Pages

Wednesday, October 31, 2012

Maksud & Kelebihan Berzikir.

Salam.

Tetiba saya teringatkan sesuatu...satu kenangan yang agak pahit. Tapi dah jadi memori je.. Huhu..kenangan yang pahit. Masa perkara tu berlaku...hati rasa remuk sangat sangat. Jiwa jadi resah gelisah, jantung macam perit sangat nak pam darah. Badan longlai tak bermaya sangat-sangat. Menangis je sampai time nak tido pun menangis lagi. Dah tertidur...terjaga dari tidur air mata belum sempat kering dah mengalir balik air mata. Dasyat amat dasyat diriku ini...

Sebenarnya itulah tanda ORANG YANG SANGAT KECEWA.

Masa tu yang sentiasa ADA dengan saya cuma Allah. Hanya Allah je YANG MAHA MENGETAHUI. Saya buntu tak tahu nak buat apa..mulut saya sentiasa berzikir. Masa berjalan pun saya berzikir...masa makan...masa tidur..masa teraga dari tidur...saya lakukan untuk lupakan semua masalah...dan ianya memang pengubat jiwa saya yang resah. betul, saya tak tipu. ianya memang berkesan untuk mengubat hati yang resah.

Pernah tak korang mengalami perkara ni ?

Scroll di facebook terjumpa status bergambar ini...tq pada yang share benda ni... :) Mari amalkan ramai-ramai. Zikir pengubat jiwa...juga penghapus dosa.


copypaste dari fb - 
ketika hati gusar,berzikirlah
ketika hati takut,berzikirlah
berzikirlah ketika kamu lapang,berzikirlah selagi kamu punya peluang kerana berzikir itu mudah dan punya kebaikannya :)
 
 



 

Designed by Alieff Artwork