Pages

Thursday, December 08, 2011

Rumit.

Rumit.
Serabut.
Sedap mulut.

Kadang kadang orang bercakap sedap mulut...konon bagus...konon mengerti semua. konon hebat...orang lain tak hebat, orang lain tak macam dia, dia bagus dia hebat. 

Tapi apa yang dia buat pun tak menunjukkan yang dia bagus sangat. Buat orang kecewa dengan sikap dia. Buat orang hilang percaya pada diri dia. Buat orang rasa terkilan dengan sikap dia. Mana pergi orang yang hebat dan bagus sangat tu ? Hilang...terperuk macam jeruk.

Lain kali kalau diri tak sehebat mana, jangan pandai cakap hal orang. Jangan pandai menilai baik buruk orang. Jangan cakap orang ini macam ini. Orang itu macam itu. Jaga tepi kain orang, tapi kain sendiri diselak bagi orang tengok. Patutke ?

Tak payah rasa diri hebat sangat...apa yang ada pada diri sendiri bersyukur je Allah dah beri. Allah kasi nikmat, bersyukur...jangan sampai Allah tarikh nikmat hidup.

memang rumit kalau orang macam ni...
ape pun tak boleh.




Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

 

Designed by Alieff Artwork