Pages

Monday, October 14, 2013

Ifran Makki feat Maher Zain, Waiting For The Call.

Assalamualaikum...

psstt...selamat hari raya haji semua ! :)

Kadang kadang bila fikir lawak jugak. Teringin sangat nak pergi kat tanah haram...kadang kadang saja buat tawaf kat meja depan rumah tu sambil baca labbaikallah hummmala baik labbai kala syarikala kala baik... :) huuuu...nak pegi sangat sangat ! Sape bleh belanja saya pergi sana ? :)

Tak jemu dengar mak cerita tentang keadaan kat sana. Berdebar pun ada bila mak kata hati kena betul betul bersih untuk pergi sana...bak kata ustaz yang selalu cakap kat radio..kalau pergi sana wajib buat solat sunat taubat dulu...minta pada Allah agar kelakuan buruk kita kat sini tak terbawak bawak kat sana...berjuta juta manusia...kena kuatkan iman dan taqwa agar ibadah kat sana diterima Allah swt :) 

Kadang kadang buka saja TV Alhijrah...selepas magrib akan ditayangkan siaran langsung keadaan Mekah. Mak cerita itu...Abah cerita ini...huhu..tak jemu tengok tempat yang serba suci dan cantik tu...Mak sambung lagi dengan sejarah dan sirah nabi...suka sangat sangat dengar...:)

Memang nak pergi. Sebelum ni simpanan dah banyak keluar, korbankan untuk masa depan sendiri. sekarang nak buat simpanana balik...Untuk simpanan bulanan, kena potong siap siap duit untuk ke Mekah..(sape nak ikot saya, jommmm!)

Mak : ena, tukarlah wallpaper handphone ni...apa benda gambar kartun pulak...
Me: Alaa, comey kan kan kan !
Mak : Tukar lah gambar kaabah, tengok kaabah dapat pahala tau, tengok gambar mak ayah, gambar laut...pun dapat pahala..
Me : ok la ok la tukar :)





Lagu yang saya kongsikan ni memang best...saya dengar pagi pagi kat salam.fm atau di ikim.fm...syok lagu ni...nyanyian irfan makki dan maher zain :)



Video Waiting for the call :  Ifran Makki feat Maher Zain, Waiting For The Call.


 Lirik :   Ifran Makki feat Maher Zain, Waiting For The Call

Miles away, oceans apart
Never in my sight, but always in my heart
The love is always there, it will never die
Only growing stronger, a tear rolls down my eye
I’m thinking of the time
When the day will come
Standing there before You
Accept this Hajj of mine
Standing in Ihram
Making my Tawaf
Drinking blessings from Your well
The challenge of Safa and Marwa rekindles my Iman

Chorus:
O Allah I am waiting for the call
I’m praying for the day when I can be near the Ka’ba walls
I feel alive and I feel strong
I can feel Islam running through my veins
To see my Muslim brothers their purpose all the same
Greeting one another, exalting one true Name, Oh
I truly hope one day, everyone will get the chance
To be blessed with the greatest honour
Of being called to Your Noble House
Standing in Ihram
Making my Tawaf
Drinking blessings from Your well
The challenge of Safa and Marwa rekindles my Iman, Oh
Chorus
Labbayka Allahumma labbayk
Labbayka la sharika laka labbayk
Innal hamda wanni’mata laka wal mulk
La sharika laka labbayk
(Here I am, O Allah, here I am
Here I am, You have no partner. Here I am
Surely all praise, grace and dominion is Yours
No partner have You, here I am)
Chorus
Labbayka Allahumma labbayk
Labbayka la sharika laka labbayk
Innal hamda wanni’mata laka wal mulk
La sharika laka labbayk,
Labbayk, labbayk



# bersyukurlah setiap insan yang ditiupkan hidayah dan panggilan dari Allah untuk pergi ke tanah suci...

# sat g ni i bakal kena bebel dengan mak sebab lambat siap .. mak ajak g beli durian sebab dan k buat roti jala cicah serawa durian...(untuk malam ni orang datang takbir raya)

# feeling raya sikit !!!! muahhh :)



 

Designed by Alieff Artwork