Monday, November 10, 2008

Tuju - Tuju Blog?

AMARAN : Blog ini dah berusia 6 bulan. Yey!
Sebagai tuan empunya blog yang memfofularkan nickname "lampu neon", daku amat berbangge dengan blog sampah ku ini walaupon ramai yang tak suke, keji, ngutuk dan nyampah ngan blog aku ni.Yang penting bil tenet aku bukan korang yang bayor ye. Aku ade berhak berblogging ikut suka hati aku. Buat pengetahuan korang , kawan aku yang
FIRST kat blog ni ialah si mashimaro dan si ratu. Tu sebab aku salu singgah blog dorg, tak lupe jase la katekan. Dorang memang best, cool dan sporting. Mashi budak bawah umor yang salu ngaku jadik twin aku. Ratu plak cetgu yang pakai purdah yang suke kelentong budak2. Mashi ngan ratu insan yang sporting EVER.Best sgt-sgt.Bile dah kenal ratu ngan mashi, aku kenal plak dgn octa. Octa ialah insan yang salu kene tipu oleh aku. Hahaha..octa kene kelentong ngan aku hidup-hidup. Tak ingat dunia menipu dia yang plaza pheonix sebelah loji tu dah jadi masjid.Hahaa.Lepas tu aku jalan - jalan jumpe ubi kentang. Ubi kentang ni pun satu selenge~ asyik mencarut mengarut2 je bile YM aku..hahah. dah la tu. ni mukodimah je sebenarnye. aku just nak kasik tau korang pasal TUJUAN AKU BLOGGING. bace je kat bawah ni.

"10 Tuju - Tujuan aku blogging! "

1. Saje ikut kawan. Kawan promote.
2. Bile dah buat, rase minat. Minat belajar HTML and CSS code.
3. Ade blog, mestilah kene ade entry. Tapi aku plak tak minat menulis. So kire cincai je ape yang ade dalam setiap entry tu. Sekadar memuaskan hati semua pihak. Hehe.
4. Membuang masa. Banyak masa sgt kat rumah. Takde keje mau buat selain surf net. Baik lepak2 kat blog improve penulisan, banyakkan membaca entry tuut berfaedah, dan buat kawan2.
5. Lepas tension. Ini penting ni. Kalau ade blog, tension boleh direleasekan dekat enrty2. Pedulik hape orang nak terase ke tak kan? Tapi, lain plak jadinye bile orang tulis entry lepas tension, alih2 kene tangkap polis sebab tulis bende2 tak betul..halawehh susah betul la. mind ur own life la. aku nak tulis ape, aku punye suke. ni tak, aku tulis, ade je tak puas hati. seligi gak kang ..
6. Menambah ilmu pengetahuan. Aku ni malas. Malas membaca, malas menulis, malas nak bace paper, malassemuanya malas. INSAN PEMALAS YANG AMAT. jadi, bile dah ade blog ni, banyak gak mengumpat ngan budak2 bloggers yang lain. Mengumpathal dunia, hal globalisasi, hal maknyah dan hal - hal rumah tangga orang. Ish besh nye.
7. Carik pakwe. Eish. Aku carik pakwe ke kat blog? tak tak..Kalau bleh, taknak la terlibat ngan cintan cintun dunia siber ni. Banyak udeng kering basi disebalik putu mayam. I dont like it. Banyak lelaki penipu, suke cakap bohong dan mengayat pempuan dalam dunia siber ni. Err..tapi kalau ade yang macam ustad2 tu..meh la berkenalan. Hahaha.(ade hati gak tuh,mampus kalau pakwe aku bace entry ni.)
8. Buat duit. Aku ni bukan suke bisnes2 ni. Tapi aku suke dapat duit je. Kalau nak dapat duit sure kene buat something kan. So aku try masuk MYmode and promote sikit2. Masuk nuffnang, masuk Advertlets. Entah, macam2 la, mane tau ade rezeki. Selebihnye aku nak promote bisnes bapak aku kat tenet. Bisnes jual makanan sejuk beku. Lalaa..
9. Sesi refleksi. Hehe, blog ni jugak boleh aku buat sebagai online diary. Semua yangjadik kat aku, kadang2 aku citer. kadang2 aku sorok. Hak asasi aku la..buat refleksi harian ke mingguan ke bulanan ke..best tau.
10. Saje Suka suki . Bile ade blog, mesti nak ramai pengunjung. Bila ramai pengunjung, sure tetamu nak sedap mate. Bila tetamu nak sedap mate memandang, aku kene la cantik2 kan umah aku ni. So aku suke la tukar templet la, letak tu la letak ni la..nak bagi korang suka ria kat blog aku ni. Meriah sikit.

Sebagai kredit untuk kawan2, aku ucapkan trimas lapan blas ribu kali kat korang.Kerana sudi memeriahkan blog aku. Ewah, macam Hari Raye plak meriahnye. Especially to VeryVeryVeryImportantCrew blog aku : ratu , mashi , octa , hana , ubi , ibnu , zara , luth , ezo , yasha , mully , dan insan baru biola.

* salam peace dari aku, neo *

:princes:
 

Designed by Alieff Artwork