Friday, September 20, 2013

Kadang-Kadang =(

Salam,

hah betul tak ayat ni ?? kan kan kan ! kan kan...dont advice me ahh..just hug me. waaa...



Kadang kadang orang yang paling rapat dengan kita pun boleh jadi orang yang paling tak faham keadaan kita kan ?

Dah lah tu, tiba tiba dengar orang kata "kalau kita tak cuba faham orang, orang takkan cuba faham kita" hurm...lagi lagi karma !

Time time tengah geram, marah, panas baran, hati sakit...zip mulut seketat ketatnya. Duduk diam. Baring. Tidur. Ambil wuduk. Solat paling tidak pun mesti Zikir.

Kalau orang tanya, " kenapa ko ni muka cam tenuk je ni ?"

Diam.

Diam.

Diam je.

Jangan kata apa apa. Kan saya dah kata jangan jawab !

Senyum je dan makan biskut Famous Amos.(kalau takde makanan kegemaran korang masa tu,korang cari la ape ape yang leh makan buat hati korang gumbira)



And never ever ever ever update status kemarahan anda dalam facebook ! Ia amat memalukan dan cam sangat tah pape...nampak sangat korang ni orang yang kurang kesabaran...hehe...dan nampak sooo tak matang. (walaopon dulu aku cam tu gak) huhuhu...dah berubah dah ! :)


tengok...kan pakcik dah habaq kat hang dahh !!
pasai pa takmau dengaqqq !


Nak tau apa natijahnya kalau kita buka mulut nak terangkan situasi pada orang yang bertanya? Kita cenderung untuk marah, meluapkan rasa benci, mengumpat dan bla bla bla bla lagi yang hanya menambahkan keruh dan juga dosa.

Muhasabah diri lagi. Mungkin ada hikmah atas setiap kejadian yang berlaku. Allah maha mengetahui kan ? :) Kita ni hanya insan lemah, tak nampak apa yang tersirat disebalik sesuatu kejadian...huhu..Allahuakhbar Allah Maha Besar ! Astagfirullahalazim moga diampunkan dosa dosa kita :)

bye bye. selamat malam. love you alls. 
tanx for reading. Assalamualaikum :)
hati kembali sejuk,
Nurul.


(putih putih melati..merah merah delima..siapa yang baik hati pasti ku terima~) ceh...tetiba nak nyanyi pulak :P





 

Designed by Alieff Artwork