Q.Q Kindergarden !




One whole week mengajar di QQ Kindergarden is over. Hoorey! Nampaknye budak - budak kat sana semuanya chinese. No malay or indian. Jadi takde yang reti bahasa melayu. All the time kena communicate diorang dalam english. Kadang - kadang diorang cakap guna bahasa mandarin dengan aku and aku just buat - buat paham. Ohya, budak - budak ni panggil aku teacher wuwu. Penat aku ajar panggil teacher nurul. Tapi diorang susah nak sebut. Layan jelah.

Kelakar bila aku sampai sana, tiap - tiap hari diorang tanya pasal tudung aku: "Teacher why u always wear that thing one?You got no hair ah teacher?". Ada satu hari tu budak tu cakap kat aku : "Teacher i know why you always wear that thing one, because u afraid to get wet in rain right?". Aku nga-nga je. Kadang - kadang aku teruja dengan budak - budak cina kat situ. Bijak, pandai sgt. Semua arahan aku diorang paham. Tapi hancur lebur bila aku bagi arahan dalam malay. Bila aku cakap : "Ha..pandai pun". Budak - budak ni boleh menjerit, maybe diorang ingat aku marah. So diorang terkejut. Aku geleng kepala je. Belah petang aku ajar BM. (p.e.n.a.t.) tau tak. Pembelajaran bahasa melayu pon kena terangkan dalam english kat diorang. Haih macam mane tu. Kaedah yang sangat pelik. Tapi kalau aku tak buat macam tu diorang takkan paham.

Dipendekkan cerita, mengajar memang best tapi penat. Disebabkan murid - murid aku comel, aku selalu cubit pipi diorang and cium kepala diorang. Haih, sexual harrasment betul. Sapa suruh comel sgt kan? Haha.


Rindu la aku kat budak - budak ni nanti. Enosh, Mickie, JunJei, Darryl, and Adrian. Jumpe lagi k. =) P/s : aku paling suke cium darryl. Hak hak.


Comments

  1. Sume budak Cino ke? ko cakap jer cong ceng cong ceng kat dorank!! haha.. kompem dorank paham.. Holalala cikgu neyo! slamat berpraktikum! Jumpa lagik bulan 4 nanti.. Gotta mIsy u babe!! Nah aku nak ciom ko sket.. Muuuuaaahhhhxs! :-*

    ReplyDelete
  2. sib baik leh kumen...

    kalo aku jadik ko,bkn takat daryl sorg,sume aku gomol.hahaha.kiut kiut

    untung le nsb jadi cekgu

    ReplyDelete
  3. hi there teacher wuwu.. miahaha.. i came across ur blog during blogwalking :P

    adrian tu cute sangat! hehehe

    ReplyDelete
  4. ko suka cium?

    apakah?

    hahahaha

    kenapa tiap2 kali ko update aku tak dapat notification?

    walhal aku follow ko~

    ReplyDelete
  5. neo to gozai : aku boleh gila la asyik ciom anak cine je..kene samak tak? haha

    neo to ajue : ko gomol? wrghh ko lagi advance, nasib bek ko tak jadik cekgu!!!!!!waaaaaaaaaaaa

    neo to madu beracun : haah adrian pon cute gila wuuuu paling hensem kat situ.heheh

    neo to zara : zara maybe link aku ade prob kot semua orang dah ngadu the same prob laaa huuuu sabau je aaa ye

    ReplyDelete
  6. weh.. best gler ko jadi cikgu weh.

    haha. dulu aku nak jd cikgu gak.. tp aku tau aku kurang sabar...so, aku tak layak jd cikgu... haha.

    ReplyDelete
  7. ubey ...

    neo nk ciom ank laki ko jerk ...

    bapaknyer der x moh ...

    kakaka ...

    neo , i got the same prob as zara ...

    cuma ak nih agak p'nyayang bila slalu bukak page ko walopn ak x tahu ko update ke x... huhu

    ReplyDelete
  8. neo to anonemes : ramai je cikgu yang panas baran tapi jadik cikgu gak..kalau dah jodoh tu tetap jodoh laaa ( macam aku ni )

    neo to ghost and ubey : ubey ko ciom mashi je laaa week weekk

    neo to mashi : entahla link aku ni papetah laa

    ReplyDelete
  9. comeynyaaa la budak2 tu
    geram tengok !!
    :D

    ReplyDelete
  10. neo to lily : hehhe besela anak2 murid aku tuh eceh3x..

    ReplyDelete
  11. ubey ciom ak ???
    larik !!!
    neo , bila nk cemolot sm ak ???
    hoho ...
    klu ubey ciom ak , fauzi mrh r ...
    klu ak & neo men cemolot , der mesti x tanya sbb air wudhu' x batal ...
    ngehngehngeh

    ReplyDelete
  12. neo to mashi: arr cemolot...arrrr lariiiiiii mashi giler..hahahaha (ubey mesti jeles) hahahaha

    ReplyDelete
  13. adk ko tuh kn ( ubey lerh sapo lagik ) , kata dh break-up ...
    cer ko bc profil kt blog beliau ...
    mcm dh rujuk blk jerk ...
    pic beliau dgn atie still ad lagik ...

    g korek skit neo

    ReplyDelete
  14. bagusnyer diorang..
    behave je kan?
    tu anak cine..
    datang utk belajar bukan utk main..
    anak melayu?
    hurm..
    sendiri jawab la..
    ;)

    ReplyDelete

Post a Comment