Pages

Monday, August 31, 2009

Permainan Spirit Of The Coins.

Have you ever play or heard about any of spirit’s game? Spirit of the coin, spirit of the glass or whatever game that required you to worship the ghost spirits? Have you try it before?
(aku pernah main weh mase kat BBGS dulu2 time zaman jahiliah. tobat takmau main lagi)

Ok, without any further please let me start. The spirits game is a game which required a coin / glass / chain / pen or anything as an object to worship. The object would be place in the center of a medium size of cardboard that contains numbers, letters, and the word of yes, no and goodbye. The players would have to put their finger on top of the coin, and set the prayer until the spirit or ghost come and play with them. If you’re lucky, the ghost would appear, but if not it would be waste of time.

Here how the prayer will sounds like:

"Spirit spirit of the coin,
Come here and join us.
Spirit spirit of the coin,
Come here we need you.
Spirit spirit of the coin,
Come to me!"


Seriously, you have to be very bold to play this game. There are 5 main rules of playing spirits game which are:

  1. Pray the ghost's spirit to come.
  2. Do not make the ghost mad.
  3. Do not lift finger up while playing.
  4. Ask any question to the ghost and keep the ghost on the game.
  5. Sent the ghost back to their own place.


You can’t play with the rules. The main rule is do not ever lift up your finger if you are still on the game, if not the spirits / the ghosts will not ever return to their home but will haunt you forever.

It’s still fresh in my mind that my friends and I were very bold to play this game during school periods. I assumed that God will forgive me for playing that sin’s game because at that moment I was quit ignorant.*ha- ha*. I was really bored at that time, and I stay put at my table. My class was really noisy as the teacher came up late. So, my friend came and asked me to play a game – here to mention that she is not Muslim. With a sudden, she drew a spirit board and took out a coin. “Let’s play spirit of the coin”, she jerked. I was like yeah, why not. It’s a bright day outside anyway =) we gathered about 7 people to join us, and started to worship the coin. We prayed and waited for the ghost to come until our fingers got tired but nothing came up. See, what a waste of time. I guess it just not our lucky day.

Nowadays, I always heard that there are always cases of people get hunted by a ghost for playing spirits game. My cousin also had her own experience of playing the game as she the only one who gets hunted. After the play, she gets hysteria which had made everyone around her pretty terrified. She even dropped her high school because of lost attention of her studies. If people get near her to talk, she would talked in a very bizarre way never you could imagine. As she talked, she likely to played with her hair, and giggled and wiggled as if she is a baby. However, her family had sent her to the traditional doctor which we usually call, bomoh. Her family had tried so many ways to get her fixed from the sickness and at last she totally recovered from the diseased after 3 years been hunted. SO SCARY.

Sometimes, it would get you bad consequences if you join this Satanism game. So girls and boys DO NOT PLAY SPIRITS GAME!! Exploring by books would be good enough to satisfy the curiosity instead of trying things that could harm you.

_Just for you to see..How people play the spirits game_


p/s : Ops, no merdeka entry in this blog? Bohsan la..I just wanna sleep. Semangat merdeka akan ku tunjukkan dengan mengibarkan bendera Malaysia sambil melaungkan MERDEKA3x dalam mimpiku yang diulit indah bersama putera bunian yang paling handsome di alam semesta!

Ikhlas dari kepala ke lutut, neo si lampu neon.






Dajjal Pendusta Pembinasa Umat Islam (Ya Allah Selamatkanlah Kami)

Bismillahirrohmanirrahim. Semoga apa yang aku sampaikan dapat dimanfaat oleh semua. Dan jika aku salah, silalah tegur. Please spend your 10 minutes to read this entry.

2 minggu aku baca tentang dajjal . Now it comes into my dream lately. Gosh..

Hendaklah kita percaya bahawa kiamat itu pasti berlaku. Sebelum kiamat tiba, dunia akan didatangi oleh Al- Dajjal iaitu penyamar atau pendusta yang akan muncul dari muka bumi untuk menyesatkan umat Islam.

