Wednesday, February 20, 2013

Sebaik Baik Sahabat =)


Salam,


Sebaik baik Sahabat Ialah Sahabat Yang Mengajak Kamu ke arah Kebaikan.




Dua tiga harini syahdu jer rasa :)


Bila ingat ingat balik..rasa sedih pun ada.. tapi benda lepas usah dikenang. Orang kata sekali sekala kita kena pandang history, untuk tidak membuat kesalahan berulang kali. Tapi nak flashback to the history...i would say no. no. no. huhu...i rather stay put, stay real.


Nampak tak ayat BESAR kat atas tu.


Apa guna jadi sahabat tapi tak mengajak sahabat buat benda benda yang baik ?
Apa guna jadi sahabat tapi selalu menghasut buat perkara perkara terlarang ?
Senang cite, apa guna jadi manusia kalau bertopengkan syaitan ?






Sahabat yang baik...
Akan berbicara tentang perkara perkara yang baik..
 
Sahabat yang baik...
Akan sentiasa berkongsi ilmu yang ada..

Sahabat yang baik...
Akan sentiasa saling mengingatkan perkara yang baik dan menegur benda yang salah..

Sahabat yang baik...
Akan mengingatkan kamu tentang Allah swt...dan membuatkan kamu lebih dekat dengan Allah swt...  


Itulah baru layak dinamakan ---> SAHABAT



Kadangkala, ada juga sahabat yang tak mau ditegur..menjauhkan diri bila tgk orang lain berubah ke arah lebih baik.. dia pulak mencari kesenangan dunia...penyudahnya sepi dan leka cari kemewahan duniawi..Paling sedih, bila ditegur, tak nak dengar...



Ingat kawan kawan, biar miskin di dunia, jangan kita miskin kat akhirat nanti. Kita ni, mati tak tentu. Bila bila masa boleh mati. Jangan ingat kita hidup sampai 60 tahun. Kalau hari ini umur kita 25 tahun, silap silap umur 28 tahun Tuhan nak tarik nyawa kita. Rasa rasa cukup tak bekalan kita...bagaimana dengan dosa dosa lepas..?



Ingat kawan, kita taknak jadi ex-ahli neraka. Kita nak jagi penghuni syurga selamanya. Biar kita sama sama dapat melalui titian sirat dengan jayanya di akhirat nanti.



Sebab tu lah , bila berkawan, cari kawan yang baik. Carilah kawan yang boleh saling menasihati, bukan saling menjahanami. 



Ya Allah kurniakanlah aku sahabat sahabat yang baik ya Allah ! Sahabat yang boleh menegur kesialapan ku tatkala aku salah. Sahabat yang boleh mengajak ku membuat perkara yang baik. Sahabat yang begini yang aku inginkan...



* Peringatan untuk diri sendiri juga. sama sama kita mencari Redha Ilahi, untuk sama sama menuju ke Syurga Ilahi :)


* Untuk semua yang saya sayang, saya tujukan lagu ni untuk kamu ye :) Sahabat Sejati, UNIC



Lirik Lagu Sahabat Sejati - UNIC
(Saya paling suka dua rangkap first tu la..starting lagu tu sayu je hu..)

Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku

C/O :
Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi




 

Designed by Alieff Artwork