Anti - lelaki.


PERINGATAN :Entry ini ditujukan untuk semua golongan lelaki YANG MENGAMALKAN PERKARA YANG TERSENARAI DALAM LIST SAHAJA.

Kongsi sikit apa yang aku tak gemar tentang manusia bergelar lelaki.


1. Badan berbau.


Aku tak pasti samada segelintir orang - orang ni berbau disebabkan bau peluh @ bau ketiak @ baju tak basuh. Kita kena aware dengan perkara macam ni. Kalau dah tau badan kita ni selalu berpeluh, atleast pakai lah deoderant, semburlah minyak wangi sikit. Atleast deoderant tu membantu menyerap peluh di bahagian ketiak kamu tu.

2. Mulut busuk.

Selalunya si polan yang bermulut busuk ini adalah seorang smokers. Orang lelaki yang merokok selalunya bermulut agak busuk, mempunyai gigi yang kuning kehitam - hitaman . Jauhi perokok!


3. Bulu - buluan.


Aku selalu perasan yang orang lelaki ni banyak yang tak jage bulu buluan mereka. P/s : Bulu hidung pun nak tunjuk kat orang ke bang? Hadui..kasi clear sikit bleh tak? Kadang - kadang bila terpandang seorang mamat ni, muka dah handsome gila, tapi bila terpandang tang hidung je, ade jer yang terjulur keluar. Aiseh. CANCEL . P/s/s : Bulu yang lain - lain tu pandai - pandai la trim okayh!Jangan biar jadi hutan belantara plak!

4. Selekeh.


Serius. Aku bukan la suka orang yang kemas yang teramat kemas sangat. Tapi atleast nampak bersih cukup la. Aku kureng dengan orang yang selekeh. Rambut dibiarkan panjang + serabai, janggut + misai tak trim + pakaian yang dikenakan jenis yang tak sesuai.

Contoh yang aku pernah tengok macam ni :


- lelaki yang memakai baju kemeja yang bersaiz besar dan tak bergosok
- lelaki yang menggayakan seluar jeans yang koyak rabak dan di bahagian bawahnya dibiarkan melesar kat jalanan. (tukang DBKL)
- lelaki yang suka memakai jeans yang jenis "narrowed" di bahagian bottom.(bajet macam yankie funkie?)

- lelaki yang jenis pakai baju warna striking dan ketat.

5. Tidak sopan.

Antara perangai - perangai yang tidak sopan , yang selalunya aku dapat tengok kat lelaki ialah :

suka kentut kuat - kuat, macam takde perasaan malu
suka
korek bijih dan buang merata - rata, tak pon selit je mane - mane tempat
suka meludah di jalan raya
suka
mencarut
suka
gelak kuat - kuat!!
suka pancut merata - rata!


P/s : Itu je buat masa ini. Harap maklong.

Comments

  1. ahaks, asenye patut tambah satu lagi..

    lelaki yang suke pancut merate2 tempt walaupun di tempat umum.


    sy salu noticed ade satu abg teksi kt damansara nih suke kencing kt tepi longkang tmpt parking seblah apartment..apekah dia igt org tidak boleh nampak anunye dari tingkat atas.. haru-biru..

    ReplyDelete
  2. bulu ape tu neo? ko ni selalu dalam

    ReplyDelete
  3. neo to sarell : hahahah lawak gila mamat tu, maybe dia tak sanggup nak spend 20cent kat toilet kot? thats y kencing je merata2, maybe dia ingat org tak nampak..


    p/s : nasib baik dia tak kencing kat tempat parking kereta kamu tu sarell! hik hik hik


    neo to ubey : bulu ape? paham - paham la..takkan nak suruh cetgu ajar satu2 kot..hahahah makan dalam ke ubey? are you in any area of the list?kakakakah

    ReplyDelete
  4. errr..no komen di komen anda..hahaha

    tapi ok what..kira warna warni mesia la..ada yg indah, ada yg tak indah..

    erkk ape aku mepek nih..huhuhu

    ReplyDelete
  5. neo to senapang : warna warni..ada indah ada yang tak indah..tapi kalau yang tak indah tu perempuan yang buat, org lelaki suka tak? hhuhuuu

    ReplyDelete
  6. ubey gatai di stu~

    aww..

    hehehe~

    alahai..

    napa anti lelaki?

    aku taknak anti lelaki lagi..(cam pernah jer)..nanti orang tuduh aku lesbian..

    aww...

    mak tak kuasa nyah~

    ReplyDelete
  7. neo to zara : hahah aku anti lelaki yang ade perangai2 kat atas ni jer la zara...takkan ko tak perasan kowt..adoyaiii~~

    lesbo?

    heheheee....

