Daily Updates NeonAqua




Amaran Keras
: ABAIKAN POST INI. INI ADALAH JURNAL BAGI NeonAqua

Perlaburan aku ke atas NeonAqua semakin meningkat dari hari ke hari. Harap maklum.Aku lebih rela kumpul duit untuk kebahagiaan ikan - ikan aku dari kumpul duit beli barang KOSMETIK. haha.

Hobby ini bermula pada bulan October 2008 .

3 October 08


3 ekor Angel Fish = RM 9 . Dua siver, satu Blacko.
1 ekor Sweaper Fish = RM 1 . Gold Colour.
2 ekor Tiger Fish = RM 2.40 - Mati

7 October 08


Aquarium = RM 90.00 - Nama khas bagi beliau adalah = NeonAqua
Guppies free = RM 0.00 - 5 ekor ikan free tersebut sudah mati
( Jumlah ikan NeonAqua = 1 ekor AngelFish ,1 ekor Sweaper Fish )

12 October 08

5 ekor Guppies = RM 5
( Jumlah ikan NeonAqua = 1 ekor AngelFish ,1 ekor Sweaper Fish , 5 ekor Guppies)

25 October 08

6 ekor BlackMoon Fish = RM 4.80 - Ikan ini hanya bertahan selama 3 hari dalam NeonAqua
( Jumlah ikan NeonAqua = 1 ekor AngelFish ,1 ekor Sweaper Fish , 5 ekor Guppies)

30 October 08

4 ekor Guppies = RM 4.00
( Jumlah ikan NeonAqua = 1 ekor AngelFish ,1 ekor Sweaper Fish ,14 ekor Guppies )

Banyak sgt Gupppies aku mati dari hari ke hari..Jadi :
( Jumlah ikan NeonAqua = 1 ekor AngelFish ,1 ekor Sweaper Fish ,5 ekor Guppies )

2 November 08

2 ekor Red Fish = 1.80 - Warna merahnya memikat hatiku, tetapi seekor sudah mati
( Jumlah ikan NeonAqua = 1 ekor AngelFish ,1 ekor Sweaper Fish ,1 ekor Red Fish, 5 ekor Guppies )

10 November 08

4 daripada Guppies aku bunting. Jadi dia beranak sewenang - wenang nya. Tapi 15 ekor mati.Daku campakkan ke dalam balang kecil.
( Jumlah ikan NeonAqua = 1 ekor AngelFish ,1 ekor Sweaper Fish ,1 ekor Red Fish, 5 ekor Guppies , Balang Kaca = 15 ekor anak ikan Guppies)

30 November 08

AngelFish mula menunjukkan belang nye apabila memakan guppies2 ku..Aku pon mencampakkan beliau ke dalam balang kaca, so dia duduk berseorangan kat situ.Sehinggalah semalam, aku menjual nya kepada "uncle" dengan harga RM 3.50. As a trade, "uncle" kasik aku amik 2 ekor Guppies.

2 ekor Guppies = Trade = Rm 0.00
1 ekor udang Yamato = Rm 3.00

( Jumlah ikan NeonAqua = 1 ekor Sweaper Fish ,1 ekor Red Fish, 7 ekor Guppies,1 ekor udang Yamato, Balang Kaca = 15 ekor anak ikan Guppies )

1 December 08

2 ekor ikan Oren = RM 2.00
2 ekor ikan kuning belang - belang hitam = RM 3.00

LATEST : ( Jumlah ikan NeonAqua = 1 ekor Sweaper Fish ,1 ekor Red Fish, 7 ekor Guppies,1 ekor udang Yamato, 2 ekor ikan Oren, 2 ekor ikan kuning belang - belang hitam, Balang Kaca = 15 ekor anak ikan Guppies)

TOTAL Fish in NeonAqua = 29 ekor ikan





Comments

  1. banyaknyerrrr ikan neo...
    tunjuk la gamba nyer neo.. nak tengok jugak..

    ReplyDelete
  2. neo. aku mau guppies steak satu....

    ;p ;p

    ReplyDelete
  3. gambonye maner...
    aku pun minat gak ngn ikan...
    yg dah jadi korban tak ingat bilangannye bape...

    ReplyDelete
  4. alamak kak..
    penjual ikan lak..
    aku teringin nak bela ikan semula,

    teringat aku kat arwah ikan lohan aku..

    ish3..

    ReplyDelete
  5. ko nih ternak ikan utk tgk ikan mati kew ??? ko bela ikan talapia & ikan patin lg bagus ... agak2 dh nazak , blh roger ak utk ak korbankn ... sodap weyh klu d'goreng ... hahaha

    ReplyDelete
  6. weh...byk gler terkorban. kelakar lak aku tgk. haha.

    ReplyDelete
  7. nak tgk ekuarium
    :p

    ReplyDelete
  8. erm...aku dh bela ikan...2 dari 4 dah mati/...adehhh..sgt sedih...

    ReplyDelete

Post a Comment