Pages

Monday, December 26, 2011

Tips Mencari Pasangan Hidup.

Tips Mencari Pasangan Hidup.?

 Mencari pasangan ? Sabar, bawak bertenang...jangan main sapu je kalau nak cari pasangan ni. Kita kena tengok sama ada teman lelaki atau teman wanita kita tu sesuai ke tak dengan kita ? Takut nanti bila dahh jadi suami isteri, keserasian tu hilang lah pulak ....So, jangan main belasah je ! Hahaha... Jom kita tengok ape kate orang dulu dulu bab bab mencari pasangan yang serasi ni...

Falsafah orang tua tua 1
  • Anak sulung tak sesuai berkahwin dengan pasangan anak sulung. Alasannya, dua dua ada sifat yang sama macam manja dan keras kepala.
Falsafah orang tua tua 2
  • Anak bongsu kena elakkan mencari pasangan yang sama sama bongsu gak. Alasannya, dua dua bongsu ni sukar nak kawal situasi. Anak bongsu  juga perlu elakkan berpasangan dengan anak tunggal. Konsepnya same, je dua dua sama sama manja dan perlukan perhatian
Falsafah orang tua tua 3
  • Anak sulung serasi dengan anak tunggal. Dengan syarat, anak sulung tak boleh begitu tegas orangnya sebab anak tunggal selalunya manja. 
Falsafah orang tua tua 4
  • Anak tengah yang berpasangan dengan anak tengah dikatakan serasi, sepadan, merpati dua sejoli ! Pasangan ini saling melengkapi sebab salah seorang mesti cenderung macam anak sulung dan seorang lagi cenderung macan anak bongsu. - Sumber -  


Tapi betul ke cakap orang tua tua kita nih ? Boleh percaya ke apa yang diorang cakap ?! Bagaimana cara diorang melihat ? Pakai microscop ke ? Hahaha...yang penting korang doa je lah pada Ilahi untuk dikurniakan pasangan hidup yang baik dan soleh solehah. Semoga berjaya ;) 





 

Designed by Alieff Artwork