Pages

Sunday, June 22, 2014

Masjid Al-Nabawi : Insyirah Main Depan Pintu Masuk Masjid.

Assalamualaikum, masa di Masjid Nabawi saya selalu rasa sayu. Sayu yang tersangat sangat sayu. Alhamdulillah, masa tu macam tak percaya dapat jejak kaki kat sini. Suasana kat sana macam sayu..tenang dan aman je. InsyaAllah moga ada kesempatan dan rezeki untuk ke sini lagi ya. Bila dapat berada dekat dengan Rasulullah s.a.w hati rasa tenang :) 

Oh anyway, disana Arabs people will assumed Malaysian as Indonesian. Kerap kali bila Arabs tanya saya "Indonesian?" Nope, Im Malaysian. Yelah, muka pun lebih kurang sama ye tak. Nak geram pun tak boleh. Huhu. 

Insyirah is playing happily at the Masjid Nabawi.

What amazed me the most is when the gigantic umbrella will open when the sunrise. 

Playing with Isnsyirah is so much fun ! After praying, we always wait for the others here, at the big enterance. At Masjid Nabawi, there lots of entrance, maybe 95 gates. So You will have to remember which gate that you would come and out. 


This moment, after solat...so lots of people is moving out from the Mosque, some of them taking pictures, drink the zam zam water, go to the toilet or go back to the hotel...


The Arabs asyik tengok je keletah Insyirah ni..

The Arabs sedang membebel bebel dekat Insyirah, tapi Insyirah buat bodoh je...

Tengok tu insyirah, orang lalu lalang dia buat tak kesah je. Yang penting dapat lompat lompat.

The Masjid Nabawi breeze. The weather is cool and always windy. 

Bertasbih...

Nampak tak perempuan purdah kat pintu tu ? That is a guard, and theres a lot of them inside the mosque. If you break any rules, they will seize you out from the mosque. And they are really firm and fierce ok. Just dont mess with them. 

Susah benar nak duduk diam ye

Insyirah with cikna 

Insyirah with he mommy 

This is the policewoman chair. Insyirah pergi bergendang pulak kat kerusi tu...


The whole look of masjid Al nabawi. Alhamdulillah, we had tawaf all around this mosque ! Ustaz kata mereka akan luaskan lagi kawasan Masjid al nabawi ni nanti. InsyaAllah...

 till the next post :) 
 

Designed by Alieff Artwork