Wednesday, May 11, 2011

Mengharap Pada Yang Tak Sudi....

Next time jangan terlalu mengharap pada orang...bila orang tu dah takde nanti, kelak kita yang susah..Cubalah berdiri atas kaki sendiri ok..

Entah kenapa lah sejak akhir akhir ni, banyak sangat harapan yang aku pasang..tapi satu per satu orang yang aku harapkan tu, let me down..sigh...

Aku betul betul terasa...aku pelik kenapa, apa salah aku..Mana silapnya..Kalau betul aku yang bersalah, maafkan aku..perbetulkan silap ku dan jangan biarkan aku...Ya Allah tunjukkanlah aku jalan yang lurus, amin...

 Bila kita rasa hilang semangat...
Mutiara Kata...
  • "...boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui."(2:216)
  • Don't depend too much on anyone on this world because even your own SHADOW leaves you when you're in darkness .
  • “A sad thing in life is that sometimes you meet someone who means a lot to you only to find out in the end that it was never bound to be and you just have to let go.”
  • “In your life, you meet people. Some you never think about again. Some, you wonder what happened to them. There are some that you wonder if they ever think about you. And then there are some you wish you never had to think about again. But you do.”
Jangan selalu mengharap orang untuk fahami diri kita... Credit : Ahsanul
Setiap kali ada kekurangan dan ketidaksefahaman dalam perhubungan kita dengan teman di sekeliling, cerminlah diri kita kembali. Suluh hati kita. Pasti masih ada "lompong-lompong" yang bertampuk lama di hati kita yang masih belum dibuang. Jangan selalu mengharapkan untuk orang memahami kita, tapi mulalah dari diri kita sendiri. Jangan terus mengharap kerna kita sendiri yang akan menahan sakitnya. Sebaliknya, bersihkanlah hati. Penuhilah ia dengan zikir dalam mengingatiNya, agar sinaran cahaya itu terpancar ke raut wajah kita hingga terpalit ketenangan pada orang di sekeliling kita.



 

Designed by Alieff Artwork