Tuju - Tuju Blog?

AMARAN : Blog ini dah berusia 6 bulan. Yey!
Sebagai tuan empunya blog yang memfofularkan nickname "lampu neon", daku amat berbangge dengan blog sampah ku ini walaupon ramai yang tak suke, keji, ngutuk dan nyampah ngan blog aku ni.Yang penting bil tenet aku bukan korang yang bayor ye. Aku ade berhak berblogging ikut suka hati aku. Buat pengetahuan korang , kawan aku yang
FIRST kat blog ni ialah si mashimaro dan si ratu. Tu sebab aku salu singgah blog dorg, tak lupe jase la katekan. Dorang memang best, cool dan sporting. Mashi budak bawah umor yang salu ngaku jadik twin aku. Ratu plak cetgu yang pakai purdah yang suke kelentong budak2. Mashi ngan ratu insan yang sporting EVER.Best sgt-sgt.Bile dah kenal ratu ngan mashi, aku kenal plak dgn octa. Octa ialah insan yang salu kene tipu oleh aku. Hahaha..octa kene kelentong ngan aku hidup-hidup. Tak ingat dunia menipu dia yang plaza pheonix sebelah loji tu dah jadi masjid.Hahaa.Lepas tu aku jalan - jalan jumpe ubi kentang. Ubi kentang ni pun satu selenge~ asyik mencarut mengarut2 je bile YM aku..hahah. dah la tu. ni mukodimah je sebenarnye. aku just nak kasik tau korang pasal TUJUAN AKU BLOGGING. bace je kat bawah ni.

"10 Tuju - Tujuan aku blogging! "

1. Saje ikut kawan. Kawan promote.
2. Bile dah buat, rase minat. Minat belajar HTML and CSS code.
3. Ade blog, mestilah kene ade entry. Tapi aku plak tak minat menulis. So kire cincai je ape yang ade dalam setiap entry tu. Sekadar memuaskan hati semua pihak. Hehe.
4. Membuang masa. Banyak masa sgt kat rumah. Takde keje mau buat selain surf net. Baik lepak2 kat blog improve penulisan, banyakkan membaca entry tuut berfaedah, dan buat kawan2.
5. Lepas tension. Ini penting ni. Kalau ade blog, tension boleh direleasekan dekat enrty2. Pedulik hape orang nak terase ke tak kan? Tapi, lain plak jadinye bile orang tulis entry lepas tension, alih2 kene tangkap polis sebab tulis bende2 tak betul..halawehh susah betul la. mind ur own life la. aku nak tulis ape, aku punye suke. ni tak, aku tulis, ade je tak puas hati. seligi gak kang ..
6. Menambah ilmu pengetahuan. Aku ni malas. Malas membaca, malas menulis, malas nak bace paper, malassemuanya malas. INSAN PEMALAS YANG AMAT. jadi, bile dah ade blog ni, banyak gak mengumpat ngan budak2 bloggers yang lain. Mengumpathal dunia, hal globalisasi, hal maknyah dan hal - hal rumah tangga orang. Ish besh nye.
7. Carik pakwe. Eish. Aku carik pakwe ke kat blog? tak tak..Kalau bleh, taknak la terlibat ngan cintan cintun dunia siber ni. Banyak udeng kering basi disebalik putu mayam. I dont like it. Banyak lelaki penipu, suke cakap bohong dan mengayat pempuan dalam dunia siber ni. Err..tapi kalau ade yang macam ustad2 tu..meh la berkenalan. Hahaha.(ade hati gak tuh,mampus kalau pakwe aku bace entry ni.)
8. Buat duit. Aku ni bukan suke bisnes2 ni. Tapi aku suke dapat duit je. Kalau nak dapat duit sure kene buat something kan. So aku try masuk MYmode and promote sikit2. Masuk nuffnang, masuk Advertlets. Entah, macam2 la, mane tau ade rezeki. Selebihnye aku nak promote bisnes bapak aku kat tenet. Bisnes jual makanan sejuk beku. Lalaa..
9. Sesi refleksi. Hehe, blog ni jugak boleh aku buat sebagai online diary. Semua yangjadik kat aku, kadang2 aku citer. kadang2 aku sorok. Hak asasi aku la..buat refleksi harian ke mingguan ke bulanan ke..best tau.
10. Saje Suka suki . Bile ade blog, mesti nak ramai pengunjung. Bila ramai pengunjung, sure tetamu nak sedap mate. Bila tetamu nak sedap mate memandang, aku kene la cantik2 kan umah aku ni. So aku suke la tukar templet la, letak tu la letak ni la..nak bagi korang suka ria kat blog aku ni. Meriah sikit.

Sebagai kredit untuk kawan2, aku ucapkan trimas lapan blas ribu kali kat korang.Kerana sudi memeriahkan blog aku. Ewah, macam Hari Raye plak meriahnye. Especially to VeryVeryVeryImportantCrew blog aku : ratu , mashi , octa , hana , ubi , ibnu , zara , luth , ezo , yasha , mully , dan insan baru biola.

* salam peace dari aku, neo *

:princes:

Comments

  1. Neo!!

    Aku rindu kamu...

