Lelaki & Duit.


Kita sedia tahu yang ramai lelaki rasa tertekan bila sebut pasal kahwin.Proses nak kahwin ni banyak membuatkan lelaki kat luar sana gelisah, resah dan tertekan fikirkan soal duit. Duit,duit,duit. Yang lebih tertekan mestilah golongan lelaki yang duitnya masih lagi RM0.00 dalam bank. Wahai lelaki-lekai kat luar sana, kalau korang bukan anak raja, simpan lah duit sebelum terlambat.

Macam-macam kes dah berlaku akibat dari kegelisahan mencari duit ni.Ada yang hampir putus couple , putus tunang, ada juga yang dah sampai ke tarikh kahwin, tak jadi kahwin kerana tak cukup duit punya pasal. Sabar,sabar,sabar.

"Suruh lah family You kasi I diskaun sikit ye.."
"Sayang ni buat abang tension la fikir pasal duit je!"
 "Nak tak nak memang I buat loan je untuk duit kahwin nanti.."
"Makin lame makin botak lah aku ni yang asyik fikir pasal duit je.."

Kadang-kadang aku tengok lelaki ni lain macam je. Nampak macam period je memanjang. Bila bercakap, melenting tak tentu pasal. Rupa-rupanya bila dah disoal selidik, diorang mengaku sebenarnya tengah tertekan fikir soal duit. Nak buat macamana kan. Dah tu tanggungjawab korang.

Bagi lelaki, eloklah korang semua amalkan menabung, sertailah pelaburan  yang boleh membuatkan duit korang beranak pinak, henti-hentikanlah tabiat make up kereta, tukar sport rim, power up motor korang,beli sekotak rokok RM10 hari-hari, beli DVD game main PS, langgan segala majalah Hype,Utopia dan Ujang tu. Hoi, seringgit sehari pun takpe tau!

Comments

  1. aku slalu menabung, tp pmpn yg asik abiskan duit aku..huhu pe cite tu?

    ReplyDelete
  2. Aik, macamane plak pempuan abiskan duit ko, dorang tau password account bank ko ke huhuhu

    ReplyDelete
  3. hahah bagus entry nie! nanti aku ada nak kompem aku suruh dia menabung!! tuk aku hahaha

    tak logic ??
    logic sebab nak kasi dia mak baru :))

    ReplyDelete
  4. .hahah sokong!
    .mmg btul, bile pk psal duit, mesti mcm period
    .nympah i
    .huhuhu~

    ReplyDelete
  5. ahaa
    muda2 la kena cari duit
    erkk..
    cam pernah denga
    ;)

    ReplyDelete
  6. wakakaka.. bukan mcm piyed pain,, tp mcm org dah nifas pun ade.. wakakaka

    ReplyDelete
  7. Singgit sehari? 27 tahun baru 10k..... Hampeih arr.

    ReplyDelete
  8. tu psl aku tak kawen2 lagi..hahahah

    ReplyDelete
  9. btul3.....aku pn suka abiskn duit lelaki tp bkn org lain,duit laki aku jgk.Dah x bagi aku keja sgt....

    ReplyDelete
  10. ramai lelaki tak pandai urus kewangan sendiri..
    bila terkepit tersepit
    mula la kelam kabut
    hu3~

    ReplyDelete
  11. perempuan pun kenalah agak2 jugak tak?

    kalau dating tu laki je kena belanja, kawin nak charge mahal2 pulak.

    kadang2 kena fair lah sesama manusia. Lelaki faham peranan, perempuan pun.

    ReplyDelete
  12. i noticed bila guys tade duit dorg mmg moody

    ReplyDelete
  13. aku menabung dlm ASB. untuk kawen dan masa depan.hahaha

    ReplyDelete
  14. HAHA... DA SUSAH BRU INGT NK SMPN DUIT YE..

    ReplyDelete
  15. eh2..cmne nak kene suh pakcik kasih simpan duit dr skang..smgt gle aku ne..haha

    tah la..kalo aku, tak kesah kot kongsi duit hantaran..aku bukan nak jual diri kat laki aku..so ok kot..huhu

    ReplyDelete
  16. betol la laki ni..

    bler ckp psal dwet je dh PMS bagai..

    tensen jerk..

    huh!




    ^SyASyA^

    ReplyDelete
  17. laki kalo simpan duit jgn cukup2 utk hantaran je tp saving kne mantap bru leh pinang ank dare org. nasiblah lelaki,xmacho la gune duit bini, ye dak.

    ReplyDelete
  18. seb bek aku xde ciri-ciri yg ko ckp tuh..

    ReplyDelete
  19. laki sll amik sikap smbil lewa..
    ingt duit dtg bergolek depan mata kot..

    ReplyDelete
  20. lelaki memang tak sah kalau tak modify kereta. mcm2 dia tukar. bila dah bikin enjin mesti minyak lagi besar, hari2 la pulak nak kena isi minyak. duit dok abes kat kete je.

    tapi nak bebel pun xsampai hati pulak. masing2 pun ada passion kan. daripada dia dok passion kat pompuan seksi haaa baik la dia pi kat keta dia tuh.