Persiapkanlah diri kita dengan iman, dan taqwa. Dajjal atau lebih dikenali sebagai Antichrists akan keluar apabila di hujung zaman nanti. Sila baca entri ini, berkongsilah idea, dan berilah pendapat yang bermanfaat. Semoga kita sama-sama dapat sesuatu yang berguna melalui entri ini.

Mengikut kiraan para ulama, ianya mungkin terjadi pada tahun 2012. 2012, iaitu lebih kurang 3 tahun dari sekarang. Sesungguhnya Dajjal amat susah dipatahkan sehingga Imam Mahdi turun membantu kita. Perkara yang pasti terjadi kelak ialah : ...



  1. Dunia didatangi Dajjal yang akan menyesatkan manusia, umat Islam.
  2. Dajjal akan memerintah bumi selama 40 hari.


    1 hari = 1 tahun
    1 hari = 1 bulan
    1 hari = 1 minggu
    37 hari berikutnya = Hari –hari biasa
  3. Dajjal akan mengaku diri sebagai Tuhan dan mengumpul pengikut2 nya.
  4. Dajjal akan bertanya, “Kau mahu syurga atau neraka, jika kau pilih syurga, kau akan dapat sebaliknya”
  5. Dajjal akan mengelilingi seluruh pelusuk bumi, dan tidak akan berganjak dari satu daerah melainkan telah menetap selama 40 malam di daerah itu.
  6. Dajjal akan menaiki keldai, dan kelajuan Dajjal adalah seperti hujan badai , seperti angin ditiup kencang


Dalam pelbagai sumber yang telah aku godek, Dajjal tidak disebut di dalam Alquran, tetapi banyak disebut di dalam hadith – hadith oleh rasul, dan para ulama kita yang terdahulu.


Mengikut hadith, sebelum Aldajjal yang sebenar keluar, akan terdapat 30 dajal – dajal kecil yang akan muncul demi menyesatkan manusia. Dajjal akan mengaku dirinya nabi, penyuluh ke jalan yang benar. Kalau kita lihat balik, ramai juga di kalangan manusia yang telah mengaku sebagai Tuhan, rasul, nabi, dan sebagainya. Contoh yang paling kuat diingatan aku ialah : Ayah Pin, dan Sai Baba (Korang even boleh fikir sendiri orang mane yang dah banyak mengaku diri dia berkuasa)


Dalam bacaan yang telah aku buat, aku dapat rasakan bahawa Al-Dajjal itu sudah dekat benar dengan kita. Cuma kita alpa...


Mengikut teori aku , [ Bapa (rosak) + Ibu (rosak) = Al Dajjal (binasa) ]
Lihat serba sedikit tentang kewujudan dan asal usul Aldajal yang pasti wujud nanti ialah :

Bapa Dajjal : Seorang yang tinggi, daging di badan tidak teratur, hidung panjang seperti paruh burung.

Ibu Dajjal : Seorang yang berbadan besar, tanganya panjang, dan teteknya besar.

Kelahiran : Selama 30 tahun tidak dikurniakan anak, akhirnya dikurniakan anak lelaki yang bermata satu, perangai buruk, jika tidur mata akan turut tidur, tetapi hatinya tidak.

Dajjal (seperti yang aku lukis) – dan Rasulullah telah bersabda ;

