Friday, July 08, 2011

Laptop Jatuh, Skrin Retak Seribu !

Salam,

Apalah nasibku ini, sudahlah jatuh ditimpa tangga, lepas tu terhantuk batu pulak.Disaat korang semua baca entri ni...laptop kesayangan saya, (olivia) sedang tenat. Sakit teruk, retak seribu seperti tuannya juga...halya terjadi macam ni...

Saya tengah tidur nyenyak punya...biasalah petang petang Jumaat ni kan, balik rumah awal. Tidur nyenyak pula tu sambil latop terpasang atas katil. Tengah sedap tidur, mengigau pulak sambil bersilat atas katil...lepas tu apa lagi, kepang kepung prakkkkk ! Terjaga dari tidur dan sedar yang laptop terjatuh dari atas katil. "Ahh...tidakkkkkkk !" Buat muka relaks dulu...jeling kejap bawah katil berharap laptop olivia selamat. Ambil laptop dan tatap...SKRIN PECAH ! RETAK SERIBU =(. Hilang kata-kata.., terus snap snap gambar dengan keadaan muka menyesal tak sudah...

Mungkin dah tertulis yang jodoh saya dan olivia sampai setakat ini sahaja..saya rasa tak mungkin saya dapat selamatkan nyawa olivia selepas ini. Mengenangkan keadaan olivia yang teruk, tenat, retak seribu macam ni..luluh hati saya dibuatnya...

Tragedi Laptop Jatuh, Skrin Retak Seribu.(Laptop kesayanganku)
Umur Olivia : 4 Tahun
Masalah : Skrin pecah
Masalah Lain : Tiada.

keadaan skrin laptop saya sekarang...parah sangat

nasi dah menjadi bubur...

separuh je yang kelihatan...

sampai bahagian DVD terkeluar dari badan laptop, nasibbaik boleh dimasukkan balik

bontot olivia sekarang...hurm...

cubaan restrat untuk check memori otak olivia

nasib baik takde apa yang terjadi pada otak olivia..

 buka blogspot dengan hati yang pecah, skrin yang pecah...
window di minimize kan saiznya, font dan page zoom out...syukur boleh ttulis entri lagi...hurm..
menulis dengan hati yang hiba...

Mengenangkan tiada masalah lain selain skrin yang pecah ni jer, saya rasa eloklah saya mula mencari-cari sebuah laptop baru sebagai pengganti. Kalau nak repair skrin sahaja, mesti tak berbaloi dan mahal. Lebih baik sahaja saya rembat yang baru...So, sekarang ni saya mencari laptop yang kosong jer. Saya akan gunakan hard disk yang sama...hurm...agak agak ada laptop kosong yang berharga bawah RM500 tak ? Sekarang ni laptop dah murah kan ? Hurm...sedihnya...

P/s : mampukah aku mencari pengganti ? ...kena menapak di loyat lah lepas ni jawabnya...hurm...
 

Designed by Alieff Artwork