Pages

Sunday, October 27, 2013

Tak Marah, Tapi Sedih.

Assalamualaikum...

Janji tinggal janji. Apa yang janji tak ditepati...Kalau tak boleh nak berjanji..please laaa jangan tabur janji...

 ibaratkan camni laa :( wuuu nanes !!




Contoh camni,
"Ok esok aku kompom datang. ko tunggu aku tau" (lepas tu tak datang pun..senyap je)
"Pukul 4 petang ni kita pergi jogging tau. Ko jangan pi mana mana lak"(lepas tu tak nampak batang hidung pun)
"Tunggu aku kat situ." (lepas tu pi tunggu kat tempat lain)

Kan boleh saja cakap begini,
" insyaAllah esok kalau takde aral, kita jumpa k "
"insyaAllah pagi ni boleh pergi kalau petang karang takde program"
" saya akan tengok apa yang boleh saya buat...insyaAllah saya buat..."

Tapi bila dah ucap...kenalah bertindak sekali...kalau kata insyaAllah, tapi duduk saja tak buat apa apa, tak boleh jugak macam tu...

Biasalah kadang kadang orang tak boleh tunaikan jaji atas sebab sebab tertentu yang tak dapat dielakkan. Nak buat camne kan..itu kan semua ketentuan Allah...kita boleh merancang, tapi allah yang tentukan segala galanya...So, kalau terpaksa cancel janji, beritahulah pada kawan kita tu...terangkan situasi dan keadaan...supaya tak timbul salah faham...

Kalau ingkar janji kan susah, orang dah percaya pada kita, orang dah berharap pada kita...tapi kita mungkir  janji yang kita tabur tu...dah tu macam mana orang nak percaya pada kita lagi ?

Moga Allah swt kuatkan kesabaran dan ketaqwaan kita semua, juga ditiupkan ketenangan dalam hati. Moga moga hati bersih, muka pun bersih, peribadi lagi bersih. Itu je la saya harapkan.

Saya sedih.
Saya kecewa.
Saya tak marah.


Insan kecewa,
love, neo.







 

Designed by Alieff Artwork