Saturday, December 28, 2013

KSSR Pendidikan Khas Tahun 1 {Updated 2013}

Salam, cikgu cikgu semua bolehlah download KSSR Pendidikan Khas Tahun 1 {Updated 2013} sekarang :-)


@ Masalah pembelajaran / pendengaran / penglihatan


DOKUMEN STANDARD PRESTASI PENDIDIKAN KHAS TAHUN 1

Print PDF

MASALAH PENDENGARAN

BAHASA MALAYSIA (MODIFIKASI)

BAHASA INGGERIS

BAHASA ISYARAT KOMUNIKASI

PENDIDIKAN ISLAM


MASALAH PENGLIHATAN

KEMAHIRAN ASAS INDIVIDU MASALAH PENGLIHATAN (KAIMaL)

PENDIDIKAN JASMANI SUAIAN

SENI VISUAL SUAIAN


MASALAH PEMBELAJARAN

BAHASA MELAYU

BAHASA INGGERIS

MATEMATIK

PENDIDIKAN ISLAM

PENDIDIKAN MORAL

PENDIDIKAN JASMANI

PENDIDIKAN SENI VISUAL

PENDIDIKAN MUZIK

KEMAHIRAN MANIPULATIF

PENGURUSAN DIRI

PENGURUSAN TINGKAH LAKU



KSSR Pendidikan Khas Tahun 2 {Updated 2013}

Salam, cikgu cikgu semua bolehlah download KSSR Pendidikan Khas Tahun 2 {Updated 2013} sekarang :-)


@ Masalah pembelajaran / pendengaran / penglihatan



DOKUMEN STANDARD PRESTASI PENDIDIKAN KHAS TAHUN 2

Print PDF

MASALAH PENDENGARAN

BAHASA MALAYSIA (MODIFIKASI)

BAHASA INGGERIS

BAHASA ISYARAT KOMUNIKASI

PENDIDIKAN ISLAM


MASALAH PENGLIHATAN

KEMAHIRAN ASAS INDIVIDU MASALAH PENGLIHATAN (KAIMaL)

PENDIDIKAN JASMANI SUAIAN

PENDIDIKAN SENI VISUAL SUAIAN


MASALAH PEMBELAJARAN

BAHASA MELAYU

BAHASA INGGERIS

MATEMATIK

PENDIDIKAN ISLAM

PENDIDIKAN MORAL

PENDIDIKAN JASMANI

PENDIDIKAN SENI VISUAL

PENDIDIKAN MUZIK

KEMAHIRAN MANIPULATIF

PENGURUSAN DIRI

PENGURUSAN TINGKAH LAKU




KSSR Pendidikan Khas Tahun 3 {Updated 2013}

Salam, cikgu cikgu semua bolehlah download KSSR Pendidikan Khas Tahun 3 {Updated 2013} sekarang :-)



@ Masalah pembelajaran / pendengaran / penglihatan



DOKUMEN STANDARD PRESTASI PENDIDIKAN KHAS TAHUN 3

Print PDF

MASALAH PENDENGARAN

BAHASA MALAYSIA (MODIFIKASI)

BAHASA INGGERIS

BAHASA ISYARAT KOMUNIKASI

PENDIDIKAN ISLAM


MASALAH PENGLIHATAN

KEMAHIRAN ASAS INDIVIDU MASALAH PENGLIHATAN (KAIMaL)

PENDIDIKAN JASMANI SUAIAN

PENDIDIKAN SENI VISUAL SUAIAN


MASALAH PEMBELAJARAN

BAHASA MELAYU

BAHASA INGGERIS

MATEMATIK

PENDIDIKAN ISLAM

PENDIDIKAN MORAL

PENDIDIKAN JASMANI

PENDIDIKAN SENI VISUAL

PENDIDIKAN MUZIK

KEMAHIRAN MANIPULATIF

PENGURUSAN DIRI

PENGURUSAN TINGKAH LAKU


 


KSSR Pendidikan Khas Tahun 4 {Updated 2013}

BAHAN KURSUS DOKUMEN STANDARD KURIKULUM PRESTASI ( DSKP ) PENDIDIKAN KHAS TAHUN 4 BERMASALAH PEMBELAJARAN

 

