keep it up!!!

    ReplyDelete
  14. neo to all : korang pernah tgk org kaki mengumpat tak? oooho, aku tengah berdepan dengan orang yang macam ni la. dari hujung rambut sampai ujung kaki die aku tak pernah sentuh, tibe2 die kacau hidup aku, dengan cakap aku bukan2. haaaa, thats the case. pelik kan dgn orang mcm ni?

    ReplyDelete
  15. blog ini sudey jadi puting beliung...lalalala

    erm,abaikan si fitnah,ada balasan yg menanti di sana...harap maklum..weeeeeeeee

    ReplyDelete
  16. neo to ratu : ko ni puting beliung ape la ni hahahaha..

    pemfitnah itu akan ku abai kan...

    ReplyDelete
  17. emm.........x jugak!!!

    ReplyDelete
  18. neo to khalifah : erks?

    neo to loth : mestila emo, lalalala

    ReplyDelete
  19. neo. nti on ym la. ak nk dgr luahan isi hdung ko

    ReplyDelete
  20. salam 'alaik...
    suatu perkongsian yg menarik...!

    ReplyDelete
  21. salam...
    perkongsian yg menarik...
    cuma...

    ReplyDelete
  22. neo to ubey : yela2 tapi hm...sakit hati la mau cita

    neo to dzul : wassalam..

    ReplyDelete
  23. benda ni buat aku teringat lirik lagu ni,

    'orang kita makan maggi,
    orang cina makan babi,
    itulah hakikat di bumi sendiri,
    bangsa menangis tiada yang peduli'

    ReplyDelete
  24. neo to chopu : wey tu lagu ape ek?

    ReplyDelete
  25. sementara idup ni umpat jer...
    dah mati nanti tau le langit tinggi rendah...
    huhuuu...

    ReplyDelete
  26. neo to yuz : huyyoo mazhab ape ko gune tu yuz heheh

    ReplyDelete
  27. ya Allah..aku terkena dgn pantun ko ni!!! sllu hasad dengki ngn kuceng2 aku. wakaka

    ReplyDelete

Post a Comment