Friday, December 06, 2013

Assalamualaikum 2014 =)

Assalamualaikum semua :)


7.03pm

Sihat ke ? Nurul rindu nak tulis kat blog ni ok. SILAMPUNEON will always be legendary :) Kikiki...Menjelang 2014 ni..entah kenapa rasa berkobar kober gilos nak mulakan. Mulakan dengan apa adik adik semua ? Mulakan dengan bismillah hirrohman nirrohim... (maksudnya dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyanyang)

Ohohhhh...banyak habit buruk nak kena kikis dan banyak positive habit nak kene build up and asah. Sungguh, nak sangat jadi a better servant to Allah swt and a good daughter to mak abah.  Nak sangat sangat ramaikan sahabat sahabat yang boleh sama saling mengingatkan dan membimbing. 

Macam mana dengan bisnes saya ni ! Bisnes sekarang ni Nurul fokuskan pada konsep muslimah. Konsep ni bukan ikut trend tapi sebab saya sendiri yang rasa perlu ada Selendang yang labuh dan tak jarang supaya senang nak pakai dan boleh juga bawak solat. Stock yang ada inner labuh, selendang labuh, jubah arab, insyaAllah coming soon nak jual telekung dan juga al quran. InsyaAllah...ini semua Lillahita'ala.

Macam mana dengan aktiviti bola sepak Nurul ? Awwww...sesungguhnya saya memang out untuk bermain bola tapi gigih juga demi anak anak murid. Sebab tak boleh nak harapkan sesiapa lagi..kalau tak diri sendiri kena berkorban ye tak. Suka je tengok budak budak main...cikgu main bola ? Masha Allah...dalam mimpi je la ok. Segan, malu,tak reti semua ada.Bukan saya nak cakap perempuan tak boleh main bola...cuma saya rasa...perempuan tak sesuai main bola. Duduk rumah belajar mengaji lagi bagus...tapi niatlah kerana Allah swt. InsyaAllah ! 

Eh dah magrib. sat g saya sambung tulis ok. * (pusing pusing kat kerusi computer) *

8.03pm

Hurm apebenda cerita tadi pun dah lupa :) Sat lagi ni nak hantar mak dan abah pergi rombongan cuti ke langkawi dua hari. Hamboi...tawaran cuti ke langkawi terpaksa ditolak dengan perasaan yang merana sebab dah janji dengan kawan nak attend kenduri kahwin esok. Takpe T__T :)

Teringat conversation dengan si ecah...

Me ; Beb, apa azam baru ko ?
Ecah ; mmm Tah la..
Me ; Azam baru aku...aku nak...(orang tak tanya pun nak bagitau jugak.apekes kan !)
Ecah ; Ko nak kahwin kan !!!!
Me ; Adoi!!Haah lupa laa..Alamak apesal tak termasuk dalam list ni..haha..
Iqa ; Kalau takde dalam list tu bahaya tu... 
Me; Aku nak jadi lebih baik dari tahun lepas laa tu je...Hehehe...

*lepas tu si Lee Sook Yee pergi ambil telefon beliau dan suruh saya buat AKUJANJI dengan videocam......adeh T___T*


Yang ni pulak saya teringat satu conversation saya dengan kawan saya Lee.

Lee ; Nurul kenapa you nak berubah macam ni ?
Me ; Sebab saya nak jadi lebih baik dari semalam laaa...
Lee ; Kenapa Nurul, ada orang marah you ke ?
Me ; Aah Lee...mak I, dia yang marah I... :) Hehehe..
Lee ; Yeke mak you cakap apa Nurul 
Me ; Mak I selalu tegur I...jangan selalu salah kan orang...kalau i cerita masalah i kat dia pun i jugak yang kena marah..sebab selalunya salah i..bila fikir fikir balik..apa yang mak kata tu selalu betul..so nak kena berubah banyak benda lah Lee..
Lee; Yeke Nurul baguslaaaa, I doakan you berjaya Nurul
Nurul; Yelaaa I doakan you kahwin tahun depan ok ! 
Lee ; Ok I janji tahun depan I akan kahwin ! :)

Lee Sook Yee. Memang lawak minah ni. Kalau setiap apa yang keluar dari mulut dia saya boleh buku kan...memang terlajak laris di pasaran.

Teringat cakap my friend, Remy Budak Hutan...yang penting apa kawan kawan ? ISTIQAMAH :) Bukan cakap sahaja...buat..dan usaha buat lebih baik... :)

Ok babai semua, Assalamualaikum ! :)


 

Designed by Alieff Artwork