    ReplyDelete
  8. err... pasni bagi masuk kategori wanita n gadisa yang seangkatan dengan kategori ni bley..
    hahaha...
    tapi tu la neo.. kekadang tu nyampess gak nengok brader2 yg seperti di atas... bukan benci..tapi tak suka..

    aku kena jejaga neh, nanti termasuk dalam list ni plak.. ahaks..
    salam

    ReplyDelete
  9. neo to budak hutan : pasni aku buat entri khas tok wanita plak yer..tak aci plak cakap sal lelaki je kot.hahahaha


    lek la budak hutan, kalau ko tersenarai pon..ko senyap2 je..jangan kasik tau aku.hahahaha


    peace!

    ReplyDelete
  10. neo..ko datang tempat aku kan.
    ko lalu lah tangga kat situ..
    situ penuh dengan kesan pancut2 itu..
    wakakakaka

    ReplyDelete
  11. Ahaks.. adil adil... aku sukung...

    aku tak termasuk dalam list tu lah wahia che neo..
    aku neh, lelaki yang out date sket.. old skool... muahahaha

    ReplyDelete
  12. neo to crsent aka. tixx : memang aku dah agak dah.. boleh titiap hari koranglalu lalang kat tangga tu tahan plak korang bau hancingnya pancutan2 manusia2 terbabit kan...hahahahah

    pity you!


    neo to budak hutan aka. remy : aku akan post kan gak nanti ko tunggu la entry terbaru hahahaha..biar betul ko tak terlist dalam senarai tu? perghhkira ko ni ciri2 idaman lelaki sarawak terakhir la ni? hahahaha bagus nye~~~ teruja aku!


    peace!

    ReplyDelete
  13. Thanks komen blog saya.

    Semua yang awak tulis...saya sokong sangat. But most of all, tak suka bab berbau! Alamat...pengsan kita!

    :)

    ReplyDelete
  14. hohooo... betul2.. zW pun tak suka ngan list perangai tersebut ituu..

    ReplyDelete
  15. pasai bulu buluan 2 aku sokong btl
    ngahaha

    ReplyDelete
  16. neo to eedany : lelaki yang tak jaga kebersihan mmg kerap bau hapak..wuwuwuuww...tak sanggup wo~

    neo to zhoeyy : yeah, vote me tankiu2 =)

    neo to una : kenapa lelaki suka simpan bulu2 mereka?aaaaa hahahhaa

    ReplyDelete
  17. ikut research,, bau ketiak lelaki boleh tenangkan wanita tau..
    ahahaha..
    dah. aku tanak cakap aku wanita. aku mengaku perempuan je sudah. kah3.

    ReplyDelete
  18. hhaha. barbarian je simpan blu2. tp sbg org islam jgn la x cukur lebih 30 hari, xpun smpai 3 gulungan. laki pompuan pn

    ReplyDelete
  19. neo to vujie : weywey~~~ ko salah fakta kot? setau aku, bau yang "sedap tu" bukan bau KETIAK wey~~ bau peluh lelaki je la..bukan bau ketiak..ko nak ke aku kasik ko bau ketiak yang real punya!??? hahahahah biar betoi ko ni~~

    neo to ubey : sunat bagi orang islam cukur buluan tak lebih dari 40 hari kan.. tapi aku takde de nak tunggu2 kot..hahaha pastikan clean ye.

    ReplyDelete
  20. haha..bagus2. sy pun x suka laki yg camtu walaupun sy sendiri laki haha

    ReplyDelete
  21. neo to amirez : alamak..kan best kalau semua lelaki camtu? oohh mengapakah???

    ReplyDelete
  22. aaa.. 40 la. asal ak terkurang. kdg2 mls nk cukur. klu ad org nk tlg cukur kan bes. hehe. hehe. hehe

    ReplyDelete
  23. neo to ubeydillah (betul ke eja ni) : ape maksud ko yang "hehe.hehe.hehe" tu..pemalas siot..wey~ ko dahla tersenarai yang bab nombo 2 tuh.. jngan buat taktau haaa

    ReplyDelete
  24. peluh bukan byk kat ketiak ke??
    ahahahahahaa...

    ReplyDelete
  25. part bulu idung tuh mmg jijik. haha

    ReplyDelete
  26. oh la la..
    dorng mmg cmtuh kerr??
    =.="

    ReplyDelete
  27. ak windu sama neo ...
    dh khatam dh entry2 ko ...
    nih last entry yg ak bc ...
    mls weyh nk log in ...
    kelakau jerk bila bc yg nih ...

    ubey , byk kn b'sabau ... huhuhu

    ReplyDelete
  28. neo to tulang ikan kewl =peluh mu di mana? hahaha kat ketiak la paling busuk kot?

    neo to asybedazzle = bulu idong mu bukan bulu idong ku jua hahaha


    neo to fakhrur razi = mane la aku tau, lelaki mmg mcm tu kot?


    neo to mashi = ko dah khatam ke? alhamdullilah hahahahaha

    ReplyDelete
  29. tp lelaki skrg ok jer... pengalamn berkawan dgn ramai lelaki tak jumpa lg la jgn teruk mcm nih..hihi

    ReplyDelete

Post a Comment