Cara Mengurangkan Minyak Di Muka : Garnier Pure 3 in 1 (Review)

Salam..

Muka berminyakkkk...larikkkk macam hantu minyak dah ni ! Hahaha...Seminggu ni rasa cam tak dan nak pakai benda alah mask ni..sebab ada tetamu kat rumah kan..kalau saya pakai kang takut tetamu ingat saya ni hantu pocong pulak..haha...

Nak review sikit pasal Garnier Pure 3 in 1 kenapa best ?
- berfungsi 3 cara, korang boleh guna as facial wash
- boleh guna as scrub
- boleh juga guna as mask..
- masa korang apply pure 3 in 1 ni akan rasa muka korang berangin sikit..sedap dan lega
- harga berpatutan, kuantiti pon banyak..masa nak guna tepek sikit je..tak payah bebanyak..boleh tahan lebih sebulan dua bulan pon boleh
- bg yang banyak masalah blackhead, whitehead pun sesuai pakai mende alah ni sebab ada scrubs :)

Neway..saya pakai ni bukan untuk pakai harian...sebab muka saya bukan jenis berminyak..muka saya sebenarnye jenis muka kering. Jadi bila terasa muka macam berminyak dan jerawat macam nak gedik tumbuh di muka..baru saya apply di muka..kalau saya pakai selalu muka saya akan jadi kering..so cannot..

Befungsi 3 dalam 1. So saya cuma gunakan fungsi MASK je. Hee..suka sangat ok..tepek pure 3 in 1 ni di muka dalam keadaan muka tengah kering..dan sapukan seluruh wajah. Bila dah kering dalam 10 minit gitu..pergi basuh dan lap muka...then TARRRAAA.. muka dah takde minyak minyak dah..licin berseri.

Garnier Pure 3 in 1 (Review)

macam clay kan.. :)


kan jenis muka kering tu :P tapi jerawat tetap sayang kat saya..huuu atleast ada yang sayang saya ok ! bila kulit saya over berminyak baru saya guna pure 3 in 1 ni :)

Yela, mesti la nak review sikit muka selepas pakai pure 3 in 1 kan..pas ni mesti ada yang kompom nak beli..insyaAllah muka kurang berminyak dah lepas ni :)



p/s : saya geram betul dengan bekas jerawat yang degil takmau hilang ni...ahahahah nak je saya lempang dia laju laju..tapi dia cuma bekas jerawat yang tak berdosa..watpe saya nak lempang dia :( hurm...k la babai...

** now tengah cari alan camne nak hilangkan bekas jerawat...jerawat dah malu dah nak singgah muka..tapi bekas jerawat...alahai kan kan kan  acana solusinya ya ?



Comments

  1. nak tanya sikit kalau pakai wash,scrub dgn mask sekali boleh x

    ReplyDelete

Post a Comment