Written by Mohd Ariff.
BAHAN KURSUS DOKUMEN STANDARD KURIKULUM PRESTASI ( DSKP ) PENDIDIKAN KHAS TAHUN 4 BERMASALAH PEMBELAJARAN
Untuk makluman dan tindakan pihak yang terlibat, sila muat turun bahan di bahagian attachment

Attachments:
Access this URL (http://pendidikanperak.gov.my/perak/attachments/spspk/DSKPTAHUN4PKKSSRBP/DSKP-AND-EXCEL-SEMUA-SUBJEK-PENDIDIKAN-KHAS.zip)DSKP TAHUN 4 PK KSSR-BP[ ]15336 Kb


Sharing is caring :)


Sukatan Pelajaran Pendidikan Khas Masalah Pembelajaran {Updated 2013}

Salam, cikgu cikgu semua bolehlah download Sukatan pelajaran Pendidikan Khas Masalah pembelajaran {Updated 2013} sekarang :-)




Click sini je...

Sukatan Pelajaran Pendidikan Khas (MP)

Wednesday, December 25, 2013

7 Doa Hindari Malapetaka & Bencana

Assalamualaikum...

Sesungguhnya Al quran itu adalah kitab panduan untuk semua hamba Allah...surah surah yang saya kongsikan disini, adalah surah yang menerangkan tentang bencana yang Allah turunkan..dan hikmah disebaliknya...

Ingat, sesuatu yang berlaku tu semua atas kehendak dan kuasa Allah...Syaitan boleh menyesatkan kita, boleh menganggu kita tapi dengan keIZINAN Allah swt...Apa saja yang berlaku ke atas diri kita...semuanya kuasa Allah..jika Allah tak izinkan ia berlaku...ia takkan berlaku.

Jadi...semuanya berbalik kepada Allah swt. Allah berpesan, siapa sahaja yang mencari Allah..Allah sememangnya DEKAT dengan diri kita...

Subhanallah
Alhamdulillah
Lailahaillallah
Allahuakhbar
Allahumma solli ala muhammad ya robbi solli alaihi wassalim

Ingat kawan kawan, jangan lupa kena selalu berselawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w ...barangsiapa yang berselawat sekali ke atas nabi, Allah berselawat 10 kali ke atasnya...


 Sementara tu jom layan gambar cute girls praying :) tanx google.

http://www.babypicpoint.com/wp-content/uploads/2011/08/Photo-of-Muslim-Baby-girl-praying.jpg


Bytheway...ini 7 surah yang boleh kita amalkan untuk elakkan diri dari bencana atau malapetaka Allah...


.

Ayat Tujuh

.

1. Surah At Taubah ayat 51

9:51
Katakanlah (wahai Muhammad): “Tidak sekali-kali akan menimpa kami sesuatu pun melainkan apa yang telah ditetapkan Allah bagi kami. Dialah Pelindung kami, dan hanya kepada Allah orang-orang yang beriman harus bertawakal.”
.

2. Surah Yunus ayat 107

10:107
“Jika Allah menimpakan sesuatu kemudharatan kepadamu, maka tidak ada yang dapat menghilangkannya kecuali Dia. Dan jika Allah menghendaki kebaikan bagi kamu, maka tak ada yang dapat menolak kurnia-Nya. Dia melimpahkan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendaki-Nya di antara hamba-hamba-Nya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.”
.

3. Surah Hud ayat 6

11:6
“Dan tidak ada suatu binatang melata pun di bumi melainkan Allah jualah yang memberi  rezekinya dan mengetahui tempat kediamannya dan tempat ia disimpan. Semuanya itu tersurat di dalam Kitab (Lauh mahfuz) yang nyata (kepada malaikat-malaikat yang berkenaan).”
.

4. Surah Hud ayat 56

11:56
“Sesungguhnya aku bertawakkal kepada Allah Tuhanku dan Tuhan kamu!  Tiadalah sesuatupun dari makhluk-makhluk yang bergerak di muka bumi melainkan Allah jualah yang menguasainya. Sesungguhnya Tuhanku tetap di atas jalan yang lurus.”
.