  • Mata kananya buta, seperti anggur busuk. (diriwayatkan oleh , Ibnu Umar)
  • Rambutnya kerinting. (diriwayatkan oleh ,Nawwas bin sam’an)
  • Lelaki pendek, berjalan seperti kengkang orang berkhatan (diriwayatkan oleh ,Ubadah bin Shamit)
  • Leher yang luas dan badan yang bongkok (diriwayatkan oleh ,Abu Hurairah)
  • Memilik syurga dan neraka.Syurga adalah neraka, dan Neraka adalah Syurga bagi Dajjal (diriwayatkan oleh ,Huzaifah)
  • Diantara mata ada tertulis Ka Fa Ra - KAFIR,dimana semua muslim dapat membacanya (diriwayatkan oleh , Hudzaifah)
  • Para Nabi memperingatkan tentang FITNAH DAJJAL. Diingatkan bahawa Dajjal itu berbadan besar dan pendusta.(diriwayatkan oleh , HR.Bukhari)
  • Dajjal lebih besar dari Nabi Adam A.S.(diriwayatkan oleh, Imran bin Husain)
  • Tidak mempunyai keturunan. (diriwayatkan oleh , Abu sa’id al khudry)
  • Akan muncul di belah timur bertempat di khurasan (diriwayatkan oleh, Abu Bakar Ash Siddiq)
  • Dajjal keluar dari daerah Yahudi, bersamanya 70,000 orang Yahudi (diriwayatkan oleh, Annas bin Malik)
  • Dajjal tidak dapat masuk Makkah dan Madinah kerana Allah telah mengharamkannya, tetapi Dajjal akan mengelilingi dunia.
  • Dajjal akan berkata
“…maka aku akan keluar dan mengelilingi dunia.tidak ada satupun Daerah kecuali aku masuki dalam waktu 40 malam,kecuali Makkah dan Thayibah karena keduanya diharamkan atasku. Setiap aku akan memasuki salah satunya, maka akau di halangi oleh malaikat-malaikat yang ditangan-tangan mereka tergenggam pedang-pedang yang terhunus menghalauku dari keduanya…”(diriwayatkan oleh, Fatimah binti Qais)
  • Peringatan Rasulullah doa berlindung dari Dajjal :
اللهمإني أعو ذبك من عذاب جحنم ومن عذاب القبر ومن فتنة المحيا والممات ومن فتنة المسيح الدجال

Ya Allah sesungguhnya aku berlindung kepada-MU dari adzab neraka Jahannam,dari azab kubur, dari fitnah kehidupan dan kematian dan dari kejahatan fitnah al masih ad-Dajjal



Aku harap, daripada masa yang korang ada, sila luangkan masa 10 minit korang untuk video ini. Aku harap korang lihat, dan fahami. Kebenaran yang kita cuma ada sedikit shaja masa lagi ... sebelum hari kiamat tiba ... subhanallah ...




p/s : Ianya sedang berlaku... sumber - Dajjal 1, Dajjal 2, Dajjal 3,Dajjal 4
Ikhlas dari kepala ke lutut, neo si lampu neon.

Sunday, August 23, 2009

Helah Bela Diri Sang Lelaki / Aku Tak Puas Hati!

Helah Bela Diri Sang Lelaki
_Aku tak puas hati_

si bf and si gf , who will win?

Ohoh, kalau korang tanya aku, forsure i would say that boys will win. Actually, they dont win the fight , they just manipulating stories , give some pathetic reasons to get away from being blamed. I know i sound unreasonable over here because gurls are quite same too. But heh, sapa makan cili terasa pedas.ok.

Lelaki bijak berkata-kata lagaknya seperti seorang peguam - Berperang mulut dengan lelaki yang licik munkin cara yang kurang sesuai bagi awek yang pasif. Berfikirlah sebelum melontarkan kata2 antonim terhadap si lelaki. Biar kata2 itu lembut namun tajam seperti pedang perang!Hiriskan hati dia, kemudian perahkan limau diatasnya!

Lelaki bijak memanipulasi keadaan dengan mengelirukan si mangsa - Kalau si lelaki yang buat salah atau curang, dan aweknya mengamuk sakan, lelaki selalunya menyalahkan awek nya balik. Katanya "Sapa suruh U tak angkat call I?Kan I dah call ex I..salah U la tu, sapa suruh buat macam tu?Akibatnya, si awek pasti keliru, dia atau si lelaki yang bersalah dalam hal itu?

