Jangan baca

Salam. Nite, peace. First thing first, aku nak ucap tahniah kat salah seorang blogger yang aku amat sayang. Kepada cik ratu, tahniah kerna menjelang 26hb Jan 09 ni beliau akan melangsungkan pertunangannya di Penang. Tahniah ratu.

Haih. Malam ni jiwa macam kacau sikit lah. Tadi abang angkat aku roger. "Sis, you ada friend tak yang nak buat part time job. I've got this event la, 2-3 person needed to be liaison officer untuk commonwealth youth program. Kalau ada, you inform me ASAP okay sis? 8 till' 12 Jan je. At Legend Hotel, penginapan, makan semua ditanggung beres and the payment is RM200 total.".."Ni kenapa tergesa-gesa sgt ni bro?".." Haih, last minute punye cerita, you dont ask too much la k..".."Orait bro, u can count on me.I'll inform you ASAP". Zass, aku terus roger si John. Aku tau mamat tu boleh harap.Sudah ku agak dah John memang berminat. Terus dia roger kawan - kawan dia yang lain seramai 4 malaon'. Lepas aku roger John, aku roger Ecah plak. Minah ni lagi bersemangat, sanggup ponteng class esok sebab nak join. Aku cam rase nak join, sumpah aku excited sgt. Tau jela, bila cerita kat mak je, mak aku cam ~ "Dah3x..mak tak percaya la event2 last minute call macam ni. Jangan mengada - ngada nak join". Aku terus mematikan hasrat aku saat tu. Cam nak hantuk dinding je. Hurgh, semua tak boleh!.

An hour later , Abang wan called."Sis, I owed you one la sis. Thanx okay. Walaupun budak - budak tu banyak songeh, atleast ade juga backup manpower esok. Nextime we'll have tea together okayh?". Dan aku cam ~ yeah, sure don't mention it. Padahal aku nak giler la pegi, sebenarnye nak pengalaman je. Sebab aku teringat mase handle BIGWALK event mase Merdeka dulu sangat best. Banyak sponsored stuff, and free gift. Meriah, dapat kenal dan tengok banyak gelagat manusia. Dan kali ni missed out plak! Aicth.

Malam ni kan otak macam kacau sikit. Ade beberapa kerja sekolah yang perlu aku siapkan. Yeah sudah siap. Macam cincai - cincai sikit. Takpe, esok pass kat pihak bertanggungjawab sahaja iaitu Faiz dan Shah. Untuk sem ni, aku digandingkan dengan 2 jejaka pengitan ini. Alahai mereka sungguh teruna dara~. Si Faiz dengan perangai nya yang pelik - pelik. Dan si Shah dengan perangai dan pandangannya yang selalu saiko di mata ku. Tapi one and the only thing i know, both of them have a good brains and fresh ideas. I am damned sure everything will worked best, and we will have a best performance as long as we maintain to cooperate within each other.

Malam ni kusut sikit. Bayangkan dah 3 malam entah macam dah lama je aku tak dengar suare si mulut V tu. Aku call, dia busy. Time dia call plak aku busy dalam class. Bila aku balik clas, try call lagi dia tido plak. Bila dia bangun tdo, and try call aku, aku plak yang menonggeng tido di waktu petang. Sebelah malam pula dia start shift malam, aku plak busy dengan kerja sekolah dan malam je waktu tdo. Jadi kesimpulannya, takde communication dengan dia pon 3 hari ni. Ape yang aku benci? Time dia kat rumah sewa dia, pantang dia nak bergyut je, kene bahan pulak dengan kawan - kawan dia. Kene kutuk, kawan - kawan kata dia jiwangla, tak best la tak bujang la, lepas tu kena bantai gelak kuat - kuat. Duh~ aku dengar la kawan - kawan dia kutukkat belakang. Tak ke hampes namanye tu? Aku rase nak suntik - suntik je kawan - kawan beliau dengan morpine 2 - 3 botol. Kasik pengsan dan terus senyap tanpa gangguan dari mereka yang macam malaon' tu.

Yeah, malam ni aku nangis sikit. Entah? Macam ade benda yang aku terguris, terasa, teringat, terkenang yang buat aku cam sedih. Tak pasti la apa sebenarnya sebab perasaan tengah berbaur-baur dengan perasaan yang lain. Ye, aku teringat. Satu perkara. Aku sedih. Sekarang umur aku dah mencecah 21 tahun. Terkenang dahulunya aku mula sukakan seseorang bergelar lelaki. Masa tu umur aku 15, dia 20 tahun.Suka la konon - konon. Atlast dia buat aku sakit hati . Mentang - mentang aku budak kecik tak tau ape mende time tu. Suka hati mak bapak beliau je sakitkan hati orang. Masa umur dia 21 tahun, aku dengan dia dah start beregang. Ambil haluan masing - masing. Baru sekarang aku rasa bila umur 21 tahun ni, seseorang tu dah boleh berfikir secara matang. Tank sangka aku dah mencecah usia di mana satu ketika dulu si dia pernah berusia di tahap ini. Masih muda, tetapi matang, dan sanggup menyakitkan hati orang lain.

Argh. Pedulik la. Bukan korang paham pon ape aku merepek ni. Aku tulis je. Suka hati.Sekarang mahu tidur, dan esok mahu lupakan perkara serabut dalam otak. Bangun dengan niat yang bersih dan baik, dan senyuman bermutu untuk diri sendiri dan diri orang lain. Chow!

Comments

  1. sian ko. haha. dimanjakan. mestila sayang. anak dara bongsu

    ReplyDelete
  2. salam tuan tanah...
    mohon izin menyelit disini.
    jom ke blog kami...
    macam2 jualan ada

    http://bajuterpakai.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. neo...thanks k...luv ya...

    malu plak bila ko tules daku nk tunang...haishhh

    ReplyDelete
  4. cet ratu nak bertunang tak ajak aku pon~

    haiz...

    ala neo..jangan nangis2...

    if ko kurang kasih sayang...

    meh aku bagi meh~

    ReplyDelete

Post a Comment