    Huiks...nama ku tarak pown...

    Sedey..T_T

    aku pergi membawa diri...

    ReplyDelete
  2. neyok~ ak igt lg saat pertama kite kenal. ko offer ak singlet kecik milik ko mse ak stranded kt blk kwn ak. haha

    ReplyDelete
  3. aish, nasib baik namaku ada jugak dihujungnya. hikhik...

    ~Err..tapi kalau ade yang macam ustad2 tu..meh la berkenalan. Hahaha.(ade hati gak tuh,mampus kalau pakwe aku bace entry ni.) -aik!! ko da ada pakwe ke? tak cite pung!!

    ~8. Buat duit.:best: Aku ni bukan suke bisnes2 ni.
    - tapi ko mmg berkaki bisnes la neo. sket2 aku tgk sape nak topap la, topap da habesla. tak kira jugak! ko mmg kakibisnes. hikhik

    akhir kalam, buatkan aku neo hotchickie pie satu!!!!

    ;p ;p

    ReplyDelete
  4. neo to zara : hallawaehhh name ko ade la selit kat bawah nun..aku seligi gak kang..ko tu dalah crew aku yang rajin hapdet..mane leh aku lupekan jasemu..lalalalaaa

    ReplyDelete
  5. neo to hana :

    hana oiii jangan buat lawak cikilat kat sini weh..tercirit aku kang ..hahahaha aku ade pakwe, tapi pakwe aku dok kampung, tak reti la pakai tenet2 ni..kuno sikit ..aku suruh buat blog die kate BENCI la blog la ape la ni..last2 aku kutuk je beliau kat sini secare terbuka..bukan beliau tau pon..hahahah jahatnye aku...

    weh aku kaki biznis ke?? aku nak duit je la..sebab aku suke makan mekdi, pizza, kenny rogers, ngan kropok twistis...kalau takde duit, macammane mau beli itu sume hayya cik adik...

    nak chikihotpie??? mane duit?hulur sikit!

    ReplyDelete
  6. neo to ubi :

    hahahaha memang kelako loh bile kenal ko.. akumacam nak ngorat ko la time tu kan..sebab time tu ko tengah sexy..hahhahaha tak pakai baju lak tu..aku pon dgn baik hati meng - offer kan diri.. aku rase aku dah lupe insiden tu..tapi ko hengat sampai la ni..lawak la ..ko..putus urat ketiak aku..hahahahaha

    ReplyDelete
  7. Neo, berapa nambo henpon pakwe ko. aku nak repot ko kutuk dia. harharharunsalimbachik

    -duit? ko ajar aku wat natang nama nufnang, advertlerts jadah apa sume tu ok ;p

    -haip!! aku teringat. ko bile nk datang menuntut buat read more ha?? okey! aku tau, pas ekzem kan. sepp!!

    ReplyDelete
  8. neo to hana :

    nombo tepon pakwe1 aku : 0123709899

    nombo tepon pakwe2 aku : 0123709891

    nombo tepon pakwe3 aku : 0123709895

    pilih2 aku ade banyak patwe..lalalallaaaaaaa....

    ReplyDelete
  9. nama aku ada la

    syioknya~

    anyway ko memang besh pun

    ko antara yang gila gila pernah aku jumpe dalam arena blogosphere ni

    (:

    ReplyDelete
  10. hana to neo- cis! kau mmg buaya. harharhar

    hana to ezo- ye! neo mmg gila.. hikhik

    ;p ;p

    psst : neo, trademark baru aku ialah wink wink wink wink
    @
    ;p ;p

    tak keruan sungguh ;p

    ReplyDelete
  11. name ak pon de gak walaupun xpenuh..
    banggenye...
    neo, no tepon awek2 cun xde ke?

    ReplyDelete
  12. walaweh... nama aku ada..!!! nak bangga ke ni?

    cis.. ko dah dedahkan aurat aku ke seluruh pelusuk blog. jatuh la saham aku kalau org tau aku terpedaya dengan kewujudan masjid kat sebelah logi... hahaha.

    nak kena buat pengakuan ler ni..

    wahai pembaca blog neo yang dihormati. aku sebenarnya dah lama tak lalu kat kawasan plaza pinik yg berhadapan logi taik sebelah umah neo tu... itu pasal la aku leh tertipu aritu. itu sume bukan salah aku!!!!

    ReplyDelete
  13. alop.. aku ada gak eh?
    urm.. neo nih memang mnah yang paling RAMAH dalam arena blog Malaysia.. ada saja ja link blog dia kat bloggers lain..

    aku pon kenal si minah nih dari ubey kayu.. masa tuh neo comel gila..kecik je.. so, aku belanja neo makan askem apek.. masa tuh aku tgk neo happy gile2.. yela. dapat makan askem free, sampai comot abes tudung dia dek makan askem gelojoh.. (ops..)

    haha.. thnx neo.. jadik member dalam laptop aku nih..

    huhuhu..

    Aku nak wat gak la entry lagu ni..