5. Surah Al Ankabut ayat 60

29:60
“Dan (ingatlah) berapa banyak binatang yang tidak  (dapat) membawa (mengurus) rezekinya sendir, Allah jualah yang memberi rezeki kepadanya dan kepada kamu; dan Dialah jua Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.”
.

6. Surah Al fathir ayat 2

35:2
“Apa saja yang Allah anugerahkan kepada manusia berupa rahmat, maka tiada sesuatupun yang dapat menahannya; dan apa jua yang ditahan oleh Allah maka tidak ada sesuatupun yang dapat melepaskannya sesudah itu. Dan (ingatlah) Dialah sahaja yang Maha Berkuasa, lagi Maha Bijaksana.”
.

7. Surah Az Zumar ayat 38

39:38
“Dan demi sesungguhnya! Jika engkau bertanya kepada mereka (yang musyrik) itu: “Siapakah yang mencipta langit dan bumi?” Sudah tentu mereka akan menjawab: “Allah”. Katakanlah (kepada mereka): “Kalau demikian, bagaimana fikiran kamu tentang yang kamu sembah yang lain dari Allah itu? Jika Allah hendak menimpakan daku dengan sesuatu bahaya, dapatkah mereka mengelakkan atau menghapuskan bahayaNya itu; atau jika Allah hendak memberi rahmat kepadaku, dapatkah mereka menahan rahmatNya itu?” Katakanlah lagi: “Cukuplah Allah bagiku (yang menolong dan memeliharaku); kepadaNyalah bertawakkalnya orang-orang yang mahu berserah diri.”




assalamualaikum...

Tsunami Aceh 2004 & Japan 2011 {Video & Gambar}

Assalamualaikum,






Im scrolling my mouse...looking over news about Tsunami that hit Aceh in 2004 and Japan in 2011... I hope it wont strucks again.

Moga kita semua sentiasa dalam lindungan Allah swt...

Teringat kata ustaz semalam.

Tahun 2004, Tsunami melanda..waktu Krismas. Takde siapa pun sambut krismas dan tahun baru. semua orang duduk diam kat rumah dan pergi masjid buat solat hajat. Sambutan tahun baru untuk 2005 pun takde. Masjid semua penuh dengan orang. Tapi lepas lepas kejadian tsunami..masjid KOSONG ! Sekarang dengar cerita Tsunami nak jadi balik ni Masjid mula PENUH !




Tsunami animation

 

Tsunami travel time
NOAA-tsunami-1240a.grid-6x2.jpg




Aceh, 2004

The earthquake that occurred at 00:58:53 UTC on Sunday, 26 December 2004 was caused when the Indian Plate was subducted by the Burma Plate and triggered a series of devastating tsunamis along the coasts of most landmasses bordering the Indian Ocean, killing over 230,000 people in fourteen countries, and inundating coastal communities with waves up to 30 meters (98 ft) high.[8] It was one of the deadliest natural disasters in recorded history. Indonesia was the hardest-hit country, followed by Sri Lanka, India, and Thailand.










Jepun, 2011

The March 11, 2011 earthquake and tsunami left more than 28,000 dead or missing. See incredible footage of the tsunami swamping cities and turning buildings into rubble. The earthquake triggered powerful tsunami waves that reached heights of up to 40.5 metres (133 ft) in Miyako.
 
















Apabila Seorang Muslim Menelefon Rancangan Orang Kristian {Video}

Assalamualaikum,

Melayu
Cina
India
Orang Asli
Serani
Siam
Iban
Bidayuh
Melanau
Bajau
Kadazan
Murut


Semua kaum atau bangsa yang saya sebut tu bukan agama Islam...itu baru sebahagian yang disebut..belum semua lagi.. Itu adalah bangsa...ramai yang keliru dan anggap Melayu mesti Islam. Islam mesti Melayu. Its totally wrong !

So, kita ni makhluk yang diciptakan tuhan dan diuji dalam pelbagai cara. Yang dilahirkan dalam agama Islam...Alhamdulillah...bersyukurlah. Yang dilahirkan sebagai bukan Islam, kebanyakkan antara mereka masih tercari cari kebenaran akan agama mereka sendiri.

kata Ustaz Azman di Forum Perdana malam semalam, 

"orang bukan Islam sibuk nak tahu pasal agama Islam, tapi orang Islam tak mahu ambil tahu tentang agama Islam...dunia dah terbalik"

"malah, Soo Win Ci berpuasa sebulan di bulan Ramadhan, yang si Felixia model playboy sibuk nak pakai tudung"

Moga hidayah dan petunjuk Allah sentiasa bersama kita...

