Gigi Geraham Bongsu.

Salam !

Grr...sakitnya gigi ! Pipi sebelah ni rasa macam membengkak jer. Betul ke gigi geraham bongsu aku ni nak tumbuh ? Ke sakit gusi or ulser jer nih ?

Argh...tension betul la. Rosak mood aku nak ngajar budak budak...kalau betul la sakit gigi ni sebab Gigi Geraham Bongsu tu, memang aku seriau la sebabnya...I HATE TO SEE DENTIST ! Inilah worst nightmare ever !
Menurut sumber yang dipercayai yang digodek dari google, Gigi geraham bongsu adalah gigi molar ketiga (terakhir). Gigi Geraham Bongsu biasanya keluar antara umur 18-25 tahun. Gigi geraham bongsu atas biasanya tidak banyak masalah, tetapi gigi geraham bongsu bawah biasanya tidak cukup tempat untuk keluar,iaitu terbenam atau keluar mencondong. 

baca lagi...


gaya kedudukan gigi geraham bongsu...

Petua Hilangkan Rasa Sakit Gigi
Sebelum kita jumpa doktor gigi, ape kata kita cuba petua ni untuk hilangkan rasa sakit gigi nih. Cara cara menghilangkan sakit gigi : Rebus garam, air dan limau nipis yang di belah empat sehingga mendidih. Kemudian biarkannya sehingga suam dan berkumurlah sekerap yang boleh. Lakukan setiap hari sehingga sakitnya berkurangan.

Woah takutnya, nak cabut ker gigi geraham bongsu ni ? Tak sakit ke kalau cabot ? Kalau gigi susu cabut takpe, ini gigi geraham woo...! Menangis aku kat dentist nanti = (



Feeling Lucky?

Comments

  1. sakit gigi la paling teruk skali...

    faisalapardi.com

    ReplyDelete
  2. fuhh.. akak penah rasa dik.. sngt sakit!!

    ReplyDelete
  3. sakit gigi la paling mencabar kesabaran aku..hope dah tak sakit gigi lagi pasnh..

    gi le jmp dentist tu.

    ReplyDelete
  4. gigi geraham bongsu aku ni pn x abes tmbh lg..asal mkn mesti ada yg tersekat kt gigi..klu xkuarkan nnt mula la gusi bengkak la..haish..nk cabot sakit woooo T__T

    ReplyDelete
  5. wah!bg petua nih..bgus gak!! tp tak tahan la ngan air garam~

    ReplyDelete
  6. As salam..
    kunjungan ptg.jom exchange link....
    lama tak mai sini...
    dah terjumpa, ku ambil dulu url nya...
    jap lg akan ku letakkan di bloglist

    ReplyDelete
  7. pernah juga sakit gigi
    memang rasa nak marah orang je
    hehe

    ReplyDelete
  8. I takut sangat kalau sakit gigi,. Ya Allah, mintak jauh sakit gigi,.. takmo takut...

    ReplyDelete
  9. aku ngah sakit skang ni....
    x ley tdoq dibuatnya...
    huhuhu...

    ReplyDelete
  10. aku tumbuh gigi bongsu mase umur aku akhir nak dekat 15 tahon.. kirenye time umo 14.. hahah..

    ReplyDelete
  11. Salam..hai sya da 3 ari cabut gg graham still sakit meroyan yang amat..asek nak marah2 je,mklum le sakit cuma tmpat yg dicabut tpi rasanya 1 bdan yg sakit,puas cari petua kat Google tpi bnyak yg komen 'maybe ada tunggul yg trtinggal'..peh ber + meroyan la aku dngar mcm tu.

    ReplyDelete

Post a Comment