Lelaki bijak memujuk rayu seperti romeo memujuk juliet - Bermadah cinta konon, aku pasti lelaki seperti ini banyak melayan novel2 jiwang. Jiwang keparat. Tolonglah jangan guna ayat novel kau tu untuk membela diri.Gaya itu sudah lapuk.

Lelaki bijak menawan hati wanita dengan titisan air mata palsu - Amboi, mentang2 lah dia tahu yang perempuan akan teruja bila tengok dia menangis, mula lah air mata palsu tu menitik2. Pasti itu bukan ikhlas dari hati. Tak suci. Tak bersih. Hati kotor. Si lelaki yang suka menangis untuk mengambil hati wanita perlu dihukum sunat 18x.

Lelaki bijak memulakan strategi dengan menggunakan physio therapy - Jika pujuk rayu tidak dilayan, mulalah tangan merayap ke ape ke mencapai apa yang dapat dicapai supaya boleh membelai si mangsa sehingga si mangsa tunduk kepadanya. Wahai si awek2 cun di luar sana, sila jangan mudah memberi lelaki "membelai2" dirimu dengan sewenang2nya!Korang dapat ape? Hampes! Lelaki dapat ape? Puas!

So, beb. Chillax. Handle this with care ok? Make sure you win the race, dont let them screw u!


Ikhlas dari kepala ke lutut, neo si lampu neon.

Friday, August 21, 2009

Presenting...Im actually a dude!



This is a flash game come from Advertlets! Its interesting, although the question are quite silly. I just wanna give a shot hopefully I could grab the very interesting prizes from Advertlets!.

Here is my result : Im a dude? So surprising!
Lets check weather you are actually a dude or chick , here!

p/s : Oh free tickets come fly to mama! =)

Thursday, August 13, 2009

Ohuh,American soldiers!

The Wounded American Soldiers





































STOP THE WAR! Let’s pray for serenity, tranquility, and harmony for the whole universe. These pictures clearly show that how horrific war can cause soldiers. If you are patriotism enough, then you will never regret of losing your hand, legs, or half of your body or even your live for the sake of your country. This entry doesn’t mean that I’m supporting the American Soldier, but it’ll just show you the real life of the American soldier that had been wounded from wars. Whether it’s you like me to reveal it or not, these pictures are real.

Hear me shout: Accused a nation of having nuclear weapons, creating conflicts and there goes the long distance missile launched!! That’s the American ways. Dear, America – Bush – Barrack Obama, please stop shitting in the whole universe. Please stop! People are enough dying out there and you are all to blame! #$%^&*. God oh God, please send to the people that lead to the wars “Tsunami”!!

Take a look at the statistic on the left, the case of soldiers suicides already occurred since Clinton's years. From my point of view, maybe the president of America takes that their soldier's life as an ant. One down, millions more standby. That is why they just shut their eyes and ears for this kinda case.

When will this war stop? I’m pretty sure it has reaches millions of people death. Either innocent or guilty people, everyone is dying. Through the webs I read, it’s stated that American soldiers are regularly committed to suicide throughout the war. Each year, US have to recruits more and more soldiers as they faced pretty much lost. (Sad to mention, the lost of Iraqis and Afghans are more enormous).

FYI, since the wars begin, soldiers that killed their selves are increased. From recourses I’d made, wars have contributed a stress disorders, depression, alcohol abuse, and family problem among the soldiers. Therefore, in every year there are always suicides happened.

Now take a look at the latest statistic. Suicides can happen during the war, and its happen too when the soldiers return to their home. Its clear that depression leads to suicides.

I guess, it’s a doom being an American’s soldier because life is too beautiful for you to end up early. Huhu. Just think about it. Living in a peaceful country like Malaysia, we should be grateful we are not living in a war.


Ikhlas dari kepala ke lutut, neo si lampu neon.
 

Designed by Alieff Artwork