Kita nak berdakwah ni...bukan boleh nak paksa paksa orang. Bukan itu caranya nak ajak orang dekati Islam...contoh yang terbaik...jadi contoh yang baik untuk semua...dan InsyaAllah jom sama sama kita jadi Muslimin dan Muslimat yang baik..dan menjadi hamba Allah yang taat...

Anyway...please share video ni...







Speaking about christian...I dont know much. Tapi I ada search di google about trinity...tapi i tetap tak faham tengok gambar ni...


 


Tapi, dalam agama Islam...cuma ada satu tuhan yang mencipta sekalian makhluk dan alam semesta...iaitu Allah subhanawata'ala...dan Allah...dialah Tuhan yang menciptakan semua kaum yang saya sebut diatas...manusia, haiwan, syaitan...segala makhluk..segala ciptaan langit dan bumi...juga syurga dan neraka...semuanya adalah ciptaan Allah swt...

Logik.
Sempurna.
Tiada ragu.


  

ok bai assalamualaikum,
salam maghrib semua :)
 

This Little Things, One Direction.

Assalamualaikum :) 

Listen to this song,...best sangat....."And time...is frozen..."


frozen time clock wide wallpaper 
 



"Story Of My Life"


Written in these walls are the stories that I can't explain
I leave my heart open but it stays right here empty for days
She told me in the morning she don't feel the same about us in her bones
Seems to me that when I die these words will be written on my stone

And I'll be gone, gone tonight
The ground beneath my feet is open wide
The way that I've been holding on too tight
With nothing in between

The story of my life
I take her home
I drive all night to keep her warm
And time... is frozen (the story of, the story of)
The story of my life
I give her hope
I spend her love
Until she's broke
Inside
The story of my life (the story of, the story of)

Written on these walls are the colors that I can't change
Leave my heart open but it stays right here in its cage
I know that in the morning now I see us in the light upon a hill
Although I am broken, my heart is untamed, still

And I'll be gone, gone tonight
The fire beneath my feet is burning bright
The way that I've been holding on so tight
With nothing in between

The story of my life
I take her home
I drive all night to keep her warm
And time... is frozen (the story of, the story of)
The story of my life
I give her hope
I spend her love
Until she's broke
Inside
The story of my life (the story of, the story of)

And I'll be waiting for this time to come around
But baby running after you is like chasing the clouds

The story of my life
I take her home
I drive all night to keep her warm
And time is frozen
The story of my life
I give her hope (give her hope)
I spend her love
Until she's broke (until she's broke inside)
Inside
The story of my life (the story of, the story of)

The story of my life
The story of my life (the story of, the story of)
The story of my life



Let Her Go, Passenger.

Assalamualaikum, morning to all :)
A nice song...you should hear it :)






"Let Her Go"


Well you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go

Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you’re missin' home
Only know you love her when you let her go
And you let her go

Staring at the bottom of your glass
Hoping one day you'll make a dream last
But dreams come slow and they go so fast

You see her when you close your eyes
Maybe one day you'll understand why
Everything you touch surely dies

But you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go

Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missin' home
Only know you love her when you let her go

Staring at the ceiling in the dark
Same old empty feeling in your heart
'Cause love comes slow and it goes so fast

Well you see her when you fall asleep
But never to touch and never to keep
'Cause you loved her too much
And you dived too deep

Well you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go

Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missin' home
Only know you love her when you let her go

And you let her go (oh, oh, ooh, oh no)
And you let her go (oh, oh, ooh, oh no)
Will you let her go?

'Cause you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go

Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missin' home
Only know you love her when you let her go

'Cause you only need the light when it's burning low
Only miss the sun when it starts to snow
Only know you love her when you let her go

Only know you've been high when you're feeling low
Only hate the road when you're missin' home
Only know you love her when you let her go

And you let her go



Let Her Go
 

Designed by Alieff Artwork