Friday, October 14, 2011

Tips Membeli Sugar Glider !

Salam.

Hye peminat sugar glider seluruh dunia ! Apa khabar sugar glider korang tuh ? Anak anak saya, shemie dengan ninja sihat walafiat..alhamdulillah. =) 

nah layan gambar shemie yang baru je kene cekup dengan i hidup2...hihi

"im cute helloooo !"


"hey you its me shemie"

"my mommy loves me soo much"

"arghhhh mummy please let me gooooooooo"

"dont squeeze me like this mummy, you are sooo mean !"

mummy i love youu toooo =)
ah comel kan

Anyway...pasti ada yang tercari-cari tips untuk membeli sugar glider bukan ? Ingin saya kongsikan kat sini..cara nak beli dan tips masa beli sugar glider. Sekurang-kurangnya, bila kamu nak beli tu..takde lah salah beli or kene tipu. Nanti kalau tak tahu nak beli..korang mesti terbeli sugar glider yang tak sihat, tak gebu, tak cukup umur kan...silap-silap lepas tu sugar glider mati sehari kemudian..mesti kecewa kan ? Read on tips tips berikut. 

Tips membeli sugar glider : 
  • Harga seekor tak melebihi RM 400. Harga RM300 - RM400 dah dikira cekik darah. Harga biasa sugar glider ialah RM200-RM280
  • Hidung warna merah jambu
  • Bulu berkilat, gebu
  • Tiada luka 
  • Jinak dan aktif.
  • Saiz lebih besar lebih baik dan senang dijaga.
  • Jangan beli underage (sugar glider yang masih bayi dan perlukan susu ibunya) - Kalau terbeli jugak, korang kene susukan dia, dan jaga seperti bayi. So elakkan perkara ni berlaku !
  • Umur yang paling sesuai dibela ialah sugar glider yang berumur 2 bulan ke atas.
  • Saiz sugar glider yang paling sesuai dibela ialah sebesar tapak tangan mula dari kepala hingga ekor.

ok jumpa lagi dalam entri sugar glider akan datang, babaiiii...



Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

 

Designed by Alieff Artwork