Sunday, November 11, 2012

Bersihkan Hati.

Assalamualaikum.



Geram.

Saya sakit hati. menci. rimas. tak suka sangat sangat. Haaaa...ni luahan dari hati ke hati ye .. sila ambil perhatian sikit...

Kepada awak awak awak, tak payah nak sibuk sibuk jaga hal tepi kain orang...saya sangat sangat tak berminat dengan apa yang awak buat tu. Sila jaga hal peribadi diri sendiri ok. Kalau orang tak berminat tak payah nak paksa paksa orang lain untuk suka apa yang awak suka. 

Astagfirullahalazim...kenapalah tak faham faham lagi manusia ni ye..berkali cakap pun tak faham lagi.. :(

Hurm..saya dah lama takde perasaan menci + rimas camni terhadap seseorang...so tak perlulah timbulkan benda camni kat saya...dari hati saya ni betul betul aman, jadi tak aman dah. Runsing dibuatnye.Lagi satu saya takmau stressss nanti jerawat saya naik !!!

Ya Allah jauhkanlah aku daripada orang orang yang boleh merunsingkan pale otak ku ini. Bersihkanlah hatiku dari sebarang sifat benci pada dia...hurm.


Allah berfirman bermaksud: “Dan orang yang menahan amarahnya dan memaafkan orang lain, Allah menyintai orang yang berbuat kebajikan.” (Surah Ali Imran, ayat 134).


Nabi Muhammad bersabda: “Bukanlah orang yang kuat itu (dinilai) dengan (kekuatan) dalam pergelutan, sesungguhnya orang yang kuat ialah orang yang dapat menguasai dirinya ketika marah.” (Hadis riwayat Bukhari).


P/s : lebih baik diamkan diri dari ter-kurang hajar dengan orang...lagi lagi orang tua babai.





 

Designed by Alieff Artwork