    ReplyDelete
  14. neo to ezo :

    hahahahha ko pon gila - gila gak. aku ingat aku nak letak name kawan ko, idz. tapi die tak salu melepak mcm ko. ko ni takde arah hidup ke??? asyik melepak dengan entry makanan2 ko tu??hahahahahah takpe mari teruskan melepak sambil blogging!

    ReplyDelete
  15. hahhahaha! octa kene tipu! =p

    uit?? nama aku terselit jugek kat bawah! hohohoho...

    seligi tuh ape neo?? pelik je....
    hagagagga~

    jom berblogging!! yezzahh!! =p

    ReplyDelete
  16. neo to ibnu :

    no tepon awek2 cun xde ke?
    hahahaha ni lagi sorang. mamat ni asyik carik awek cun je..
    nantila aku mintak no tepon kak ratu.
    aku tau ko ame nak usha die.
    heheheheh
    kantoi.
    ""name ak pon de gak walaupun xpenuh""
    alawehhh name penoh ko ape??

    ReplyDelete
  17. neo to meo :

    no. 17 tu agak memalukan. bace la senyap2 jangan bising2 kat orang laen ye. hehehe

    ReplyDelete
  18. neo to yasha :

    SELIGI tu salah satu jenis anti - taik gigi. kalau ko ade banyak taik gigi, ko boleh beli ubat jenama seligi dan samu di gigi kuning mu... mesti putih berseri lepas tu..hahahahah

    ** jangan kene tipu macam encik octa weh**

    name ko ku selitkan seperti terselitnye spender mu.

    ReplyDelete
  19. neo to the12 aka octa yang salu kene kelentong :


    hahahaha octa , pengenalan kite masih ku ingat, ko ditipu dan di kelentong hidup2 tatkala ku mengatakan bahawa palza pinix mu roboh digantikan dgn mesejid.ko plak leh caye ..lawak sungguh.. tu la, mak dah pesan, jgn lupe kat kampung halaman..meh la singgah tepi loji, akubelanje makan cendol.nak??hahaha

    ReplyDelete
  20. neo to luth textile :

    hoh ko ni kalau buat cite no satu ye.. bile mase ko belanje aku sekerim?? silalah buat entry lagu ni..daku mau bace hehehehe...

    cop..

    aku ni peramah ke??

    ko salu kate aku sombong..wawwawawa sadis sungguh!

    ReplyDelete
  21. neo to hana :

    amboi trademark baru ko ..

    wink wink wink?

    bajet cun ye??

    hahahaha ko dgn ezo kenape suke mengaku yang korang tu suku sakat adik noni?hahahaha lawak!

    ReplyDelete
  22. neo blog ko smart la...
    jeles aku!

    ReplyDelete
  23. neo to juelee :

    julie, thanx. blog aku ni tak smart la..macam sampah..hahaha betul macam sampah.

    ReplyDelete
  24. apesal k0men bnyk sgt?.adehhh..penat aku bc komen 1 1,heheh,,...

    nway,aku p0n ingt la tme memula kita bloging..k0 semah,aku lak cet temah..muahaha...

    gilak kan tme tu..perang kat shoutb0x..kih3..

    tme tu aku nk seligi je k0,tpi 0k la..k0 cumel n x kesah..tu yg pershbtn kita'co0l' n besh!

    keep it up babeh!

    ReplyDelete
  25. neo to ratu :

    saje je kasik peluangkorang dapat msg dari aku stiap satu kotak komen. sebab tu banyak2. aku tagh rajin meng reply msg korang la ni..hahahah

    best siot time tu kaco2 ko..aku ingat orang pakai purdah ni tak spoting..sangkaan aku meleset!hahahah
    tu sebab aku suke lepak blog ko dari blog orang lain! ewahhh

    cet ratu sudah kembang!!

    ReplyDelete
  26. hmm aku lak wat blog neh coz ikut kemajuan teknologi skrg..just ikut perkembangan dunia IT..wakakakka

    ReplyDelete
  27. neo to shasha :

    wow ikut perkembangan teknologi..tak terlintas plak kat kepala aku..hahaha niat aku suka ria je..=)

    ReplyDelete
  28. ibnmasir to neo:
    ala cit ratu 2, ym die pon ak ade.
    nme ak kan ibnmasir, walaupun ko panggil ibnu tp ak tidak sama dgn ibnu khaldun, huhu.

    ReplyDelete
  29. wah ...
    sgt2 t'haru s'pjg b'blogging dari malam tadi ...
    dah nak dekat 3 - 4 entry incit neo asyik mention nama haku ...
    sgt2 t'haru weyh ...

    i'm sooo proud with my twin ...

    ak suka karakter neo sbb der suka jd ceti haram makruh kat blog sempoi ... ps2 der suka m'poyo kn diri d'shoutbox ak walaupun x d'invite ... sbb tuh ak syg neo lbh ...

    klu nk BF ustaz2 , silalah godeh ak nyer band of bloggers tuh ... t'dpt beberapa boys yg study agama kt luar negara ... ada yg single mingle lg ... utk twin ak , ak kasi jerk ... x kesah nyer r ... lg pn , ak dh ad ehem2 ...

    cemn nk wat topup bussiness ???

    ReplyDelete

Post a Comment