Isteri Nombor Dua, Rela?


"Perkahwinan kita akan berlangsung tak lama lagi sayang. Bersedialah." Hati aku dah berbunga.

Satu minggu sebelum nak kahwin, aku dapat berita yang Ery sebenarnya laki orang. Hancur lebur hati aku. Harapan yang menggunung kini jadi butiran pasir di gunung sahara.

Aku beranikan diri untuk telefon Makcik Zaini , emak dia. Emak dia cakap, memang Ery dah berkahwin dan ada anak dua orang. Tapi mak dia tak sukakan bini dia. Mak dia merayu dan berharap sangat aku jadi bini Ery nombor dua.

Dush! Aku nangis lagi...

Aku beranikan diri call Ery semula. Aku tanya dia betul-betul samaada dia dah berkahwin atau tak. Ery mengaku kesalahan dia yang dia dah tipu aku selama ini. Ery ada bini cantik dan dua orang anak comel lotey, tapi dia berharap aku terima dia dan keluarga dia kerana Ery tak sanggup kehilangan aku setelah bercinta 6 tahun lamanye.

Dush aku terkesima! Aku nangis lagi...

Petang tu aku sempat jalan-jalan dekat shopping mall dan ternampak bini Ery dan anak-anak dia seronok bermain bersama mak nye. Aku tumpang simpati dan sangat cemburu. Terdetik di hati, samaada nak teruskan perkahwinan ini atau tak. Jika aku teruskan, pasti hati wanita itu hancur. Jika aku batalkan niat, macamana pulak dengan perasaan cinta hebat aku terhadap Ery?

Dush! Aku nangis lagi...

Tiba-tiba aku dengar bunyi bising luar shopping mall, "Ena, mak suruh ko sidai baju!!!"

"Fuhh...nasib baik.."





Comments

  1. saye x sggup bermadu~

    sy bkn NUR AMINA dlm cie NUR KASIH

    wuhuhu~~



    ^SyASyA^

    ReplyDelete
  2. haha mimpi rpenya..
    yup2 mne2 pmpn pon xsggup dmadukan..

    ReplyDelete
  3. wuahahah...ko ni aku cekik karang baru tau...

    erk,bila msa ko jadi edward cullen ensem tu?..ko bukan skofield botak ke?..wuahahaha

    chow...

    ReplyDelete
  4. Uish? Kalau dah jodoh nak buat camner?Klu teman jadi pompuan, teman tengok penerimaan 1st wife ah..


    p/s : Seb baek tak terbayang nikah dalam mimpi. Erk valid ke nikah camtu erk?

    ReplyDelete
  5. salam...saya rasa...orang cekal je mampu terima semua nie.....hu3...saya belum kahwin lagii.....

    ReplyDelete
  6. ke situ plak.. haha..
    cuba berangan yg indah2.. hehe

    ReplyDelete
  7. oooo... mimpi rupanya... baru nak kutuk kaw2 punya td... tp aku mmg tak sanggup bermadu mahupun di madukan, merampas ataupun dirampas....

    ReplyDelete
  8. entry yg bgus ni..aku pn pnh t'pk gak la..bleh ke aku trime utk jd bini no. 2 ni..emm klu lelaki tu baik insyaallah aku trime..dn sdh smstinya mndpt restu dr ibu bapa kedua belah pihak..thats all..n 4 ur information i pnh dilamar oleh suami org..yg pting dia x tipu..straight to the point..he good's guy i think mmg dia mmpu utk kawin dua..first wive pn very sporting..but 4 me x sgup la nk berkongsi kasih ni..n yg pling pting family aku mmg x kn trime kot kawin ngn suami org ni..huhu..nth la..n yg lg pting aku dh bpnye ok..x kn nk lpskn cm tu jerk..syg giler noks!haha

    ReplyDelete
  9. haha..ne ko mimpi ke berangan??tak kesah la mane2..aku tatau la sanggop ke tak..tah..kalo da de anak, aku sgop kot..tapi aku tanak jd no 2 ah..itu aku takkan..insya-Allah..

    ReplyDelete
  10. hehe kenapa tak sanggup ? huhu tapi kalau dah jodoh tak kemana :P hihihi

    ReplyDelete
  11. ceh mimpi...
    tp ceq x snggup..
    huhuhu

    ReplyDelete
  12. mimpi juga? ohhh..

    eyp,, mila baru je dpt tau yg selama 2 taun dah tertipu kwn ngan laki org anak 3 ohh.. dush3.. sungguh merenggut2 jiwa. bersepai. tapi series, sbg wanita, tak tergamak rasa hati nak bina kbhagiann dr kehancuran org lain kan? hmm... mintak dijauhkanlaaa lg.. amin..

    ReplyDelete
  13. kalau sudah tertakdir untuk ku...

    ReplyDelete
  14. aku mimpi jadi skandal suami kau...
    cam na ni??kau nak bermadu ngan aku tak??

    ReplyDelete
  15. he..23x cam bro.. ok je nk bermadu

    asalkna de keserasian antara satu sama lain...menat xleh ade je yg nak menang... xnk nk dok bersama....

    if laki mati nnt.. korang2 yang bermadu nie gak jd tempat bergantung

    so bg laki2 di luar sana.. if nk tambah..pastikan yg terbaik buat isteri pertaam.. begitu juga kepada ke 2 ke 3 n ke 4.. yg simpanan tue elok dijauhkan

    www.broframetone.com

    ReplyDelete
  16. wow rata2 awek tak sanggup bermadu

    tapi aku wakil bakal2 suami sanggup kalau ko nak bermadu2 lebih2 lagi dgn akak ko nie ah!!
    sambil merujuk pada bakal isteri aku di yakini zee avi...

    sekian lawak tak komen aku sila gelak!

    ReplyDelete
  17. hahahahahha sumpah ingatkan betul2 tau. hehe
    menjadi okay.

    ReplyDelete
  18. seb baik xbtol..try lak imagine kalo menda ni btol jadik..hehehe

    ReplyDelete
  19. nak cari sorang pon x jumpe2 lagi,
    cam ne nk madu2 nih..kih3 :p

    ReplyDelete
  20. tak bagus ler kalau mak mertua campur sampai cakap x suka menantu

    pelik betul aku

    ReplyDelete
  21. x mahu bermadu.

    i setia. die juge kne setia.

    xde kompromi.

    eceh.haha~

    ReplyDelete
  22. Eh ko ni, buat saspen jer ...
    Jom share RM5 kat blog akak!! Hih hiiii ...

    ReplyDelete
  23. adik mesti kaji kenapa mak dia x suka bini 1...mesti ada something2..klu dah jodoh kita kena redha..wlupun pelbagai dugaan akan ditempuhi...kena besrsabar byk22...

    ReplyDelete
  24. t'kejot ak bdk b'tuah ...
    seb baik x kena heart attack ...
    per daaa b'angan ... cettt
    ko dgn der dh baik ke blom ???

    nk jwb kt fesbuk pn bulleh

    ReplyDelete
  25. wlpn madu manis kalian tdk suka ya.. hahaha....
    disyurga dapat payung mas dowh...

    ReplyDelete

Post a Comment