    ReplyDelete
  21. To chokio_nia : Sila la suruh menyimpan..karang sok2 dapat PMS kang hahaha , anyway bagus la kan kalau kite same2 nak mengumpul duit kawen tu.


    To Am Sya : Setuju? hehehe sah sah!


    To milimilo : Woh betul gak tu tok makan to idup lepas kawen hhuhuhu memang tak maco kalau asyik nak gune duit pompuan ceh ceh



    To i'msosupernotcool : Hahaha yeke? abis tu ko minat ke arah ape? lalala



    To [z@ck] : Duit bergolek tu dalam mimpi je leh laaa



    To Wolverina : Yeke? alaaa kalau nak elak kereta modify ngan pempuan seksi cane? lak haaha asyik modify kete je duit tak kumpul la maknenye

    ReplyDelete
  22. To alie : Tersepit time tula period je manjang


    To YobSumo : Alamak, u kalau terkena dgn perempuan yang asyik suruh u belanja, memang nsb badan la..cr orang len je laa huhu.


    To ellenyna : Memang pon!!



    To k.A : Kalau simpan ASB je cukup ke ? err aku pon same..tapi cam nak lagi huhu


    To asis : huhuhu sadis2. tapi takpe, aku pempuan. hehe



    To Noorlaila Mohamed Nor : bagusla, kene gak untuk masa depan seniri . mane tau laki lari ke hape ke haha

    ReplyDelete
  23. To Boneka tak sakit : Apahal pulak pempuan nak kene menabung tok ko ni haihh pesong!!


    To Fatul Akrul Ramli : Apehal lak? ish!!!


    To intanurulfateha (◡‿◡✿) : Hehehe, setuju? yesssaaaa!



    To joegrimjow : Takpe, ko kan usahawan herbalife hahaha



    To FiFFyMaFiA (",): aik orang kene nifas? hahaa lagi teruk hahaha


    To Dak Wan : alaa,, singgit sehari tu sampingan daripada yang takde ape2..tau tau. selain tu ko buatlah nuffnang, klik2 dpt duit haha



    To JMR : alaa ko ni tak payah la kumpul sampai berjuta..simple cukup



    To Iza : Ko tak kerja? adoii kalau laki ko kaya takpe beb ;) ko jage je la umah bebaik. huhu tapi bosan gak.

    ReplyDelete
  24. betul cakap ko Neon..aku dulu gila modified keta..aku tiap2 hari duk pikir camna nak cari duit nak tukar rim yg rm4k...aku bayar sebulan rm700 keta aku...kadang2 aku naik marah bila benda yg aku bekenan tu tak dapat..seperti meronta2..huhu..nih kisah aku..

    gaji ak rm2k jer..tak cukup bagi laki yg jiwa muda nih...

    so aku pun buat kije sambilan ngan ayah aku utuk cari duit lebih, bila pikir balik, tidakan aku sungguh bodoh pasal keta tu..

    ReplyDelete
  25. To nine : Siyes ly laa aku tengok mamat yang gila kereta ni bahaya wooo, tayar botak, kene ganti tayar mahal...sport rim nak tukar yang gempak2, enjin nak beli yang power2, siap nak pasang turbo, sound system 4 ways la ape la..pergh semua tu kalau jual balik dapat berape je..kalau beli baru makk aiii beriban2 ragenye...ish2..tu belum kira rosak ke ape..maintenance lagii huayaaaaa pakai basikal je la huhu

    ReplyDelete
  26. agree..laki memang xsuka menabung..banyak duitnye habih kat kate je..kete yang da siap cantik pun nak make-up lagi..senang2 kawen je la ngn keta tu :D

    ReplyDelete
  27. he..he....peel lelaki kebanyakkan mmg lagu tu...tak pikir panjang...1 day kena kawin...he..he..bler masa dah sampai baru gelabah....

    ReplyDelete
  28. aku pelik. nak kawen kan dua-dua. bukan laki jer yg gediks nak kawen. tp laki jer kena tanggung suma mana ley. pompuan skrng kan da berkajaya

    ReplyDelete
  29. sikit2 lama2 jadi bukit?

    ReplyDelete
  30. kalo laki period abez la dunia ni..huhu...
    tp mmg betol.. pening pk pasal duit..
    cmne ntah 3 o 4 taun lagi agak nye..
    mampos aku nak ready duit hantaran..

    ReplyDelete
  31. yg girls... suruh mereka berhenti shopping.. nak beli handbag jenama ni la tu la..

    perfume la..

    so dont say laki pun

    ReplyDelete
  32. hye..nice writing..
    buat aku gelak baca blog ko..
    lawak + good info = good work..
    keep it up..

    ReplyDelete
  33. Wow, you deserve an admiration. It's an excellent comment that's also quite educational.
    Kraken clone script

    crypto copy trading software

    ReplyDelete

Post a Comment