Pages

Thursday, July 16, 2015

Kepompong Siksaan : Semoga Dikuatkan Semangat !

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful


Jom kita buat refleksi sikit tentang apa yang berlaku harini..Alhamdulillah, setelah lama bersabar dalam kepompong siksaan ni, akhirnya dapat bersua muka, dan meluahkan perasaan yang terpendam..

Salah Kami ke ? Atau mereka kah ? Hanya Allah je tahu apa yang berlaku dalam organisasi ni. Hanya Dia lebih mengetahui..betapa hamba hambanya ni bersabar dengan herdikan mereka, sikap tidak endah mereka, kebiadaban mereka, sungguh...bongkaknya mereka hidung melangit tinggi..

Selama ni kami bersabar, sabar , sabar. Daripada menjadi kawan, menjadi lawan. Ujilah kami dengan sikap biadap tu, ujilah kami sebab kami insyaAllah akan bertahan selagi ada iman..

Bayangkan, 

Setiap kali ada isu, kami dipersalahkan. Kenapa salah mereka sendiri tak nampak ? Kalau dalam satu organisasi tu ada masalah, kenapa tak selesai cara baik ? Berbincang, buat tindakan, buat jadual, selesaikan masalah. Kalau ada yang masih berdegil, itu tugas ketua organisasi untuk membuat tindakan. Awak sebagai orang bawahan ni, tak perlu buat cerita panas lagi untuk menambah bara api. Bila depan bos, kerjanya menuding jari dekat orang lain...diri sendiri saja yang wangi, yang megah...padahal diri sendiri pun banyak kelemahan...

Dengan muka memandang kami penuh kebencian, dengan cara bercakap kasar dan tak mesra...menghentak sana, menghentak sini, inikah layanan yang sepatutnya kami dapat ? Jadi kenapa ungkitkan kenapa kami duduk berpuak..kenapa kami tak bercampur dengan mereka ? Sorry you treat people so bad, then what do you expect people will treat you ? 

Allahuakhbar, kuatkanlah semangat aku untuk terus berada disini..tak mampu lah lagi untuk berdepan dengan manusia macam ni. Ya, saya akui saya juga banyak kelemahan saya...tolong ajarkan ? Bukannya hulur kerja, dan arahkan saya bekerja macam saya ni kuli awak...saya manusia, saya ada perasaan. Hulurlah kerja banyak mana pun, saya cuba usahakan...tapi kalau galakan yang saya terima tak baik...minta maaf saya tak mampu nak lakukan..

Minta maaf, saya bukan sebelahkan mana mana pihak. Saya neutral. Saya kerja sini nak happy. Saya nak happykan client client saya, saya nak happy dengan rakan sekerja saya. Tapi kalau inilah yang saya dapat. Ini semua tak berbaloi. 

Sampai sini saja isu ni. Dan hanya orang yang mengalaminya sahaja yang akan faham situasi saya ni. Sekian :) 



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته May the Peace, Mercy, and Blessings of Allah be Upon You في أمان الله May Allah Protect You
 

Designed by Alieff Artwork